Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@22:01:08 GMT

ایچری شهر، شهری باستانی در دل باکوی مدرن

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۱۲۲۸

ایچری شهر، شهری باستانی در دل باکوی مدرن

ایچری شهر یا شهر قدیم باکو از جمله دیدنی‌ترین قسمت‌های پایتخت آذربایجان است. نکته بسیار جالب درباره ایچری شهر قرارگیری آن در دل شهر بسیار مدرنی همچون باکو است.

در ایچری شهر نشان‌هایی از دوران پارینه سنگی نیز یافت شده است! منظور از این دوران اولین باری است که انسان استفاده از ابزارهای سنگی ساخت دست خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز این دوران به حدود 3 میلیون سال پیش برمی‌گردد! در نتیجه ایچری شهر جزو مناطقی از دنیا است که انسان اولیه در آن سکونت داشته است. در نتیجه پا گذاشتن به چنین منطقه‌ای باید حسی بسیار متفاوت و اعجاب‌آور درون ما به وجود بیاورد! بازدید از ایچری شهر یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های تور باکو است.

دست به دست شدن ایچری شهر بین تمدن‌های مختلف

تمدن‌ها و امپراطوری‌‌های مختلفی در گذر زمان در این منطقه حضور داشته‌اند. به عنوان نمونه باید به ساسانیان، زرتشتیان، حکومت شاه شیروان، حکومت عثمانی و همچنین شوروی سابق اشاره کرد. محل قرارگیری آن شمال غربی خلیج باکو بوده و اکنون یکی از ارزشمندترین آثار به ثبت رسیده در فهرست میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. با وجود قدمت بالای ایچری شهر و نقش مهم آن در تاریخ بشریت، قدیمی‌ترین سازه‌های سرپایی که از آن به جا مانده مربوط به حدود 500 سال پیش است. به عنوان نمونه‌ باید به کاخ شیروان شاه (شروان شاه) اشاره کرد که بین قرن 13 الی 16 میلادی بنا شده و یکی از نمادهای اصالت معماری منحصربه‌فرد آذری است.

نکته بسیار عجیب درباره ایچری شهر قرارگیری آن در دل شهری بسیار مدرن است. در مسیر رسیدن به ایچری شهر از دل خیابان‌های بسیار شیک و دارای معماری مدرن باکو رد می‌شوید. این نوع ترکیب معماری را حتی در زمان گشت و گذار حین تور استانبول نیز مشاهده نخواهید کرد. نماد اصلی باکوی مدرن اکنون مرکز فرهنگی حیدر علی اف محسوب می‌شود. اگر قبل یا بعد از بازدید از ایچری شهر به این مرکز رفته باشید، شگفت زده خواهید شد!

خوشبختانه ورود به ایچری شهر رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه برای وارد شدن به باکوی قدیم نیست. البته، به منظور ورود به کاخ شیروان شاه یا دیگر موزه‌های قرار گرفته درون این منطقه باید به صورت جداگانه بلیط تهیه کنید. در ایچری شهر یک بازار وجود دارد. اینجا مکانی بسیار ایده‌آل برای خرید سوغاتی است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: باکو سفر به باکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چیلیندری مدرن میراثی از دیتونا : بهترین مثال برای وقتی که درست می سازی و 50 سال بعد هم جوابه! (+تصاویر)

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک فراری که احتمالا ندیده اید! (+عکس)

دیگر خبرها

  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • قابل توجه پان‌ترک‌ها که منکر حضور وهابی‌ها در باکو هستند!
  • جام جهانی تیراندازی| نکونام از صعود به فینال بازماند
  • 18 چرخ با ظاهری جدید و مدرن: ببینید چه تغییری کرده‌اند!
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار نمایندگان ایران در تپانچه
  • سبقت‌اللهی و رستمیان به فینال تپانچه ۱۰ متر باکو نرسیدند
  • چیلیندری مدرن میراثی از دیتونا : بهترین مثال برای وقتی که درست می سازی و 50 سال بعد هم جوابه! (+تصاویر)