Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح سال گذشته زمینی به مساحت یک هزار هکتار در حوالی شهرستان بویین زهرا از سوی مدیریت امور اراضی و منابع طبیعی استان تخصیص یافت و قرار شد با واگذاری آن به شرکت شهرک‌های صنعتی استان، تمامی زیرساخت‌ها و راه‌های دسترسی توسط این شرکت فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن اسماعیلی خاطرنشان کرد: تا پیش از این مجوز تمامی موافقت نامه‌های مربوط به انرژی‌های نو در کشور از سوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) در سطح استان‌ها صادر می شد و متقاضیان با مراجعه به دستگاه‌های متولی برای اجرای طرح اقدام می‌کردند.

وی ادامه داد: به دنبال تغییر آیین نامه های مربوط به این بخش، مقرر شد برای ساماندهی و بهره مندی هرچه بهتر از منابع انرژی خورشیدی در استان، کارگروه ها و کمیته‌های راهبری با حضور معاون اقتصادی استانداری، سازمان برنامه و بودجه، منابع طبیعی، امور اراضی، شرکت شهرک‌های صنعتی، راه و شهرسازی و آبخیزداری تشکیل شده و جهت تعیین سایت‌های مناسب تصمیم گیری کنند.

به گفته اسماعیلی، بررسی درخواست‌های احداث واحدهای تولیدی انرژی‌های خورشیدی در راستای تحقق بندهای ۳۲ و ۱۷ کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان در سال‌های ۹۶ و ۹۷ و همچنین مصوبات ستاد سرمایه گذاری استان مبنی بر شناسایی پهنه‌ای و هدایت تمامی درخواست‌های نیروگاه‌های خورشیدی به آنها انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات جمع آوری شده تاکنون ۳۳ درخواست احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۳۰ مگاوات در استان ثبت شده است.

در حال حاضر میزان بهره برداری از منابع انرژی بادی و خورشیدی در استان قزوین ۱۳۴ مگاوات است.
‌شهرستان بویین زهرا در ۵۵ کیلومتری جنوب مرکز قزوین قرار دارد.

۸۰۵۴* ۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت مصرف انرژی استان قزوین انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی روز خلبان را تبریک گفت

تین نیوز

 وزیر راه و شهرسازی در پیامی فرارسیدن روز خلبان را به تمامی فعالان صنعت هوانوردی تبریک گفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در پیامی فرارسیدن روز خلبان را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: روز خلبان را به تمامی خلبانان سرزمینم، کسانی که جاذبه های آسمان برای آنها از جاذبه زمین بیشتر است تبریک می گویم و پروازهایی ایمن را برای شما پرندگان آسمان ایران عزیز آرزو دارم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی روز خلبان را تبریک گفت
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا