Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@19:03:51 GMT

آغاز نام‌نویسی مدارس حوزه علمیه خواهران مازندران

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۰۲۷۷

آغاز نام‌نویسی مدارس حوزه علمیه خواهران مازندران

فاطمه هدایتی معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران متناسب با ویژگی‌های اختصاصی بانوان و نیاز جامعه و همچنین با هدف تربيت خواهران دين‌شناس، صاحب‌نظر، عالمه، متعهد، بصیر، انقلابی، وظیفه شناس در ایفاي وظیفه مادری و همسری و پاسداري از تحکیم و تعالی خانواده و توانمند در تبليغ، تدريس، تأليف، پاسخگویی به نيازهاي علمی ـ معرفتی و اخلاقی بانوان تاسیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حوزه علميه خواهران دارای مقاطع تحصیلی عمومی سطح دو معادل کارشناسی، دوره عالی سطح سه معادل کارشناسی ارشد، دوره تخصصي سطح چهار معادل دکترا بوده که شیوه تحصیل در مقطع سطح دو به صورت حضوری تمام وقت و پاره وقت است و حداکثر سن داوطلبان برای شیوه حضوری تمام وقت 30 سال است اما شیوه پاره وقت شرایط سنی ندارد.
وی افزود: مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران دارای 17 مدرسه علمیه از سطح دو تا چهار است و بیش از 5 هزار طلبه مشغول به تحصیل دارد و برای علاقمند به تحصیل علوم دینی نیز آمادگی پذیرش دارند.
هدایتی با اشاره به ظرفیت پذیرش حوزه علمیه خواهران مازندران اعلام کرد: در سال گذشته تعداد ظرفیت پذیرش حوزه علمیه خواهران استان بیش 1000نفر و ظرفیت پذیرش امسال حدود 900 نفر است.
وی با بيان اين که ثبت‌نام از متقاضيان ورود به حوزه‌ علميه خواهران در مقطع سطح دو به صورت اينترنتي انجام می شود، افزود: با آغاز زمان نام‌نویسی، متقاضيان می‌توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي www.whc.ir یا مراجعه به مدارس علمیه خواهران مازندران ضمن دريافت دفترچه راهنمای پذيرش و خريد کارت ثبت نام، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران اظهار کرد: داوطلبان از طریق آزمون ورودی، با احتساب تاثیر معدل کل دیپلم، مصاحبه و تحقیق محلی سنجش و گزینش می‌شوند که آزمون کتبی مطابق با منابع اعلام شده، 7 شهریور ماه سال جاری برگزار و اسامی قبول شدگان نهائی پس از مراحل پذیرش، دهه اول مهرماه اعلام می‌شود.
وی ادامه داد: مرکز مديريت حوزه‌های علميه خواهران بر اساس مصوبه 368 شورای عالی انقلاب فرهنگی و 405 شوراي عالی حوزه علميه قم، به فارغ‌التحصيلان مقطع عمومي، پس از احراز صلاحيت‌هاي لازم، دانشنامه سطح دو اعطاء می‌کند و دارندگان اين دانشنامه، از کليه مزايای علمي و استخدامي فارغ التحصيلان مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برخوردارند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: فاطمه هدایتی معاون آموزشی حوزه علمیه مازندران نام نویسی حوزه خواهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۰۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله نخست کنکور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در هرمزگان گفت: آزمون کنکور رشته‌های زبان و هنر هم با دو هزار و ۶۰۰ نفر عصر امروز ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.
شهرام گلزاری افزود: ۲۳ هزار و ۲۹۸ داوطلب هرمزگانی در پنج گروه امتحانی در مرحله نخست کنکور نام نویسی کرده اند.

بیشتر بخوانید؛ فرصت دوباره برای نام نویسی کنکور
وی با اشاره به اینکه داوطلبان ۶۹ درصد خانم و ۳۱ درصد آقا هستند، افزود: از این شمار ۱۶ هزار و ۶۹ تن خانم و ۷ هزار و ۲۲۹ تن آقا هستند.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در هرمزگان گفت: کنکور رشته علوم تجربی هم روز جمعه هفتم اردیبهشت ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه داوطلبان کارت ورود به جلسه و مدرک شناسایی عکس دار همراه داشته باشند، افزود: داوطلبان یک ساعت پیش از شروع آزمون در محل حضور داشته باشند و از آوردن لوازم الکترونیکی، تلفن همراه، ساعت هوشمند و خوراکی خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • آغاز رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله نخست کنکور
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • آغاز نشست هم اندیشی سراسری هیات‌های رزمندگان اسلام در مشهد
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا