Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@18:26:37 GMT

تخریب دیوار‌های ارگ بم با لودر صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۸۹۲۶

تخریب دیوار‌های ارگ بم با لودر صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ شسهوارپور در این خصوص اظهار داشت: تخریب دیوار‌های ارگ بم با لودر صحت ندارد و فقط در فضای مجازی این خبر کذب رد بدل میشود. ورودی ارگ بم و راهرو‌های آن با عرض ۲ متر است و هیچ لودری نمیتواند وارد ارگ شود.

فرماندار بم گفت: مرمت ارگ و بازسازی ارگ بم همچنان ادامه دارد و ساخت ارگ در حال اتجام است و بنا‌هایی داخل ارگ بم که در اثر زلزله تخریب شده اند در حال مرمت و باز سازی میباشد و مصالح ان همین خشت و گل است که دوباره پس از احیا در ساخت ساز و مرمت ارگ بم استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهسوارپور افزود: ارگ بم یک اثر تاریخی ثبت جهانی و یونسکو می‌باشد و هرگونه تعمیر و مرمت با نظارت سازمان میراث فرهنگی کشور می‌باشد.

مدیر پایگاه جهانی ارگ بم بیان کرد: هیچ‌گونه تخریبی با وسایل مکانیکی در ارگ بم صورت نگرفته است و امکان استفاده از وسایل مکانیکی نیست بازسازی و مرمت ارگ بم با چهار پروژه و پیمانکاران این چهار پروژه تعین و مشخص شده‌اند و کار نظارت بر کار این پیمانکاران بر عهده پایگاه جهانی میباشد و قسمت‌های از ارگ بم که در اثر زلزله تخریب شده بود توسط پیمانکاران با نظارت ما مرمت و بازسازی می‌شود در مرحله اوار برداری یکی از پیمانکاران به صورت دستی با کلنگ آواربرداری و به بیرون از ارگ انتقال دادند و هیچ گونه تخریبی نبوده است و این پیمانکار یکی از بهترین پیمانکاران میراث فرهنگی می‌باشد که در مناقصه قبول شده‌اند و خوشبختانه این پیمانکار ارزش اثر میراث جهانی را می‌داند.

موحد تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم قسمت‌های باقی مانده ارگ بم در اثر زلزله سال ۸۲ را مرمت و بازسازی کنیم. یادآور می‌شوم ارگ بم بعد از بازسازی و مرمت قسمت‌های حصار بیرونی برج‌ها اصطبل بازار مسجد ان بازسازی و مرمت شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برج زلزله فضای مجازی مسجد یونسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز تکمیل شود

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: باید برای جلوگری از وقوع خسارت ناشی از سیلاب‌های به منازل مردم٬ دیوار ساحلی کال جوادیه تا پاییز تکمیل شود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074572 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز تکمیل شود
  • دیوار و شیپور بی مسکن می‌شوند؟
  • توفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی