Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-03@15:24:27 GMT

آسیب های اجتماعی نتیجه فرهنگ غلط وارداتی است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۸۳۹۱

آسیب های اجتماعی نتیجه فرهنگ غلط وارداتی است

طیبه شایان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: در دهه های اخیر با ورود فرهنگ های بیگانه از طریق اینترنت، ماهواره و دیگر تکنولوژی های روز، جوانان دچار از خودباختگی شدید شده اند و اگر این روند ادامه یابد فرهنگ ایرانی به بوته فراموشی سپرده خواهد شد.

وی ادامه داد: مسئولان با ورود هر تکنولوژی پیش از اینکه فرهنگ درست استفاده آن را ترویج دهند و جوانان را ترغیب به استفاده درست، علمی و اصولی کنند با ورود آن مخالفت می کنند که همواره چنین مخالفتی نتیجه عکس می دهد چراکه تجربه ثابت کرده است آن چه انسان از آن منع شود بطور غریزی به طرف آن می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان اضافه کرد: با ورود فیسبوک، تلگرام و امثال آن مسئولان و متولیان فرهنگی به جای اینکه جوانان را تشویق کنند از این ابزارها در جهت پیشرفت علم و آگاهی خود استفاده کنند حالت دفاعی به خود گرفتند که نتیجه آن شد که نباید می شد و این مساله درست همان چیزی است که دشمن از قبل طراحی و هزینه کرده است.

این فعال رسانه ای با بیان اینکه ورود فرهنگ بیگانه با اهداف خاص وارد کشور می شود و بیشتر نیز جنبه مخرب دارد، اظهار داشت: در مقابل چنین فرهنگی توجه به فرهنگ های خوب بومی می تواند اثرات بسیار مثبت و خوبی داشته باشد بطور مثال ترویج استفاده از لباس های بومی می تواند هم در روحیه و نشاط مردم تاثیر بگذارد و هم نوعی مبارزه با فرهنگ عریان غرب باشد.

شایان گفت: ساخت سریال های جذاب از افسانه های کهن ایرانی و اسلامی با مضمون های مختلف و دیگر اسطوره های تاریخ این سرزمین می تواند جلوی واردات سریال های افسانه ای کره را که تاثیر بسیار زیادی بر جوانان دارد، بگیرد.

این خبرنگار برجسته تبریزی تاکید کرد: با توجه به اینکه هر فرهنگی نیازمند برنامه ریزی علمی و اصولی مطابق با سلایق و خواسته های جوان و دیگر اقشار جامعه است، فرهنگ مقاومت هم اگر با ظرافت خاص همراه نباشد ممکن است تاثیری برعکس داشته باشد.

شایان خاطرنشان کرد: بطور کلی متولیان فرهنگی کشور باید به جای مقابله با ورود حجم گسترده فرهنگ های بیگانه بدنبال راهی برای ترویج فرهنگ های خوب بومی به شکل و شیوه مدرن و امروزی باشند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز

به گزارش خبرنگار مهر، وجیهه محمدی فلاح صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از برقراری ۴۶ هزار و ۴۴۰ تماس با مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان البرز خبر داد و بیان کرد: ۲۱ درصد تماس‌ها مرتبط با خدمات اورژانس اجتماعی و حدود ۷۹ درصد برای پیگیری مسائل غیرمرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، مسائل بهداشتی، خدمات مشاوره‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی تماس‌ها به ترتیب مربوط به اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، همسر آزاری، افکار خودکشی، سالمند آزاری، اقدام به خودکشی و فرار از منزل بوده است، گفت: بهزیستی البرز با دارا بودن ۶ مرکز اورژانس اجتماعی در محمدشهر، کمالشهر، مرکز کرج، فردیس، نظرآباد و ساوجبلاغ به افراد در معرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی و کسانی که به هر دلیلی در شرایط بحرانی به سر می‌برند خدمات تخصصی ارائه می‌دهد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان البرز، فعالیت‌های سازمان بهزیستی به‌ویژه در زمینه آسیب‌های اجتماعی مردم محور است و افراد می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۳ یا مراجعه حضوری به پایگاه‌های اورژانس اجتماعی در شهرستان‌ها از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شوند. وظیفه ذاتی مراکز ۱۲۳ (مرکز فوریت‌های اجتماعی) ارائه انواع خدمات روانشناسی، مددکاری، درمانی و حقوقی به جامعه هدف است.

محمدی فلاح افزود: نحوه پذیرش مددجویان به دو صورت خود معرف و ارجاعی و ارجاعات به دو شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزه‌های گوناگون) و برون سازمانی (از طریق مراجع قضائی، مراجع انتظامی و سایر سازمان‌ها و نهادها) است و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهره مند خواهند شد.

کد خبر 6094920

دیگر خبرها

  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد