Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@23:37:41 GMT

بزرگترین مأموریت قمری هند به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۷۶۴۶

پرتاب کاوشگر تحقیقاتی "چاندرایان -۲"(Chandrayaan-۲) که قرار بود بامداد امروز انجام شود، به تعویق افتاد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسپیس، سازمان پژوهش‌های فضایی هند(ISRO) اعلام کرده که پرتاب کاوشگر تحقیقاتی "چاندرایان -۲"(Chandrayaan-۲) به زمانی دیگر موکول شد که در آینده اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  پرتاب این فضاپیما بزرگترین مأموریت قمری برای هند محسوب می‌شود.   قرار است مأموریت "چاندرایان -۲ " که ۱۴۲ میلیون دلار هزینه برداشته، به اکتشاف در قطب جنوب ماه بپردازد.   مقامات سازمان پژوهش‌های فضایی هند اعلام کرده‌اند که ظاهراً یک عامل فنی از انجام این مأموریت جلوگیری کرده است.   این در حالی است که "ISRO" علت این نقص فنی را دقیقاً توضیح نداده و بنابراین مشخص نیست که ایراد از فضاپیما بوده و یا موشک.   موشکی که قرار است در این مأموریت به کار گرفته شود، "GSLV Mk-III" نام دارد و قوی‌ترین تقویت کننده هند به حساب می‌آید.   پس از مأموریت "چاندرایان -۱ "، "چاندرایان -۲" دومین مأموریت بزرگ قمری هند محسوب می‌شود.   مأموریتی که اولین فضاپیمای بدون سرنشین بود و در سال ۲۰۰۸ میلادی به فضا پرتاب شد و به مطالعه بررسی وجود مولکول‌های آب روی ماه کمک کرد.   اگر  ماموریت "چاندرایان -۲" انجام شود، هند به چهارمین کشوری تبدیل خواهد شد که با موفقیت، روی ماه یک فضاپیما فرود آورده است.   انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۷۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور حسن یزدانی در تیم ملی به تعویق افتاد!

به گزارش "ورزش سه"،  با اينكه طبق ليست اعلام شده از سوى فدراسيون كشتى قرار بود حسن يزدانى از امروز در اردوى تيم ملى بعد از شش ماه غيبت به دليل عمل جراحى كتف حاضر شود، اين اتفاق به اردوى بعدى موكول شد.

طبق اعلام فدراسيون حسن یزدانی که در مدت توانبخشی خود به دلیل عمل جراحی کتف، تمرینات خود را با گرفتن برنامه و هماهنگی با کادر فنی انجام می داد، در این اردو نیز به دلیل کامل شدن روند فیزیوتراپی در اردو حضور نخواهد یافت و به صورت انفرادی تمرینات خود را پیگیری می کند.

بر این اساس حسن یزدانی در اردوی بعدی تیم ملی کشتی آزاد به جمع نفرات دعوتی اضافه خواهد شد و قرار است در خردادماه در تورنمنت ارمنستان محک بخورد.

دیگر خبرها

  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • جزییات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد
  • آرامگاه «گهواره‌گر» یکی از زیباترین بناهای به‌جا مانده در دشت توس
  • حضور حسن یزدانی در تیم ملی به تعویق افتاد
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • حضور حسن یزدانی در تیم ملی به تعویق افتاد!
  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین
  • ولادت امام رضا ۱۴۰۳ چند شنبه است و آیا تعطیل است؟
  • چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد