Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، عدل هاشمی‌پور در تشریح سفر چند روز گذشته تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی به کشور کره جنوبی و دیدار با رئیس کمیسیون انرژی، رئیس پارلمان و رئیس شرکت نفت این کشور، گفت: از آنجا که این کشور از نعمت‌ها و انرژی‌های نفت و گاز محروم هستند به این سرمایه عظیم ایران نیاز داشته و این دیدار برای از سرگیری معاملات ایران و کره‌جنوبی در حوزه انرژی صورت گرفت، همچنین پیام کتبی دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس ایران به رئیس پارلمان کره جنوبی توسط آقای حسن‌پور داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره‌جنوبی 70 میلیارد دلار پول حاصل فروش نفت ایران را بلوکه کرده است

نماینده مردم کهکیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خرید نفت خام، صنایع پتروشیمی و گاز ایران مورد استقبال رئیس کمیسیون انرژی و رئیس پارلمان کره‌جنوبی قرار گرفت، افزود: از آنجا که حدود 70میلیارد دلار پول حاصل فروش نفت ایران به کره‌جنوبی در این کشور قبل از تحریم‌ها بلوکه شده است دو راهکار پیش پای آن‌ها گذاشتیم که این راهکارها عبارتند از برگرداندن پول بلوکه شده یا خرید تجهیزات ایران به همان میزان.

 

ئیس پارلمان کره جنوبی قول تعامل با دولت این کشور را جهت آزاد شدن پول بلوکه شده یا خرید تجهیزات فنی و صنعتی ایران را داد، البته مسئولان این کشور به دلیل کارشکنی از امریکا از خرید نفت ایران خودداری می‌کنند لذا پیشنهاد خرید تجهیزات غیرتحریمی ایران را به آن‌ها دادیم

پیشنهاد خرید تجهیزات غیرتحریمی ایران

وی با بیان اینکه رئیس پارلمان کره جنوبی قول تعامل با دولت این کشور را جهت آزاد شدن پول بلوکه شده یا خرید تجهیزات فنی و صنعتی ایران را داد، ادامه داد: مسئولان این کشور به دلیل کارشکنی امریکا از خرید نفت ایران خودداری می‌کنند لذا پیشنهاد خرید تجهیزات غیرتحریمی ایران را به آن‌ها دادیم.

کره جنوبی یک میلیون و 400هزار بشکه برای 3 ماه آینده خود ذخیره دارد

هاشمی‌پور با بیان اینکه در دیدار با رئیس شرکت نفت کره جنوبی از مخزن ذخیره‌سازی نفت نیز بازدید کرده‌اند، مطرح کرد: آن‌ها حدود یک میلیون و 400هزار بشکه برای 3 ماه آینده خود ذخیره دارند تا درصورت ایجاد هر نوع التهاب در بازار فعالیت‌های صنعتی‌شان لنگ نفت نماند.  

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس همچنین بیان کرد: فریدون حسن‌پور، علی عسکر ظاهری، احمد مرادی، محمد خالدی و.. ازجمله نمایندگان حاضر در این سفر بودند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کره جنوبی مجلس شورای اسلامی ایران وهند پول ایران عدل هاشمی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

از اول فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش تسنیم، طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۷۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۸۳ میلیون دلار و در مجموع ۶۶۲ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۵۰ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۸۲ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۴۵ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۲۲ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۸۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۷۴، ۲۷، ۱۴۲، ۹۴ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند.

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۲۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۴۷ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • اختصاص ۷۵ میلیاردتومان برای خرید تجهیزات مدارس لرستان
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد