Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-09@14:32:13 GMT

جیرجیرک، ملخ و مورچه بخورید تا سرطان نگیرید!

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۹۶۶۵

جیرجیرک، ملخ و مورچه بخورید تا سرطان نگیرید!

به گزارش تلگراف، پس از انتشار تحقیقی جدید به زودی برای محافظت در برابر ابتلا به سرطان به افراد توصیه می‌شود مورچه و حشرات دیگر را بخورند.

آزمایشات گروهی از دانشمندان دانشگاه رم در ایتالیا نشان می‌دهد برخی بی مهرگان (مانند جیرجیرک و ملخ) حاوی غلظت بالایی از آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان‌ها برای کاهش واکنش شیمیایی بدن که رادیکال‌های آزاد تولید می‌کند، اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته دانشمندان وجود رادیکال‌های آزاد احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. علاوه بر آن تحقیقات نشان داده رادیکال‌های آزاد با خطر بالای ابتلا فرد به بیماری‌های قلبی و دیابتی نیز مرتبط هستند. البته آنتی آکسیدان‌ها در طیف مختلفی از غذا‌ها از جمله میوه و سبزیجات وجود دارند.

به هرحال کارشناسان مواد غذایی معتقدند با توجه به تحقیق مذکور، شهروندان کشور‌های غربی در دهه‌های آینده حشرات را به رژیم غذای خود اضافه می‌کنند. دانشمندان پس از آسیاب کردن حشرات متوجه شدند غلظت آنتی اکسیدن در برخی از آن‌ها چند برابر آب پرتقال یا روغن زیتون است.

پژوهش آنان نشان داد عصاره قابل حل در آب از کرم ابریشم و جیرجیرک دارای بیشترین مقدار ظرفیت آنتی اکسیدانی بودند. به طور دقیق عصاره قابل حل در آب این حشرات ظرفیت آنتی اکسیدانی ۵ برابر آب پرتقال داشت.

در این میان ملخ، مورچه سیاه و شپشک آرد نیز حاوی بیشترین میزان پلی فنول‌ها بودند. وجود پلی فنول نیز یکی دیگر از روش‌های بررسی پتانسیل آنتی اکسیدانی است.

عصاره محلول در چربی از کرم ابریشم، زنجره و کرم پروانه آفریقایی نیز ظرفیت آنتی اکسیدانی دو برابر روغن زیتون داشتند.

این تحقیق در ژورنال Frontiers in Nutrition منتشر شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آنتی سرطان ها آنتی اکسیدان مصرف حشره حشرات سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۹۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی گناباد در خصوص بیماری تب سه روزه گاوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی، با توجه به فصل گرما و فعالیت پشه‌ها و بندپایان که ناقل بیماری هستند نسبت به احتمال وقوع، بروز و شیوع بیماری ویروسی تب سه روزه گاوی هشدار داد.

 رییس شبکه دامپزشکی گناباد، گفت: تب سه روزه بیماری ویروسی است که بوسیله نیش حشرات گسترش می‌یابد و به صورت همه گیر و غیر واگیر بروز می‌کند ولی گذرا بوده و قابل درمان است.

دکتر محمدرضا متقی، افزود: این بیماری صرفاً در گاو و گاومیش و در نقاط گرمسیری با شروع فصل گرما و فعالیت حشرات بروز می‌کند.

وی  گفت: سمپاشی جایگاه‌های دام و بدن دام‌ها از راه‌های اساسی پیشگیری بیماری است.

دیگر خبرها

  • همبرگر جیرجیرک برای مردم، استیک برّه برای «نخبگان» / با طراح «بردگی نوین جهانی» آشنا شوید+عکس و فیلم
  • فعالیت‌های قرآنی دانشجویی به ۱۰ برابر هم برسد کافی نیست
  • تصاویر | پژو ۲۰۶ و رنو ساندرو در برابر این شاسی‌بلندهای غول‌پیکر، مورچه‌اند
  • حسگری که مواد مخدر را ۶ برابر سریع‌تر شناسایی می‌کند
  • انتقاد تند بادامچیان از وزرای اقتصاد و سمت /پشت درهای بسته برای اصناف تصمیم نگیرید /تصمیمات درباره صنف طلافروش اشتباه است
  • هشدار شبکه دامپزشکی گناباد در خصوص بیماری تب سه روزه گاوی
  • هدف رادیکال‌ها از تبلیغ سبک زندگی غیررسمی چیست؟ / ادعای یک روزنامه اصلاح‌طلب درباره یک لیست انتخاباتی!
  • وقتی هوش طبیعی حشرات به کمک ربات‌ها می‌آید
  • کیفیت شگفت انگیز و هنر عکاس در ثبت تصاویر از یک سرخرطومی
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!