Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@00:02:55 GMT

«زیرا که می وزد» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۸۱۸۹

«زیرا که می وزد» رونمایی شد

در ابتدای این مراسم فرزاد آذری پور مدیر نشر هاشور گفت: آشنایی من با پیتر سلیمانی پور به زمانی برمی گردد که هنوز کامپیوتر وارد دنیای گرافیک نشده بود. تصویری که از او در خاطرم مانده این است که همیشه لبخندی بر لب داشت و سخاوتمندانه آنچه راکه داشت، منتقل می کرد.

علی بوستان از دوستان نزدیک سلیمانی پور عنوان کرد: ما همیشه عادت داریم برای عزیز و دوستی که از میان ما می رود ناراحت و اندوهگین می شویم اما پیتر با آثارش همچنان در میان ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جای خودش و آلبوم های بعدی اش در کشور ما بسیار خالی خواهد بود. آثار زیادی از او در مرحله تدوین وجود دارد که با منتشر شدنشان لذت خواهیم برد.

در ادامه رضا عسگرزاده نوازنده موسیقی با بیان اینکه از انتشار آخرین آلبوم سلیمانی پور خوشحال است، گفت: من هم معتقدم پیتر الان در بین ما است اما متاسفانه نمی توانیم او را ببینیم. من با او طی حادثه ای در سال ۶۲ آشنا شدم و تجربیات هیجان انگیزی با او داشتم. ما در طول این سال ها سعی کردیم کارهایی را به صورت مشترک باهم انجام دهیم. از تلاش همه دوستانی که موفق شدند تا این آلبوم را منتشر کنند، تشکر می کنم.

در ادامه علیرضا ایران نژاد روزنامه نگار حوزه موسیقی نیز گفت: آشنایی من با این مرد بزرگ به زمانی برمی گردد که در منزل او تمرین موسیقی انجام می دادیم. همیشه شخصیت، متانت، طنز و غرورش که از ایمان به کارش می آمد زبانزد همه و برای من جذاب بود.

سپس امیر بهاری روزنامه نگار حوزه موسیقی نیز با بیان اینکه سلیمانی پور در زندگی او آدم بسیار مهمی بوده است، بیان کرد: با او مصاحبه های زیادی داشتم و اغلب موضوع گفتگو موسیقی تلفیقی بود از جمله ویژگی های خوبش این بود که سریع مطالب را اصلاح می کرد. یادم می آید در جمله ای به او گفتم موسیقی تلفیقی در دهه ۵۰ شکل گرفت و او سریع گفت خیر مربوط به دهه ۶۰ می شود.

سیاوش روشن از دوستان سلیمانی پور نیز گفت: دوستی و آشنایی من با این هنرمند به اندازه گذراندن ۳ آکادمی است. در روزهای آخری که مشغول جمع آوری کارهای هنری‌اش بودیم چیزی بالغ بر ۲۰۰ قطعه تمام شده از وی پیدا کردیم که وقتی به دست نویس ها دقت می‌کردم متوجه شدم که تاریخ‌شان بسیار قدیمی است که با خط بسیار خوب او نوشته شده بود.

در پایان مژگان جلال زاده از همراهان و دوستان نزدیک نیز اظهار کرد: برای انتشار این آلبوم راه طولانی طی شده است که در بخشی از این راه پیتر سلیمانی پور حضور نداشت. این کار توسط رضا عسگرزاده که کار مسترینگ را انجام داده  و فرزاد آذری پور مدیر نشر هاشور انجام شده است.

در این مراسم فریم ۲۱ از فیلم ۲۴ فریم عباس کیارستمی که کار موسیقی اش را پیتر سلیمانی پور انجام داده بود نمایش داده شد.

در انتهای این مراسم قطعه ای از پیتر سلیمانی پور که مربوط به سال ۱۳۷۰ بود و از قدیمی ترین آثارش محسوب می شود، اجرا شد.

کد خبر 447558

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ حجت الاسلام  ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه آران و بیدگل با اشاره به پاسخ کوبنده ایران به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی گفت: وعده صادق بزرگترین و مهم‌ترین عملیات نظامی یک کشور علیه رژیم کودک کش صهیونیستی بود.
امام جمعه آران و بیدگل افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز با عملکرد خود در منطقه نشان دادند به غیر آدم کشی و کودک کشی کاری برای بهبود اوضاع در خاورمیانه انجام ندادند.

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: امنیت کشور، امنیت زندگی مردم، اجرای عدالت در همه عرصه‌ها، رسیدگی به مسکن محرومان و ایجاد اشتغال برای جوانان منجر به توسعه جامعه می‌شود و باید مسؤولان این موارد را مورد توجه قرار دهند.
وی با بیان اینکه امروز مردم در سرنوشت جامعه اثرگذارند، افزود: شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» نیاز به همراهی مردم دارد و مردم باید در این زمینه همراه مسوولان باشند.

دیگر خبرها

  • سلیمانی می‌خواست گل صعود بزند
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم