Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@19:30:24 GMT

طغیان کرم غوزه در مزارع پنبه گلستان

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۰۴۶۴

طغیان کرم غوزه در مزارع پنبه گلستان

به گزارش ایسنا، کیانوش حق‌نما گفت‌: امسال با توجه به قیمت پنبه و همچنین شرایط آب و هوایی مناسب، ۱۹ هزار هکتار از اراضی استان گلستان زیر کشت پنبه رفت که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

وی بیان کرد: امسال جمعیت بی‌سابقه‌ای از کرم غوزه در اراضی پنبه گلستان مشاهده می‌شود که در صورت مقابله نکردن با آن شاهد خسارت شدید به مزارع پنبه استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به این که در زمستان سال گذشته سرما و یخبندان چندانی نداشتیم، پیش‌بینی می‌کردیم که کرم غوزه که بر روی محصولاتی از جمله پنبه، گوجه، سویا و آفتابگردان خسارت وارد می‌کند، خودش را نشان دهد.

حق‌نما با اشاره به این که برای مقابله با این آفت باید ضمن پایش مستمر اراضی کشاورزی، به مبارزه شیمیایی و بیولوژی پرداخت، گفت: برای مقابله با این آفت استفاده از تله‌های فرمونی و نوری، زنبور تریکوگراما، زنبور براکو، سموم بی تی و غیره در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: به دلیل جمعیت زیاد آفت کرم غوزه با سموم شیمیایی هم غیر قابل کنترل است، کشاورزان سه تا پنج روز بعد از هر نوبت سمپاشی از مزارع خود بازدید داشته باشند و در صورت وجود مجدد آفت مبازره با آن را انجام دهند.

حق‌نما با تاکید بر مبارزه تلفیقی با آفات، گفت: صرف استفاده از سموم شیمیایی نمی‌توان جمعیت آفات را کنترل کرد و باید استفاده از تله‌های فرمونی و نوری را در دستور کار قرار داد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان گفت: کشاورزان برای دریافت اطلاعات کامل در این خصوص می‌توانند به کلینیک‌های گیاه پزشکی و مراکز خدمات کشاورزی در سطح استان مراجعه کنند. کشاورزان از سموم موثر استفاده و در سمپاشی نیز ادوات مناسب را به‌کار ببرند.

کد خبر 447815

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گیاهان و درختان آفت کش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)




ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز برداشت گل گاوزبان در اشکورات رودسر (فیلم) برداشت صد‌ها تن بادام زمینی توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم) مراحل برداشت ده‌ها تن وانیل توسط کشاورزان ماداگاسکاری (فیلم)

دیگر خبرها

  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • مفقود شدن مرموز «یسنای» ۴ ساله در زمین کشاورزی +تصویر
  • برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)
  • یک شهر در پی«یسنا»