Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:23:25 GMT

کد طلایی که کسی به آن توجه نمی‌کند!

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۷۸۹۲

کد طلایی که کسی به آن توجه نمی‌کند!

طبق قانون خریدوفروش مصنوعات طلا که کد شناسایی ندارند، ممنوع است اما برخی از مصنوعات این کد را ندارند و از سوی دیگر کمتر کسی در زمان خرید به این کد توجه می‌کند.

روز گذشته سازمان ملی استاندارد ایران بار دیگر تأکید کرد که خریدوفروش مصنوعات طلا بدون کد شناسایی کارگاه تولیدی ممنوع است. این موضوع در حالی اعلام شده که برخی از مصنوعات تولیدی در حال حاضر به واسطه افزایش قیمت طلا و کاهش قدرت خرید مردم، در وزن بسیار کم و توسط دستگاه‌های CNC تولید و عرضه می‌شود و این در حالی است که به واسطه وزن کم و نوع طراحی این نوع مصنوعات، کد کارگاهی برروی اجناس حک نمی‌شود و جای سوال دارد که آیا باید این مصنوعات نیز کد کارگاهی داشته باشند یا خیر و از سوی دیگر مشتریان چگونه می‌توانند از اصالت کد شناسایی مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه ابراهیم محمدولی- رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران - به ایسنا گفت: از سال‌های قبل اتحادیه به تمام کارگاه‌های تولیدی و عرضه‌کنندگان طلا تأکید کرد که باید مصنوعات عرضه‌شده دارای کد شناسایی باشد.

وی ادامه داد: کد شناسایی کارگاه‌های تولیدی مصنوعات طلا نزد اتحادیه موجود است و هر کد و کالایی به تائید اتحادیه رسیده و بعد از آن به سازمان استاندارد ارائه می‌شود تا سازمان استاندارد نسبت به کد شناسایی اطلاع داشته باشد.

محمدولی یادآور شد: اگر بررسی و دقت بر کد شناسایی مصنوعات طلا به جد از سوی فروشندگان و خریداران پیگیری شود، میزان تقلب، فعالیت غیرقانونی و فروش مصنوعات داخلی به اسم مصنوعات وارداتی به شدت کاهش می‌یابد.

وی تأکید کرد: فروش مصنوعات وارداتی ممنوع است و نباید مصنوعات طلای وارداتی در واحدهای صنفی عرضه شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: وجود کد شناسایی برروی مصنوعات طلا و جواهر بهانه‌ای برای افزایش قیمت طلا نیست و برای آگاهی از کدهای شناسایی می‌توان به سایت اتحادیه رجوع کرد.

محمدولی در رابطه با این موضوع که مصنوعات ریز با طراحی‌های خاص جدید کد شناسایی برروی آن‌ها حک نمی‌شود، تأکید کرد: هر مصنوعی از جنس طلا و جواهر باید کد شناسایی داشته باشد و در غیر این صورت خریدوفروش آن غیرقانونی است.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده هیچ بهانه‌ای برای عدم حک کد شناسایی برروی مصنوعات ریز و جدید وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کد شناسایی طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فینال مسابقات بوکس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در بخش تیمی این مسابقات تیم استان همدان اول و تیم‌های استان‌های لرستان و تهران به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش انفرادی هم مهدی روزبهانی از استان لرستان در وزن ۴۶ کیلو به مدال طلا رسید و در ۴۸ کیلو سهند نجفی از آذربایجان غربی اول شد و در وزن ۵۰ کیلوگرم هم امیر عباس محمدنیایی از همدان طلایی شد.


در ۵۲ کیلو محمد طا‌ها دهقانی از خراسان جنوبی اول شد و در ۵۴ کیلو سید علی ملکوتی از چهارمحال و بختیاری به طلای این مسابقات دست یافت.


در ۵۷ کیلو یاور سبز علی از همدان اول شد و در ۶۰ کیلو محمد صفر بیرالوند از لرستان به طلا رسید.


در ۶۳ کیلو هم سپهر رحیمی ازچهارمحال و بختیاری طلایی شد و در ۶۶ کیلو هم امیر محمد رستم پور هم از گلستان به مقام نخست رسید.


طلایی پوش وزن ۷۰ کیلو محمد صالح مصباحی از لرستان بود و مقام نخست وزن ۷۵ کیلو به ماهان ساجدی از مازندران رسید.


در وزن‌های ۸۰ و مثبت ۸۰ کیلوگرم هم نیما مختاری و ارشیا نورمحمدی هر دو از اصفهان طلایی شدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • فیلم تعجب و بهت عرب‌ها از دیدن نیسان طلایی سایپا!
  • واکنش عرب‌ها با دیدن نیسان طلایی ایرانی (فیلم)
  • واکنش عرب‌ها به وانت طلایی ایرانی
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • فینال مسابقات بوکس برگزار شد
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • صعود سپاهان به یک‌چهارم بعد از سه سال
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود