Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار بروجرد گفت: ضروری است از همه ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری شود و باید گزارش تخلفات ساختمانی ارائه داده شود تا سریعاً موردبررسی قرار گیرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، عبدالرحیم رحیمی شب گذشته در جلسه مبارزه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز که در فرمانداری بروجرد برگزار شد اظهار داشت: ضروری است کارمان را به بهترین شکل انجام دهیم و با گذشته و اقداماتی که باید صورت می‌گرفته یا نمی‌گرفته کاری نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: متأسفانه برخی در سطح شهر بدون پروانه و مجوز اقدام به ساخت‌وساز می‌کنند درحالی‌که از همان ابتدا نباید اجازه داد این ساختمان‌ها ساخته شود و نباید تحت هیچ شرایطی در راستای مبارزه با ساخت‌وساز غیرمجاز کوتاه آمد.

 

فرماندار بروجرد تصریح کرد: ضروری است تا از همه ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری شود و باید گزارش تخلفات در این ساخت‌وسازها ارائه داده شود تا سریعاً موردبررسی قرار گیرد و ضروری است تا اقدامات به‌صورت شفاف انجام شود.

 

رحیم جافری شهردار بروجرد نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی بسیاری از کارهای عمرانی تعطیل و برخی از افراد سودجو سعی می‌کنند تا با تخلفات و جعل اسناد اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز کنند و مجموعه شهرداری، نظام‌مهندسی و راه و شهرسازی در ساخت‌وسازها نقش محوری دارند که ضروری است هرکدام وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهند.

 

وی عنوان کرد: در شهرداری بروجرد 2000 رأی وجود دارد که اجرانشده است و هرزمانی که برای اجرای آن‌ها اقدام می‌شود عده‌ای می‌گویند که شرایط حساس است و فعلاً دست نگه‌دارید.

 

جافری گفت: اگر چهار ساختمان را که به‌صورت غیرمجاز ساخته‌شده، تخریب شود حساب کار دست بقیه خواهد آمد و متوجه می‌شوند که مبارزه جدی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز صورت می‌گیرد؛ برخی از سودجویان متخلف یک‌شبه 400 متر دیوارکشی می‌کنند البته این دیوار را تخریب کردیم و ادامه اجازه فعالیت را ندادیم.

 

شهردار بروجرد تصریح کرد: برخی از محله‌های بروجرد حتی یک پروانه ساختمان هم ندارند و در حریم خیابان و کوچه اقدام به ساخت‌وساز کرده‌اند؛ ازاین‌پس از یک مورد تخلف ساخت‌وساز و ساختمانی نخواهیم گذشت و در این راستا باکسی تعارف نداریم.

 

جافری با اشاره به برج‌سازی در بروجرد افزود: مخالف ساخت برج‌های بلندبالا در بروجرد هستیم چراکه بحث مشرفیت و ایجاد مزاحمت برای همسایگان را به دنبال دارد اما متأسفانه برخی مجوز برای احداث ساختمان 2 طبقه می‌گیرند اما 9 طبقه ساختمان می‌سازند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت وزیران در جلسه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ به پیشنهاد شماره ۱۷۸۴۵۵ مورخ ۲۸ آبان ۱۴۰۲ وزارت کشور، کارگرانی که در ساخت مساجد و حسینیه‌ها، امکان فرهنگی، سینماها و… فعالیت دارند از پرداخت حق بیمه معاف هستند.

گفتنی است کارگران فعال در ساخت و ساز فضاهای تجاری مشمول این معافیت نمی‌شوند.

جزئیات بیشتر را از اینجا بخوانید.

کد خبر 6087346

دیگر خبرها

  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • ساختمانی که زیر یک تپه مصنوعی ساخته شد + فیلم
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • نظارت هوشمندانه بر فرایندهای پایش تخلفات ساختمانی در مشهد