Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@17:41:36 GMT

برنامه‌ای برای سفر مکرون به تهران اعلام نشده

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۹۴۶۹

در پی انتشار اخباری مبنی بر سفر قریب‌الوقوع امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به تهران، ایسنا مطلع شد که تا کنون برنامه‌ای برای سفر او مورد بحث نبوده و برنامه‌ریزی در این زمینه انجام نشده است.

به گزارش «تابناک» در پی انتشار اخباری مبنی بر سفر قریب‌الوقوع امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به تهران، خبرنگار ایسنا مطلع شد که با وجود اینکه مکرون گفتگو‌های پیوسته‌ای در مورد برجام با حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان داشته و علاقه‌مند به یافتن راهی برای کاهش تنش‌ها و حفظ برجام است، اما تا کنون برنامه‌ای برای سفر او مورد بحث نبوده و برنامه‌ریزی در این زمینه انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبر سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهوری فرانسه به تهران در شرایطی منتشر شده است که مکرون طی ماه‌های اخیر با تغییر رویکرد خود در قبال برجام، در تلاش است تا بعد از گذشت بیش از یک سال از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام، مانع از فروپاشی برجام شود؛ این درحالی است که طی ۱۴ ماه گذشته، فرانسه، انگلیس و آلمان به عنوان اعضای اروپایی برجام برای جبران خروج آمریکا از برجام و جلوگیری از اقدام متقابل ایران، متعهد به انجام ۱۱ تعهد از جمله فراهم کردن شرایط برای فروش نفت ایران، بازگشت پول نفت ایران، سرمایه گذاری در ایران شدند، اما بنا به گفته وزیر امور خارجه کشورمان تا کنون هیچکدام از این تعهدات اجرایی نشده است.

به دنبال افزایش فشار‌ها و تحریم‌های اعمالی از سوی آمریکا علیه ایران و عدم اجرای تعهدات کشور‌های اروپایی عضو برجام، اردیبهشت ماه سال جاری جمهوری اسلامی ایران با کاهش یکی از تعهدات برجامی خود، مهلت ۶۰ روزه‌ای به کشور‌های اروپایی عضو برجام داد تا بر اجرای تعهدات خود تسریع بخشند. با پایان یافتن مهلت ۶۰ روزه ایران به کشور‌های اروپایی، ایران گام دوم کاهش تعهدات برجامی خود را اجرایی کرد. بر این اساس، ایران در گام نخست از عدم اجرای تعهد خود در برجام مبنی بر رعایت سقف تولید ۳۰۰ کیلو گرم اورانیوم با غنای ۳.۶۷ درصد را آغاز و در گام دوم اعلام کرد که تا زمان دست‌یابی به خواسته‌های برجامی‌اش، دیگر خود را ملزم به رعایت تولید اورانیوم با غنای ۳.۶۷ درصد نمی‌داند و با هر میزان غلظتی که نیاز داشته باشد، اقدام به تولید اورانیوم خواهد کرد.

بعد از آغاز گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران، مقامات کشورمان با تعیین مهلت ۶۰ روزه دیگری برای کشور‌های فرانسه، انگلیس و آلمان، اعلام کردند که «ما خواهان ادامه برجام هستیم، ولی خواسته‌های ما باید از این سند برآورده شود؛ اگر کشور‌های اروپایی نتوانند خواسته‌های ما را برآورده کنند، روند کاهش تعهدات ادامه می‌یابد».

به گزارش ایسنا، در جریان سفر هفته قبل نماینده ویژه رئیس جمهوری فرانسه به تهران، پیشنهادی از سوی مکرون به تهران ارائه شد که در محافل سیاسی از آن به عنوان «آتش بس» یا «انجماد در برابر انجماد» یاد می‌شود؛ بر اساس این طرح، فرانسه پیشنهاد داده که آمریکا در ازای توقف اقدامات بیشتر از سوی ایران برای کاستن از تعهدات برجامی خود، اعمال تحریم‌های بیشتر را به منظور آغاز گفتگو‌ها متوقف کند. طرح این پیشنهاد از سوی فرانسوی‌ها در شرایطی انجام شده که نظرات ایران نیز درباره برجام کاملاً روشن است و بار‌ها از سوی مقامات عالی‌رتبه کشورمان از جمله رئیس جمهوری در محافل گوناگون و دیدار‌های خصوصی با مقامات سایر کشور‌ها مطرح شده و رئیس جمهوری فرانسه نیز از آن اگاهی کامل دارد.

حسن روحانی هفته گذشته در ملاقات با مشاور دیپلماتیک مکرون با تاکید بر اینکه ایران کاملاً راه دیپلماسی و مذاکره را باز نگه‌داشته است، گفته بود که هدف اصلی جمهوری اسلامی ایران این است که تعهدات قید شده در برجام از سوی طرفین آن به طور کامل اجرا شود و چنانچه طرفین به تعهدات خود عمل کنند، ایران هم گام‌های جدیدی در تکمیل تعهدات خود بر خواهد داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک مکرون برجام سید محمد بطحایی لیگ ملت های والیبال پاتوسی شورای نگهبان مریم میرزاخانی عملیات رمضان افزایش قیمت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ کیوان گلابی آذر دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان مهاباد در مراسم تجلیل از کارگران تلاشگر این شهرستان گفت: سه هزار و ۷۹۲ اشتغال پارسال در مهاباد ثبت‌ شد درحالیکه تعهد اشتغال، دو هزار و ۸۱۰ نفر بود و این  یعنی ۱۳۵ درصد تعهدات اشتغالزایی، محقق شده است.

مسئول کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تأمین اجتماعی شهرستان مهابادهم در این مراسم گفت:مهمترین درخواست کارگران بهبود معیشت کارگران و اجرای ماده 96 قانون تأمین اجتماعی است که هم در مجلس شورای اسلامی و هم در شورای نگهبان تصویب شده است.

رحیم عسگری ساوجبلاغی افزود: بر اساس این قانون به تأمین اجتماعی اجازه داده شده است که سالانه حداقل یک بار نسبت به ترمیم حقوق بازنشتگان با توجه به تورم اقدام شود.

فرماندار ویژه شهرستان مهاباد هم در این مراسم با اشاره به نقش خطیر کارگران در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور گفت: حمایت از کارگران و توجه به دغدغه های این قشر مولد موجب رونق و بهره وری در حوزه تولید خواهد شد.

عباسی افزود: هر اندازه بتوان وضعیت خدمات رفاهی و معیشت کارگران را تقویت کرد می توان به پیشرفت کشور و توسعه در حوزه های مختلف امیدوارتر بود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهاباد هم گفت: در سال گذشته یکهزار و 200 مورد بازرسی از واحدهای کارگری انجام شد تا موارد خطرزایی که احتمال دارد جان کارگران را  به مخاطره اندازد  بررسی شود.

پیروتی افزود: هر میزان سرمایه گذاری ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادرخواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

وی، با بیان اینکه تاکنون 400 نفر از کارگران مقرری بگیر بیمه بیکاری در شهرستان هستند، افزود: یکی از برنامه های اولویت دار در سالجاری، بحث رصد و نظارت بر صدور احکام طبق طرح طبقه بندی مشاغل است  ضمن اینکه ما از کارفرمایان تقاضا داریم که لیست بیمه کارفرماها را بر اساس اشل و کار واقعی که انجام می دهند،تنظیم کنند.

خالد عزیزیان، رئیس هیئت مدیریه کارگران ساختمان هم در این مراسم گفت: انجمن کارگران ساختمانی سه هزارو 500 نفر عضو فعال دارد که ما توانسته ایم در این انجمن کارگرانی را که نیازمند پروانه اشتغال بودند ثبت نام و این افراد را به سازمان فنی حرفه ای معرفی کنیم تا بتوانند پروانه اشتغال دریافت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد