Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، «حجت‌الاسلام مصطفی دامن‌پاک» در آیین برافراشته شدن پرچم متبرک به حرم رضوی با اشاره به دوران ۲۰ ساله امامت امام رضا (ع) گفت: امام رضا (ع) با قدم گذاشتن به ایران اسلامی به‌خصوص خراسان باعث خیرات و برکات شد و بعد از شهادت هم قبر مطهر این امام رئوف ملجأ و پناهگاهی برای تشعشع برکات ازجمله اهتزاز پرچم و یاد و نام مبارکشان در اقصی نقاط کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره آثار و برکات مترتب بر زیارت امام رضا (ع) افزود: زیارت این امام رئوف باعث رفع همّ و غم‌ها و بخشش گناهان می‌شود.

رئیس شورای شهر تربت‌جام با ابراز امیدواری تکمیل پروژه دروازه زیارت در سال آینده ادامه داد: ان‌شاءالله باهمت شهرداری و شورای شهر و نیز مساعدت‌های مادی و معنوی فرماندار و امام‌جمعه شاهد به اهتزاز درآوردن پرچم متبرک به حرم مطهر رضوی در سال آینده در دروازه زیارت به‌عنوان «میقات الرضا (ع)» باشیم.

«دامن‌پاک» اضافه کرد: دروازه زیارت «میقات الرضا (ع)» یکی از نماد‌های مذهبی و فرهنگی منقوش به احادیث ائمه اطهار (ع) و اشعار عُرفای نامی خطه در وصف این امام همام در مدخل ورودی شهر و محل ترانزیت بین‌المللی و مهمانان خارجی است که همت و توجه بیشتری نیاز دارد.

گفتنی است: آیین معنوی برافراشته شدن پرچم متبرک به حرم مطهر رضوی همزمان با شام ولادت امام رضا (ع) و اختتامیه برنامه‌های فرهنگی مذهبی دهه کرامت؛ با حضور امامان جمعه موقت، فرماندار، مسئولان اجرایی، نظامی، انتظامی و قشر‌های مختلف تشیع و تسنن تربت‌جام در مقابل مصلا الغدیر با توزیع بسته متبرک آستان قدس و مولودی‌خوانی و شکوه خاصی به همت ناحیه مقاومت بسیج، شورای اسلامی شهر و شهرداری، هیئت رزمندگان اسلام برگزار که در پایان آسمان شهر نورافشانی شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۹۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی

یعقوعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین نماد‌های اقتصاد بدون نفت کشور و بر این اساس بیش از ۹۵ درصد اقتصاد استان در اختیار بخش خصوصی است.

او افزود: در استان رشد بیمه بیکاری نداریم و این در حالیست که سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶ درصد کاهش در این حوزه داشتیم و این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری در استان ۶.۲ است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این نمایشگاه چندین مجموعه ارزشی استان و از جمله زنجیره ارزش «زیارت و گردشگری» و «فولاد» به مخاطبان معرفی می‌گردد.

نظری با اشاره به رویکرد تشکیل زنجیره‌های ارزشی، بیان کرو: یکی از مزیت‌هایی که خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، وجود بارگاه منور رضوی است که مزیتی را برای این خطه به شمار می‌رود و این امر مهم را یک ظرفیت مهم و استثنایی می‌دانیم.

او با تاکید بر اینکه موضوع زیارت یک زنجیره ارزش است، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت، به وسیله موضوع زیارت و تشرف به بارگاه منور رضوی بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی ما حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مزیت دیگر استان خراسان رضوی معادن آن است و ۳۰ درصد از سنگ آهن فولاد کشور در استان خراسان رضوی و شهر خواف تامین می‌شود.

نظری با بیان اینکه مسئله ترانزیت از دیگر زنجیره‌های ارزش استان خراسان رضوی است، اظهار کرد: کوتاه‌ترین بخش مربوط به کریدور شمال به جنوب در شرق کشور واقع شده که مبدا آن چابهار است؛ لذا این کریدور از شرق کشور امتداد پیدا می‌کند و به کشور روسیه و کشور‌های آسیای مرکزی می‌رسد و ظرفیت ترانزیتی خوبی برای ایران ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه خراسان رضوی یک استان با سابقه در کشاورزی و فراورده‌های آن است افزود: بیشتر صنایع غذایی کشور، در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • نشست تخصصی اقتصاد اسلامی، مبارزه با نئولیبرالیسم در حرم مطهر رضوی؛ 12 اردیبهشت
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • استقبال خانواده از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب