Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس روند ساخت سد شفارود را نسبتاً مطلوب خواند و گفت: این پروژه بزرگ در صورت ادامه همین روند فعلی کار، تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد. ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

محمود شکری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه احداث سدهای بزرگ و پروژه‌های سد لاستیکی برای تأمین نیازهای آبی شهرستان‌های تالش، ماسال و رضوانشهر بسیار ضروری است اظهار داشت: پروژه بزرگ سد شفارود در صورت ادامه همین روند فعلی کار، تا پایان سال 1400 به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس اجرای پروژه سد شفارود به شیوه فاینانس را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: عدم مدیریت دستگاه‌های ذیربط و یکسری دخالت‌های بی‌مورد برخی سازمان‌های دیگر باعث شد با گذشت چهار سال از زمان شروع عملیات اجرایی، این سد تنها 26 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه زمان‌بندی اجرای پروژه سد شفارود بدون اینکه از فرصت فاینانس آن بتوان استفاده مطلوبی کرد به پایان رسیده است تصریح کرد: در حال بررسی و پیگیری هستیم تا دستگاهی که مقصر اصلی وقوع این جریان است شناسایی و برای پرداخت خسارت‌های وارده معرفی شود.

اردبیل | 186 میلیارد تومان برای پروژه سد گیوی هزینه شد؛ پایاب سد در مرحله واگذاری به پیمانکارگیلان| سیاسی کردن موضوع «سد لاسک» باعث تضییع حق مردم می‌شودتکمیل سد تنگ سرخ بویراحمد نیازمند 8000 میلیارد ریال است

شکری روند ساخت پروژه سد شفارود و عملکرد مجری این طرح را نیز مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: چند ماهی است که اجرای سد شفارود از آب منطقه‌ای به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران منتقل شده است و با جلسات متعدد و پیگیری‌هایی که انجام می‌شود بنده روند عملیات اجرایی این پروژه را مطلوب ارزیابی می‌کنم.

وی وابستگی شهرستان‌های تالش، ماسال و رضوانشهر به منابع آبی سد سفیدرود را بسیار اندک اعلام کرد و بیان داشت: این مناطق برای تأمین آب زراعی بیشتر به رودخانه‌ها، آب بندان‌ها و استخرهای طبیعی وابسته هستند به همین علت ساماندهی این فضاها در کنار ساخت سدهای بزرگ از نیازمندی‌های آن محسوب می‌شود.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس تحت پوشش قرار گرفتن بخشی از شاندرمن، ماسال، رضوانشهر و حتی اسالم در صورت آغاز به کار سد شفارود را مورد توجه قرار داد و گفت: با آبگیری و بهره‌برداری از پروژه سد شفارود نگرانی‌های موجود در حوزه کمبود آب کشاورزی به ویژه در فصول گرم سال برطرف می‌شود.

شکری از ساخت دو سد لاستیکی در شهرستان‌های تالش و ماسال و پایان عملیات احداث آن‌ها تا انتهای سال 98 سخن گفت و اظهار داشت: در سفر هیئت دولت به گیلان بنده پیشنهاد احداث سه سد مشابه دیگر را در شهرستان تالش دادم که البته با پیگیری‌هایی انجام شده تاکنون مراحل مطالعات آن‌ها به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/ن

R7877/P1361/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از بهره‌برداری تقاطع غیرهمسطح تندگویان در مردادماه سال جاری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هادی حق‌بین؛ معاون فنی عمرانی شهرداری تهران امروز در حاشیه آیین افتتاح تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری در قالب یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخاردر جمع خبرنگاران در رابطه با‌ آخرین وضعیت پروژه تقاطع شهید تندگویان اظهار کرد‌: این پروژه به حسب شرایط تاسیساتی شرایط ویژه‌ای را دارد و اقدامات لازم در قالب این پروژه در حال انجام است.

وی افزود: اخیرا ما با یک چالشی در فرآیند این پروژه روبرو شده‌ایم به طوریکه یک ماه پیش با یک مسیر فاضلاب روبرو شده‌ایم که البته هفته گذشته این مشکل حل و فصل شده و ان‌شاءالله ظرف دو هفته آینده زیرگذر این تقاطع به بهره‌برداری خواهد رسید و ان‌شاءالله با بهره‌برداری این زیرگذر فرایند ادامه خواهد داشت.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در خصوص زمان بهره‌برداری کامل این تقاطع گفت: همانطور که گفته شد ظرف دو هفته دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و حداکثر این پروژه در مردادماه تکمیل خواهد شد.

وی در خصوص بهره‌برداری از فاز نخست آزادراه شهید شوشتری گفت: فاز اول این پروژه در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید که فاز نخست آن 9.6 کیلومتر است و در رابطه با فاز دوم آن نیز ما 3 پیشنهاد را به سازمان محیط زیست داده‌ایم که هنوز در این باره جوابی را نداده‌اند.

حق‌بین گفت: به محض اینکه سازمان محیط زیست به پیشنهادات ارائه شده از سوی معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران در رابطه با فاز دوم آزادراه شهید شوشتری پاسخ بدهند اقدامات لازم برای اجرای فاز دوم آغاز خواهد شد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران درباره بازدید وزیر کشور از فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی گفت: این بازدید روز پنجشنبه هفته گذشته انجام شد و در رابطه با فاز دوم این پروژه که حدود یک کیلومتر است کماکان معارضین ملکی و تاسیساتی وجود دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام شهرداری منطقه 18 ظرف یک ماه آینده مشکل معارضین در مسیر فاز دوم شهید بروجردی حل خواهد شد و به محض حل این موضوع جبهه کاری در این محدوده مستقر و اقدامات لازم را برای اجرای این پروژه انجام خواهند داد.

حق‌بین در پاسخ به این پرسش که فاز دوم شهید بروجردی در چه زمانی به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و اگر مشکلی پیش نیاید فاز دوم آن تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل