Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@22:29:28 GMT

تندخویی در مواجهه با بدحجابی تأثیری ندارد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۷۳۷۲

تندخویی در مواجهه با بدحجابی تأثیری ندارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله خراسانی‌کیا، کارشناس ارشد تعلیم و تربیت، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به سابقه رعایت حجاب اظهار کرد: حجاب، سابقه‌ای به اندازه حیات انسان دارد و در تمام ادیان باسابقه است و انسان را از سرما و گرما محفوظ می‌دارد و مهمترین ویژگی حجاب، حفظ شرم و عفت بوده و در اسلام با دید خاصی به آن پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گوهر وجود بانوان بسیار ارزشمند است، افزود: حجاب مانند صدفی است که گوهر وجود بانوان را حفظ کرده و بانوان برای حفظ زیبایی و آراستگی باید حجاب را به لحاظ پوشش رعایت کرده و از دید مردان بیگانه دور بمانند.

کارشناس ارشد تعلیم و تربیت به اهمیت حجاب اشاره کرد و ادامه داد: در قرآن کریم در آیه حجاب به اهمیت رعایت پوشش اشاره شده و در تمام ادیان به رعایت حجاب نیز تاکید گردیده و بانوان باید خود را از دید مردان نامحرم بپوشانند و در قوم یهود نیز خداوند آنها را مورد غضب قرار داده که نسبت به حجاب زنان بسیار سخت‌گیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دین مسیحیت نیز برای حجاب اهمیت قائل هستند، تصریح کرد: در آیین مسیحیت رعایت حجاب به لحاظ موی سر اشکالی ندارد، ولی بدن باید کاملا پوشیده باشد، وقار و پوشش در برابر مرد بیگانه باید رعایت شود و در آیین زرتشتی نیز حجاب جایگاه ویژه‌ای داشته است.

خراسانی‌کیا با بیان اینکه حجاب باید به‌صورت یک قانون در جامعه تدوین شود، بیان کرد: باید هرکاری که انجام می‌دهیم، طبق دستور خدا و موازین شرعی و مطابق با قانون حاکم در جامعه باشد و در مورد حجاب باید اصول رعایت شود و رعایت شروط اولیه تکمیل‌کننده است، مثلا در اسلام اصول رعایت پوشش بیان شده که قسمت گردی صورت و مچ دست‌ها اگر پوشش نداشته باشد، مشکلی ندارد، ولی سایر بخش‌های بدن باید پوشیده شود و این امر باید به‌صورت یک قانون مدون در جامعه تدوین شده و برای افراد خاطی جریمه‌هایی درنظر گرفته شود.

کارشناس ارشد تعلیم و تربیت گفت: اگر زمینه گناه برای شخص دیگری توسط انسان بی‌حجاب یا بدحجاب فراهم شود، شخص بی‌حجاب و بدحجاب حق‌الناس وی را زیرسؤال برده و حق او را ضایع کرده است.

وی با اشاره به بهترین شیوه مقابله با بدحجابی و بی‌حجابی بیان کرد: بهترین راه مقابله با چنین اشخاصی فرهنگ‌سازی است و با خشونت و تندخویی، حجاب رعایت نمی‌شود و این امر را ابتدا باید از خانواده شروع کنیم، اگر والدین فرزندان خود را از کودکی تشویق کنند، کودک در بزرگسالی با نگرشی خاص و نیکو به حجاب نگاه می‌کند و اگر با تندخویی رفتار شود، نتیجه عکس می‌دهد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن عفاف و حجاب حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۷۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دروغ عجیب و شاخدار مهناز افشار در گفتگو با دویچه وله فارسی

مهناز افشار (بازیگر ۴۶ ساله سینمای ایران) در مصاحبه با دویچه‌وله فارسی بدون هیچ رودربایستی و خجالتی توی دوربین نگاه می‌کند و می‌گوید: «من در ایران فعال پوشش/حجاب اختیاری بودم … و تبعید شدم»! افشار بعد از مهاجرت از ایران به دنبال حواشی گوناگون اعم از مثبت یا منفی است تا در چشم‌ها باقی بماند. حمایت از فرزند شاه مخلوع، درگیری با دوستان سابق (شبنم فرشادجو) و حضور در تجمعات ضد ایرانی از این جمله موارد هستند.

این صحبت‌ها با واکنش کنایه آمیز کاربران فضای مجازی روبرو شد.

یسرا بخاخ (خبرنگار الجزیره) در واکنش به این مصاحبه افشار نوشت: یکسری مثل خانم افشار همیشه برنده‌اند. در ایران طرف قدرت هستند و از امکانات قدرت بهره‌مند می‌شوند. در خارج از ایران هم جذب اپوزیسون می‌شوند و بازم از قدرت اپوزیسیون استفاده می‌کنند. ابن الوقت‌های زرنگ همیشه برنده.
کاربری به نام مندلسون هم یادآوری کرد: در ایران فعال پوشش/حجاب اختیاری بودم ولی در پرشین گات تلنت حجاب به سر می‌کردم.

 

منبع: برترین ها 

tags # مهناز افشار سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • دروغ عجیب و شاخدار مهناز افشار در گفتگو با دویچه وله فارسی
  • لزوم بازتعریف نقش دولت در همگرایی نخبگان
  • عکس حجـاب و پوشش بسیار متفاون مجری زن جنجالی تلویزیـون
  • ستاد حجاب از تکالیف شورایعالی انقلاب فرهنگی است | جزئیات جریمه قطعی بدحجابی
  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!
  • کسی که بخاطر ترس از مجازات حجاب را رعایت می‌کند، با کنار رفتن این موانع، کشف حجاب می‌کند
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • روزنامه اصولگرا: کسی که بخاطر ترس از مجازات و پلیس حجاب را رعایت می کند، با کنار رفتن این موانع ،کشف حجاب می کند