Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزارت دفاع آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که در شش ماه گذشته، حدود ۳۲۰۰ غیرنظامی در افغانستان کشته و یا زخمی شده‌اند. تاریخ انتشار: 11:11 - 24 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۳۲۲۰

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، وزارت دفاع آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود از کشته و زخمی شدن حدود ۳۲۰۰ غیرنظامی در افغانستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در این میان گروه‌های طالبان و داعش عامل بیشترین تلفات غیرنظامیان خوانده شده‌اند.

در این گزارش آمده است که در این مدت ۶۰ سرباز خارجی نیز کشته و ۵۵ سرباز خارجی زخمی شده‌اند.

پنتاگون در گزارش تازه‌ خود نوشت: در آمار شش ماهه از دسامبر ۲۰۱۸ تا می ۲۰۱۹ تعداد ۳۱۶۳ غیرنظامی کشته و یا زخمی شده‌اند که در این بین آمار زخمی‌ها ۲۲۱۳ نفر و کشته‌ها ۹۵۰ نفر است. پنتاگون افزوده است که عامل بیش از ۸۰ درصد این تلفات طالبان و داعش هستند.

در این گزارش آمده است: تنها در چهار ماه نخست سال ۲۰۱۹، تعداد جان‌باختگان به بیشتر از ۴۰۰ نفر و زخمی‌ها هم به حدود ۱۲۰۰ نفر می‌رسد.

وزارت دفاع آمریکا در ادامه تأکید کرد که در سال ۲۰۱۹ ، ۶۰ سرباز نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا جان باخته و ۵۵ سرباز خارجی دیگر نیز زخمی شده‌اند. بیشترین عامل این تلفات، ۲۵ حمله‌ سربازان افغان به نیروهای خارجی (موسوم به حملات سبز به آبی) بوده است.

پنتاگون در این گزارش افزوده است: در این مدت ۱۵۸ نظامی افغانستانی جان باخته‌ و در مقابل ۷۷۸ جنگجوی وابسته به طالبان و داعش نیز کشته شده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا در گزارش شش‌ماهه خود از وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان گفته است که وجود ده‌ها گروه و شبکه‌ تروریست و جنایت‌کار در افغانستان در کنار امنیت این کشور، ثبات منطقه و جهان را نیز تهدید می‌کند.

از سوی دیگر پنتاگون در این گزارش از گروه داعش به‌عنوان بزرگ‌ترین تهدید در برابر ثبات جهان یاد کرده و گفته است که این گروه با وجود فشارهای نظامی ائتلاف به رهبری آمریکا هنوز از بین نرفته و تماس با شاخه‌های این گروه در منطقه را نیز نگه داشته است.

پیش از این دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) نیز گفته بود که در چهار ماه نخست سال ۲۰۱۹ در افغانستان نزدیک به ۶۰۰ غیرنظامی جان باخته و حدود ۱۲۰۰ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

در هفته‌های اخیر، تلفات غیرنظامیان در حملات تروریستی در پایتخت و دیگر استان‌های افغانستان افزایش یافته است.

به گفته کارشناسان، طالبان با انجام حملات گسترده در مرکز فرمانداری‌ها و پاسگاه‌های امنیتی، تلاش دارد تا موضع سیاسی خود در گفت‌وگو با نمایندگان آمریکا را تقویت کند.

به نوشته وان تی وی، در تازه‌ترین مورد، روز گذشته بر اثر یک حمله انتحاری در یک مراسم عروسی در شهر «جلال‌آباد»، ۹ نفر جان باخته و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند که همه‌ قربانیان این رویداد افراد غیرنظامی بودند.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان پنتاگون جملات بزرگترین امریکا نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود

واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد آمریکا عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل را از هند به افغانستان منتقل کرده بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، چند روز پس از انتشار گزارش تازه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا(سنتکام) در مورد حمله به فرودگاه کابل در جریان روند تخلیه، واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد «عبدالرحمان اللوگری» که از او به‌عنوان عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل یاد می‌شود،  توسط آمریکا از هند وارد افغانستان شده بود.

این نشریه آمریکایی به نقل از برخی اعضای جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گزارش داد اللوگری در سال 2017 هنگام تلاش برای انجام یک حمله در هند بازداشت و سپس توسط آمریکا به افغانستان انتقال داده شده بود.

بر اساس این گزارش، وی از زندانی به زندان دیگر منتقل شد تا اینکه در ژانویه 2021 به زندان بگرام، بزرگترین پایگاه هوایی نظامیان آمریکایی، انتقال داده شد.

بر اساس گزارش سنتکام، طالبان 11 روز پیش از حمله انتحاری فرودگاه کابل، در حین تصرف قدرت این زندانی را به‌همراه دیگر زندانیان آزاد کرده بود.

طالبان:حکومت سابق افغانستان زمینه فرار داعشی‌ها را فراهم کردجزئیات حادثه فرودگاه کابل؛ آمریکایی‌ها مردم را به گلوله بستندپنتاگون: طالبان طراح حمله به فرودگاه کابل را کشته است

سنتکام درحالی مدعی است که در حین سقوط جمهوریت، اعضای داعش توسط طالبان از زندان آزاد شدند که طالبان می‌گویند مقامات دولت سابق افغانستان در زمان به قدرت رسیدن آنها زمینه فرار داعش‌های زندانی را فراهم کرده بودند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • آیین گاوکشان 
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا