Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندچی پیش از ظهر دوشنبه در جمع معاونین اداره کل امور مالیاتی تهران بزرگ اظهار داشت: در شرایطی که کشور با تحریم های ظالمانه روبرو است بهترین زمان برای بازنگری سیاست های مالیاتی و استفاده از تجربیات دنیا در این حوزه است.

محسنی بند پی با بیان اینکه شفافیت و هوشمند سازی یکی از پیش نیازهای جلوگیری از فرار مالیاتی است افزود: در اداراتی نظیر اداره مالیات ارائه خدمات باید غیرحضوری و الکترونیکی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار تهران بیان داشت: در سال رونق تولید و شرایط سخت اقتصادی ادارات مالیاتی نهایت مساعدت را با واحدهای تولیدی داشته باشد چرا که وقتی کارخانه ای تعطیل می شود علاوه بر فشار اقتصادی فشار روحی نیز متحمل می شود لذا می توان با سیاست های درست و صحیح هم به رونق تولید کمک کرد و هم مالیات را اخذ کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید با اعمال سازوکارهای قانونی جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شود گفت: اگر از ابتدای پیروزی انقلاب که تحریم ها علیه ایران اعمال شد اگر به سمت درآمدهای مالیاتی حرکت می کردیم شاید گرفتاری های کمتری داشتیم.

محسنی بند پی اظهار اظهار داشت: اداره کل امور مالیاتی تهران بزرگ بار عمده مالیاتی کشور را به دوش می کشد و بین ۳۰ تا ۴۰ درصد مالیات کشور در این اداره کل تامین می شود.

کد خبر 4667155

منبع: مهر

کلیدواژه: انوشیروان محسنی بندپی استانداری تهران مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۱۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت

به گزارش قدس خراسان، علی نخچیان افزود: بیشتر مودیان مالیاتی، اظهارنامه خود را بر اساس اعداد و ارقام سال گذشته و بر اساس مقررات ماده ۳ قانون تسهیل مودیان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی، اظهارنامه خود را تا ۳۱ فروردین ارائه کرده‌اند.
وی در مورد احتمال تمدید دوباره مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی نیز گفت: بعید است مجدد تمدید شود، لذا مودیان باید در مهلت باقیمانده تا ۱۲ اردیبهشت اظهارنامه خود را ارسال کنند تا از بخشودگی‌های قانونی بهره‌مند شوند و مشمول جرایم تأخیر در ارسال اظهارنامه نشوند.
مدیر روابط عمومی امور مالیاتی استان با تأکید بر اینکه اختصاص بخش قابل توجهی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‏‌ها و دهیاری‌ها راه را برای تأمین منابع پایدار مورد نیاز این حوزه فراهم کرده است، گفت: عوارض وصول شده در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال بوده که از رشد ۴۱ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل برخوردار بوده است.

نخچیان در پایان گفت: مالیات و عوارض بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه‌ای صرفاً جهت عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می‌گردد که این امر گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو