Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:45:16 GMT

روستاهای‌ بجنورد محل دفن زباله ندارند

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۹۵۵۶

روستاهای‌ بجنورد محل دفن زباله ندارند

رئیس محیط زیست شهرستان بجنورد گفت: روستاهای این شهرستان فاقد دفن‌گاه زباله هستند.

‌محمد خالقی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: بر طبق اصول به عنوان مثال هر یک هزار خانوار روستایی باید یک دفن گاه زباله برای آنها تعریف شود و اگر جمعیت از این میزان بیشتر شد زباله گاه بزرگ‌تری در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: اما متأسفانه در حال حاضر در این شهرستان هر روستایی برای خود یک زباله‌گاه دارد و این زباله گاه‌ها در مکان‌هایی در نظر گرفته شده اند که دسترسی به آنها راحت تر بوده و بیشتر آنها نیز معمولاً در سرشاخه آب راه هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خالقی اظهار کرد: همین امر سبب می‌شود تا با کوچک‌ترین بارندگی شیرابه‌های زباله وارد رودخانه شود و یا اینکه پلاستیک‌ها سبک هستند و بر روی آب منتشر شوند.

وی تصریح کرد: برخی از زباله گاه نیز در خط الراس قرار دارند مانند روستای گریوان و باید فکری به حال زباله‌های تولیدی در روستاها کشیده شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: روستاهایی همچون صندل آباد و برج نیز در شهرستان بجنورد وجود دارند که در محدوده شهری قرار دارند و نه شهر و نه روستا محسوب می‌شوند و تکلیف زباله‌های این مناطق نیز روشن نیست.

به گفته وی زباله‌ها در زباله گاه‌های روستایی دفن نمی‌شوند بلکه فقط تخلیه و رهاسازی می‌شوند.

رئیس محیط زیست بجنورد بیان کرد: باید تلاش کنیم تا چند دفن گاه زباله برای زباله‌های روستایی ایجاد شود و علاوه بر آن تکلیف روستاهایی که در محدوده شهر نیز قرار دارند، مشخص شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انباشت زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال آذوقه به عشایر روستاهای آبدانان

دریافت 5 MB کد خبر 6095939

دیگر خبرها

  • انتقال آذوقه به عشایر روستاهای آبدانان
  • خسارت شدید سیلاب به اراضی گندم روستاهای شهرستان دهلران
  • وحشت مردم روستاهای شهرستان بدره از ورود سیلاب
  • مسدود شدن مسیر روستاهای دشتی بر اثر سیل
  • بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • نخلستان‌های کهن در روستاهای خوزستان + فیلم
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • چپ کردن کامیون حمل زباله در برزیل + فیلم