Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز با اشاره به غیرعادی بودن تحریم ظریف، به نقل از یک منبع آمریکایی گزارش داد، آمریکا به خاطر بسته نشدن درهای دیپلماسی تصمیمش برای تحریم وزیر خارجه ایران را فعلا متوقف کرده است.

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد که واشنگتن با اعطای ویزا به «محمد جواد ظریف» وزیرخارجه ایران برای شرکت در نشست هفته جاری سازمان ملل موافقت کرده است و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز آن پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز نوشت: اگر پامپئو اعطای ویزای سفر به ظریف، دیپلمات و مذاکره کننده ارشد ایران، را رد می‌کرد می‌توانست نشانه‌ای از تلاش آمریکا برای بستن درهای دیپلماسی و منزوی کردن بیشتر ایران باشد.

در 24 ماه ژوئن، «استیو منوشین» وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که ممکن است وزیر خارجه ایران را تا چند هفته دیگر در لیست تحریمهای آمریکا قرار دهند، اقدامی کاملا غیرمعمول که تا کنون از سوی واشنگتن سابقه نداشته است.

یک منبع آگاه آمریکایی به رویترز گفته است که واشنگتن فعلا این تصمیم خود را متوقف کرده است و قصد ندار ظریف را در لیست سیاه قرار دهد.

رویترز در ادامه تاکید کرد که تحریم ظریف از این جهت هم غیرعادی است که تلاشهای آمریکا برای حل و فصل تنشها با تهران را از طریق دیپلماسی با مشکل مواجه می‌کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که عصر دیروز (شنبه) به منظور شرکت در نشست سالانه مقامات عالیرتبه شورای اقتصادی - اجتماعی ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، غروب یک شنبه وارد این شهر شد.

وی قرار است پس از نیویورک برای شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد به ونزوئلا سفر کند. ملاقات های دوجانبه با مقامات دولت ونزوئلا نیز در دستور کار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

ظریف همچنین پس از ونزوئلا به منظور دیدارهای دو جانبه به دو کشور نیکاراگوا و بولیوی در آمریکای جنوبی سفر می کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ظریف ویزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۶۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن وارد چین شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه وارد چین شد.

این دومین سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در کمتر از یک سال گذشته است. شانگهای اولین مقصد بلینکن در سفر خود به چین است.

بنا به گزارش های رسانه ای، وزیر خارجه آمریکا با هدف افزایش فشار بر پکن در موضوعات مختلف از جمله حمایت این کشور از روسیه راهی چین شده است.

قرار است بلینکن در این سفر علاوه بر مقامات سیاسی با سران تجاری و نیز جوانان چینی در شانگهای دیدار کند.

وانگ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه اعلام کرد که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل (پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان هم در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

بلینکن پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

کد خبر 6087959

دیگر خبرها

  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران 
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد