Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) که در امامزاده حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: امام فرمودند " رحمت، برکت و لطف خدا شامل حال کسی است که دین، امر و خواسته‌های ما را زنده کند".

وی افزود: شخصی از امام رضا (ع) سئوال کرد چگونه می‌شود امر و خواسته شما را زنده کرد؟ آن حضرت پاسخ دادند "هر کسی حرف‌های ما را فرا بگیرد و به دیگران نیز بیاموزد، امر و خواسته ما را زنده کرده است و در نهایت رحمت، برکت و لطف خدا شامل حال او می‌شود".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امام رضا (ع) درباره اینکه آیا مردم علاقه پذیرش کلام ائمه اطهار (ع) را دارند یا خیر، می‌فرمایند "مردم هر جا کلام ما را بشنوند می‌پذیرند و از آن پیروی می‌کنند".

امام جمعه قزوین با اشاره به یکی دیگر از درس‌های مکتب حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، تصریح کرد: آن حضرت فرمودند "اولین چیزی که بعد از مرگ با آن آدم را به حساب و کتاب می‌کشند و راجع به آن سوال می‌کنند، نماز است و اگر نماز ما نزد خدای متعال قبول شد، باقی کارها نیز مورد پذیرش قرار می‌گیرد اما اگر نماز رد شود کارهای دیگر ما نیز ارزش ندارد".

وی با بیان اینکه آن حضرت ایمان را دارای چهار ستون معرفی کرده‌اند، اظهار داشت: رکن اول ایمان را توکل به خدا معرفی می‌کند. انسان نباید به آدم‌ها تکیه کند و همه توکلمان فقط باید به خدا باشد و این مهم یک رکن ایمان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: رکن دیگر ایمان در نگاه امام رضا (ع)، آن است که هر چه خدا برای ما خواسته است ما نیز به آن راضی باشیم و در روایت داریم که مؤمن کسی است که وقتی نعمتی به او داده شد خدا را شکر می‌کند و اگر غیر نعمت نیز به او رسید، خدا را شکرگزار است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه امام رضا (ع) رکن سوم ایمان را تسلیم در پیشگاه خدا معرفی کرده است، اضافه کرد: حضرت ابراهیم (ع) در برابر اراده الهی برای قربانی فرزندش تسلیم می‌شود زیرا انسان مؤمن همواره همه کارهای خود را به خدا واگذار می‌کند و این مهم برای او ایجاد امید و خوشحالی می‌کند.

۸۰۵۴*۶۰۱۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی امام جمعه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۰۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)

در مراسم وداع با پیکر ۲ شهید گمنام که امشب با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و قشر‌های مختلف مردم در شبستان امام خمینی حرم مطهر کریمه اهل بیت برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بر ادامه راه این اسوه‌های ایثار و شجاعت تأکید کردند.

پیکر این دو شهید گمنام عصر فردا چهاردهم اردیبهشت، در آستانه شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام از میدان آل یاسین قم تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در این مکان مقدس به خاک سپرده خواهد شد.

این شهدای والامقام در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حب به اهل بیت موجب تقریب است
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود