Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@17:56:58 GMT

حجاب نماد باورها و هویت زن مسلمان است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۹۹۸۵

حجاب نماد باورها و هویت زن مسلمان است

آیت الله میرعمادی، با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه گفت: حجاب نماد باورها و ارزش های مسلمانان و نماد هویت زن مسلمان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، آیت الله «سید احمد میرعمادی»، امروز(24 تیر) در همایش استانی حجاب و عفاف در خرم آباد، افزود: حجاب و عفاف ارزشی منطبق با فطرت انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در لرستان، با اشاره به توطئه های دشمنان در عرصه حجاب و عفاف، اظهارداشت: دشمن تلاش می کند باترویج فرهنگ بدحجابی، جامعه را به سمت بی هویتی سوق دهد.

 

وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، خاطرنشان کرد: حجاب نماد باورها و ارزش های مسلمانان و نماد هویت زن مسلمان و زن ایرانی  است.

 

آیت الله میرعمادی، با بیان اینکه در مذهب اسلامی یک هویت مشترک به نام حجاب داریم، افزود: نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است.

 

 نماینده ولی فقیه در لرستان، با بیان اینکه هر ملتی و  مذهبی یک هویت و مشخصه ای دارد و بر آن آئین پافشاری می کند، خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی باید با برنامه ریزی مناسب، تقویت بصیرت و آگاهی بخشی از هویت حجاب و عفاف دفاع کند و اجازه نمی دهد که هویتش از دست برود.

 

حجاب بخشی از هویت دیرینه زن ایرانی است

 

وی با اشاره به پیشنیه حجاب و عفاف در کشور ایران، افزود: از آغاز پیدایش ایران هویت زن ایرانی حجاب بوده است و اسلام بر هویت ایران در زمینه حجاب تاکید نمود.

 

آیت الله میرعمادی، با بیان اینکه در قرآن سه آیه در موجود حجاب آمده است، بیان کرد: در سوره احزاب آیه ۳۳ و ۵۹ و در سوره نور آیه ۳۱ بر حجاب تاکید شده و حکم حجاب بازگو شده است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان، با بیان حجاب نماد ارزش یک انسان است، گفت: حجاب نماد باورها، ارزش ها و برگرفته از فطرت انسان است.

 

وی با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ حجاب و عفاف در استحکام خانواده و سلامت جامعه، گفت: حجاب تنها پوشش نیست بلکه حجاب زبان، گفتار، راه رفتن مهم است.

 

آیت الله میرعمادی، بیان کرد: از نظر فردی حجاب آرامش بخش است و شخص بی حجاب در اضطراب و ناراحتی قراردارد اما زن محجبه از آرامش برخوردار است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان، با تاکید به اینکه برهنگی و بی بند و باری ضد ارزش است، اظهار داشت: خودنمایی برای جلب توجه، نوعی پایین آمدن ارزش و جلوه گر کمبود و به دنبال جایگاه بودن است.

 

وی اظهار داشت: حجاب در جامعه موجب سلامت است و جامعه ای که در آن بی بندو باری رواج داشته باشد، آلوده است.

 

بدحجابی پدیده ای استعماری است

 

آیت الله میرعمادی، با بیان اینکه بدحجابی پدیده استعماری است، افزود: دشمن در جنگ نرم به دنبال رواج بدحجابی و سبک زندگی غربی برای جدا کردن مردم مسلمان از ارزش ها و آرمان های دینی و انقلابی است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان، خاطرنشان کرد:باید با برنامه ریزی مناسب برای مقابله با پدیده شوم بی حجابی اقدام شود و نباید از این مهم غفلت کرد.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع جشن های دهه کرامت روزنامه حجاب و عفاف ولادت امام رضا ع هفته عفاف و حجاب چهارمحال و بختیاری میلاد امام رضا ع ارزش های اسلامی حجاب و عفاف هویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور(عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا»² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه‌ مظاهر فساد و تباهی»³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران
جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_سوره‌ آل عمران آیه ۱۰۴

۲_بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست
  • وزیر کشور: عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهبی ماست