Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جمعیت امام حسن(ع) قزوین گفت: متاسفانه سند چشم اندازه گونه‌ای برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد.

علی رضا یوسفی، دبیر جمعیت امام حسن (ع) استان قزوین در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) به منظور ایفای نقش موثر در رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی و انجام امور خیریه‌ای توسط شبکه فعال گروه‌های جهادی تاسیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یوسفی مطرح کرد: از نیمه دوم سال ۹۷ جمعیت امام حسن (ع) در استان قزوین تشکیل شده و دو منطقه را برای خدمت رسانی انتخاب کرده است.

دبیر جمعیت امام حسن (ع) قزوین تصریح کرد: منطقه «هادی آباد» حدود ۲۵ الی ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و در شهر قزوین قرار دارد، ولی در آن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دیده می‌شود.

وی در ادامه گفت: این منطقه داخل شهر واقع شده است و مردم روستا و اطراف شهر در این منطقه تردد دارند و به دلیل ارزان بودن کرایه خانه و پایین بودن متراژ مسکن مورد توجه مهاجران قرار گرفته است.

یوسفی اظهار کرد: منطقه دیگر که جمعیت امام حسن (ع) مورد بررسی قرار داده است «باغ نشاط» است جنس فقر در این منطقه متفاوت است مردم بیشتر تبعیض را در این منطقه احساس می‌کنند اگر بخواهند یک متر فضای زندگی خود را گسترش بدهند با مشکلات عدیده‌ای مواجعه می‌شوند در صورتی یک کیلومتر آن طرف‌تر شهرک پردیس واقع شده است خیلی راحت در عرض چند ماه برج و ویلا ساخته می‌شود و این برای مردم باغ نشاط دغدغه شده است که در شهرک پردیس با چه رانتی می‌توانند محل زندگی خود را گسترش دهند.

دبیر جمعیت امام حسن (ع) قزوین تاکید کرد: عدم مدیریت شهری باعث شده این مناطق پیشرفتی نداشته باشد، نبود خانه بهداشت، حمل نقل و... در این منطقه مشکلاتی را ایجاد کرده و در فضا سازی شهری این اماکن دیده نشده است و خدمات شهری به معنای واقعی ارائه نمی‌شود.

وی افزود: ما در منطقه علی آباد درماندگاه سیار برپا کردیم، و به حدود هزار نفر در حوزه‌های پزشکی خدمات ارائه شده است. این فعالیت‌ها به صورت مستمر است و در طول سال ادامه دارد.

یوسفی با بیان اینکه سند چشم اندازه گونه برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد، تاکید کرد: متاسفانه نهاد‌های دولتی برنامه خوبی برای آسیب شناسی ندارند و با توجه به اینکه بودجه خوبی به استانداری قزوین تعلق می‌گیرید به سازمان‌های مردم نهاد که در قالب کلاس خلاصه می‌شود حمایت نمی‌شود.

دبیر جمعیت امام حسن (ع) قزوین بیان کرد: هنوز نهاد‌های دولتی به این نتیجه نرسیده اند که حاشیه شهر را باید تثبیت کنند و خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌دهیم باعث تثبیت شده آن‌ها می‌شود هنوز بحث‌های در این خصوص وجود دارد روستا‌های که به خاطر زیر ساخت مهاجرات کنند به شهر آیا باید در مدخل‌های که آن‌ها را مهاجرت می‌دهند کار کنیم یا آنجایی که مهاجرت یافته اند این قبیل مشکلات هنور به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی در خاتمه گفت: هم اکنون دانشجویان دانشگاه‌های امام خمینی(ره)، پیام نور، فرهنگیان، آزاد و علوم پزشکی در حوزه‌های آسیب شناسی خدمت رسانی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مناطق محروم قزوین آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها

طرفداری| مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال توضیحاتی ارائه کرد.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیرمهدی علوی مدیر روابط عمومی فدراسیون عنوان کرد:

پیرو نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال، نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها جهت اعمال رویه های قانونی متقن، به زودی با حضور دستگاههای ذیربط، مقامات و مدیران مسئول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وی افزود:

بدیهی است با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین نامه های مصرح در فرایند صدور مجوز حرفه ای و همچنین با توجه به الزامات بالادستی، تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

 

بیشتر بخوانید:

پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • وعده صادق، آغاز تحول در منطقه
  • سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد
  • سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند