Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:14:36 GMT

لزوم صدور شناسنامه فنی برای ساختمان‌های پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۸۲۳۵

لزوم صدور شناسنامه فنی برای ساختمان‌های پایتخت

رئیس سازمان نظام مهندسی از لزوم صدور شناسنامه فنی برای ساختمان‌های پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، طاهری صبح امروز در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران با سازمان نظام مهندسی در خصوص نحوه صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان با بیان اینکه قانونگذار افراد را به رعایت مقررات ملی ساختمان ملزم کرده است، گفت: شناسنامه فنی ساختمان شأن حقوقی ملک است و همچنین نگاهی در راستای تقویت فرهنگی یک سند ساختمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه صدور ساختمان فنی ساختمان یکی از وظایف اصلی سازمان نظام مهندسی است که در ماده‌های مختلف قانونی به نحوه صدور آن توجه شده است، گفت: شناسنامه فنی ساختمان یک سند شامل همه مشخصات یک ملک است که حتی باید در کلیه نقل و انتقالات به عنوان سندی که حقوق بهره‌بردار است، ارائه شود.

طاهری با بیان اینکه شهرداری موظف است قبل از صدور به پایان کار شناسنامه فنی را دریافت کند، گفت: تمام نهادهای مدیریت شهری از جمله سازمان نظام مهندسی تاکنون در صدور این شناسنامه ضعف‌هایی داشته و کوتاهی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما شاهد آن هستیم که حتی به ساختمان به عنوان یک کالا هم نگاه نمی‌شود، گفت: هنگامی که شما کالایی خریداری می‌کنید، مشخصات آن در قالب یک دفترچه ارائه می‌شود اما در مورد ساختمان و املاک کوتاهی شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه اقدامات مهمی را در مورد نحوه صدور شناسنامه فنی ساختمان انجام داده‌ایم، گفت: قبلاً هنگامی که ساختمانی تمام می‌شد، چند ماه طول می‌کشید که شناسنامه آن هم به صورت دستی صادر شود اما حالا سامانه‌ای راه‌اندازی شده که شناسنامه فنی ساختمان به صورت الکترونیک و از ابتدای شروع به ساخت صادر می‌شود.

طاهری با بیان اینکه سامانه دیگر طراحی شده است که مردم و دستگاه‌های مختلف می‌توانند وارد سامانه شده و مشخصات فنی ملک را دریافت کنند، گفت: صدور شناسنامه فنی بسیار مهم است چرا که به یاد داریم در زمان حادثه پلاسکو نقشه‌ای وجود نداشت که بر اساس آن به راه‌های دسترسی به ساختمان برسند و در حال حاضر اگر برای هر یک از برج‌های نوساز که شناسنامه فنی هم ندارند، حادثه‌ای به مانند پلاسکو رخ دهد، ممکن است با مشکلات زیادی در خدمت‌سانی مواجه شویم چرا که اصلاً نقشه و اطلاعاتی از ساختمان‌ها در دسترس نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، میثم عابدی عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز رشد و فناوری اتاق بازرگانی سنندج (تاک) اظهار کرد: باید مبتنی بر ظرفیت استان پروژه هوشمندسازی تعریف شود و متناسب با این ظرفیت‌ها پروژه‌ها تقویت و اجرایی شوند.

وی تعریف پروژه‌های یاد شده را مانع از صدور نسخه‌های واحد برای استان‌ها در کشور خواند.

وی مصرف گرا بودن کشور عراق را گامی برای صادرات تولید فناورانه دانست و گفت: کردستان به لحاظ نیروی انسانی متخصص و مولد وضعیت مطلوبی دارد.

عابدی اعلام کرد: کردستان به لحاظ تولید برخی از محصولات کشاورزی همچون توت فرنگی و یا معادن ظرفیت‌های مؤثری دارد و نیاز است برای بهره‌گیری بهتر و بیشتر از این ظرفیت‌ها تلاش شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: صدور خدمات در حوزه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی باتوجه به نیازی که در اقلیم وجود دارد می‌تواند نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده، ارزآوری و اشتغال‌سازی داشته باشد.

کد خبر 6088055

دیگر خبرها

  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • ایران ظرفیت‌های خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (