Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر کشور فرانسه صبح دوشنبه به وقت محلی و به دنبال حوادث یکشنبه شب در این کشور به دنبال راهیابی الجزایر به فینال جام ملت‌های آفریقا گفت: در مجموع ۲۸۲ نفر دستگیر شدند که از این تعداد ۲۴۹ نفر همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

تیم فوتبال الجزایر یکشنبه شب با پیروزی برابر نیجریه به فینال جام ملت‌های آفریقا راه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزاران نفر از طرفداران تیم الجزایر به خیابان‌ها آمدند تا برای راهیابی تیمشان به فینال جام ملت‌های آفریقا جشن بگیرند.

«کریستف کاستانر» وزیر کشور فرانسه می‌گوید که عمده این دستگیر شده‌ها مربوط به درگیری هواداران تیم الجزایر و نیروهای پلیس است اما دراین میان برخی‌ها بازداشتی‌های مربوط به جشن روز ملی است.

روز گذشته فرانسه روز ملی و استقلال خود را جشن گرفت که در حاشیه این جشن، معترضان فرانسوی (جلیقه زردها) که در فراخوانی از پیش صادر شده به دنبال ایجاد اختلال در مراسم بودند با نیروهای پلیس درگیر شدند.

در جریان این درگیری که به استفاده پلیس از باتوم و گاز اشک آور و نیز ضرب و شتم معترضان منجر شد، بنا به اعلام پلیس فرانسه، ۱۷۵ نفر از معترضان بازداشت شدند.

بنا به اعلام پلیس فرانسه، در شب گذشته ۵۰ نفر در شانزه لیزه دستگیر شده اند و ۲۰۲ نفر دیگر به خاطر رانندگی خطرناک هدف دوربین‌های کنترل سرعت شدند.


علاوه بر پاریس، هواداران در لئون و مارسی هم اقدام به شادی و پایکوبی برای تیم محبوبشان کردند که در ساعت‌های پایانی شب در منطقه "پورت دکس" (پورت رویال) هواداران با نیروهای پلیس درگیر شدند که پلیس در پاسخ به پرتاب مواد آتش زا از سوی هواداران با گاز اشک آور پاسخ داد.

کاستانر وزیر کشور فرانسه در توئیتی از پلیس، ژاندارم و نیروهای آتش نشانی برای حضور در صحنه در تمام ساعات شب برای کمک به مهار خشونت و دستگیری عاملان آن قدردانی کرد.
پنجشنبه شب گذشته نیز شادی طرفداران تیم فوتبال الجزایر به دنبال پیروزی این تیم مقابل ساحل عاج در شهرهای مختلف فرانسه با سرکوب شدید پلیس این کشور مواجه و موجب زخمی و بازداشت شدن شماری از الجزایری‌های مقیم فرانسه شد.

حوالی ساعت ۱۹ پنجشنبه به وقت محلی هزاران نفر از هواداران تیم فوتبال الجزایر در شانزه لیزه جشن پیروزی برگزار کردند اما در حاشیه این جشن که تا ساعت ۲۴ به وقت محلی به طول انجامید، پلیس با استفاده از گازاشک آور برای متفرق کردن هواداران تیم الجزایر اقدام کرد.

در جریان حوادث آن شب که ۲۳ شهر فرانسه از جمله ۶ منطقه ایل دو فرانس را درگیر کرده بود، ۷۴ نفر بازداشت شدند.

بنا به اعلام رسانه‌ها، ۲۰ نیروی پلیس در جریان درگیری‌ها با طرفداران تیم الجزایر زخمی شدند. پنجشنبه شب در شهر مونپلیه هم یک مادر توسط یکی از حامیان تیم الجزایر در محله "موسون" زیر گرفته شد.

راننده ۲۱ ساله، کنترل خودروی خود را از دست داد و به یک زن ۴۲ ساله، یک کودک یک ساله و دختر ۱۷ ساله‌ای که در پیاده در حال تردد بودند، برخورد کرد.

مادر بر اثر شدت ضربه جان خود را از دست داد و کودک یک ساله او بر اثر جراحت شدید در معرض خطر مرگ است و دختر نوجوان هم به شدت مجروح شده است.

راننده دستگیر شده و در بازداشت پلیس قرار دارد.

از شب گذشته نیز به دنبال راهیابی الجزایر به فینال جام ملت‌های آفریقا، بیشتر شهرهای فرانسه به منظور جلوگیری از شورش و ناآرامی‌های احتمالی ناشی از جشن شهروندان الجزایری تبار حالت کاملاً" امنیتی به خود گرفته است.

شهروندان الجزایری بزرگترین اقلیت فرانسه را تشکل می‌دهند. شمار الجزایری‌های مقیم فرانسه بین ۵.۵ میلیون تا هفت میلیون نفر تخمین زده شده است.

به گفته پلیس، پنج هزار و یکصد نفر از نیروهای ضد شورش، نیروهای امنیتی و ژاندارم برای جلوگیری از هر گونه ناآرامی سازماندهی شده اند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۰۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری دو دانش‌آموز در شوش منجر به قتل شد

فرمانده انتظامی شوش گفت: درگیری دو دانش‌آموز در شهرستام شوش منجر به قتلی یکی از آن‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمد محمدی‌نسب اظهار کرد: روز گذشته دو دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد. این ضربه موجب بی‌حالی دانش‌آموز شد که در پی آن به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: فرد مصدوم پس از انتقال به بیمارستان و با وجود تلاش پزشکان، فوت کرد.

فرمانده انتظامی شوش خاطرنشان کرد: خانواده قاتل ساعتی پس از وقوع جرم، عامل قتل که یک فرد ۱۴ ساله است را به پلیس معرفی کردند که پس از تشکیل پرونده، به مرجع قضایی معرفی شد.

کد خبر 749436

دیگر خبرها

  • درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس
  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • واکنش تند درویش به درگیری سپاهانی‌ها با بانوان
  • حاشیه بازی پرسپولیس و سپاهان|دو بازیکن سابق به سمت نیمکت پرسپولیس نرفتند/دریگیری روی سکوها+عکس و فیلم
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • صحنه نادر و زیبای شادی یک جفت لک لک بعد از اولین تخم گذاری | ویدئو
  • درگیری دو دانش‌آموز در شوش منجر به قتل شد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل