Web Analytics Made Easy - Statcounter

«میشائیل روت» امروز (دوشنبه) پیش از آغاز نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت که موضوع ایران در دستور کار این نشست قرار دارد.
وی وضعیت کنونی برجام را غیرقابل قبول خواند و بر لزوم اقدامی عملی برای نجات این توافق بین المللی تاکید کرد.
این مقام آلمانی، ادامه روند دیپلماتیک برای حل بحران هسته‌ای ایران را ضروری دانست و افزود که اتحادیه اروپا در این زمینه مسئولیت ویژه‌ای دارد و این اقدام در راستای منافع کل منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته روت، اختلافات بین کشورهای اروپایی برای پذیرش پناهجویان و تنش‌های اخیر بین کشورهای اتحادیه اروپا در خصوص عملیات کشتی‌های نجات پناهجویان در دریای مدیترانه از دیگر مباحث مورد گفت وگو در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا است.
این در حالیست که «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به دلیل مرخصی در این نشست حضور ندارد و به جای وی میشائیل روت وزیر امور اروپایی دولت آلمان در این نشست حضور یافته است.

نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حالی برگزار می‌شود که آلمان، فرانسه و انگلیس روز گذشته (یکشنبه) در بیانیه مشترکی بار دیگر بر تعهد خود به برجام، توقف تنش‌ها در خلیج فارس و از سرگیری گفت‌وگوها تاکید کردند.

سران برلین، پاریس و لندن در این بیانیه گفتند: ما اخیراً چند ابتکار دیپلماتیک را برای کمک به تنش‌زدایی و گفت‌وگو انجام داده‌ایم که به نشانه‌های حسن نیت همه طرف‌ها نیاز فوری دارد.

«در عین آنکه به حمایت از برجام ادامه می‌دهیم، تداوم آن منوط به پایبندی کامل ایران است و ما قویاً از ایران می‌خواهیم تا تصمیم‌های اخیر خود در این رابطه را لغو کند. ما همچنان به یافتن راه‌های گفت‌وگو که در توافق برای پرداختن به پایبندی ایران از جمله از طریق کمیسیون اقدام مشترک برجام پیش‌بینی شده است، ادامه می‌دهیم.»

پس از بدعهدی اروپایی‌ها در اجرای تعهدات خود، ذخایر اروانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصدی ایران از ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرد.

جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه هفته گذشته بدنبال عدم پایبندی گروه ۱+۴ به تعهدات برجامی خود و برآورده نشدن مطالبات ایران در این توافق، گام دوم کاهش تعهدات خود در توافق هسته‌ای را اجرا کرد که بر اساس آن، ایران دیگر محدودیت سطح غنی‌سازی تا سقف ۳.۶۷ را رعایت نخواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ادامه کاهش تعهدات برجامی خود تاکید کرده این گام‌ها در چارچوب برجام و طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ این توافق است و در صورتی که شرکای برجام گام‌های لازم برای ایفای تعهدات خود بردارند این اقدامات به سرعت قابل بازگشت است.

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس امرو ز با سفر به بروکسل تلاش‌های دیپلماتیک تازه‌ای را برای جلوگیری از فروپاشی توافق هسته‌ای با ایران و کاهش تنش‌ها در خلیج فارس آغاز می‌کند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از مسکو، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد. روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این نشست با سخنان میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد.
در ادامه این نشست، نماینده سازمان ملل متحد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت غزه و بحران انسانی در فلسطین و نیز حملات به کارکنان سازمان ملل پرداخت.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات منطقه را تببین کرد.
علی باقری، تداوم کشتار مردم بیگناه فلسطین و بویژه نسل‌کشی در نوار غزه و نیز تجاوز به کشور‌های منطقه را بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: این رژیم با نقض تمام اصول و قواعد بین‌المللی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق حمله کرد و چند تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران را که به دعوت رسمی کشور میزبان در دمشق حضور داشتند، به شهادت رساند.
معاون سیاسی وزیرامورخارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد در پاسخ به این تجاوز، عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی انجام داد.
باقری قبل از حضور در این نشست با میخائیل باگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفتگو کرد.
کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، معاون وزیر امور خارجه را در این نشست همراهی می‌کند.

دیگر خبرها

  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟