Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سرتیپ "محمد شرفی" روز دوشنبه در همایش تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در یزد افزود: شرایط خاص کشور و مشکلات موجود در حوزه منابع انسانی، ساختاری و گسترش جمعیت شهرنشین، ایجاب می‌کرد که نیروی انتظامی اقداماتی را در راستای تقویت ساختار‌های پیشگیرانه انجام دهد.
وی یکی از موضوع‌های مهم در این خصوص را بحث ارتقای ساختار کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و توسعه آن‌ها بیان کرد و گفت: در ایران تعداد کلانتری‌ها و نفرات آن بسیار پایین‌تر از نرم جهانی است به طوری که اگر در دنیا میانگین پلیس برای هر هزار نفر ۶ نفر تعریف شده این میانگین در کشور ما ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ نفر است.
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بر اساس میانگین جهانی از نظر تعداد کلانتری نیز اگر برای هر ۲۰ هزار نفر یک کلانتری را در نظر بگیریم باید ۴ هزار کلانتری در سطح کشور احداث و راه اندازی شود.

شرفی ادامه داد: چنانچه بر اساس تقسیمات کشوری برای هر شهر و هر دهستان یک پاسگاه و یک کلانتری در نظر بگیریم باید ۲ هزار و ۲۰۰ کلانتری و پاسگاه را پیش بینی کنیم تا بتوانیم منظومه پیشگیری از وقوع جرم را در حوزه پیشگیری انتظامی تکمیل کنیم.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: در این خصوص تصمیم گیری‌های خوبی برای ارتقا توانمندسازی ساختار کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در نظر گرفته شده و مصوب است که کلانتری‌هایی که به نام شعبه قضائی هستند و ساختار کامل کلانتری را ندارند تبدیل به کلانتری شده و پاسگاه‌های با استعداد پایین نیز به استعداد بالاتر و عملیاتی‌تر ارتقا پیدا کنند.
شرفی با بیان اینکه پلیس پیشگیری ناجا دوره‌های استاندارد سازی و تعالی رفتار را برای تمامی کارکنان کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها پیش بینی کرده است خاطرنشان کرد: در سال جاری برای ۳۵ هزار نفر از کارکنان کلانتری‌های سطح کشور دوره‌های بصیرتی، معرفتی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای و شغلی پیش بینی و برگزار خواهد شد.
وی افزایش میزان توان و تحرک کلانتری‌ها را از دیگر موضوعات در دست اقدام برشمرد و گفت: با عنایت و توجه بسیار خوب فرمانده ناجا، تقویت کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در خصوص ناوگان خودرویی و… در اولویت قرار گرفته و این امر افزایش توان تحرک این مجموعه‌ها را در پی داشته است.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا یکی از سیاست‌های کلان ناجا را بحث جلب مشارکت‌های مردمی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد و افزود: ۷۰۰ مؤسسه با ۱۰۰ هزار نگهبان محله به نوعی در پیشگیری از وقوع جرم به پلیس کمک می‌کنند که استفاده هدفمند از این ظرفیت در رابطه با کاهش جرایم مدنظر است.
شرفی با بیان اینکه بحث برون سپاری بخشی از فعالیت‌های غیرضروری کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به بخش خصوصی یکی از موضوعات مهم و در دست اقدام است تصریح کرد: با بررسی‌های لازم، مشخص شده می‌توان برخی از فعالیت‌هایی را که در کلانتری‌ها صورت می‌پذیرد به بخش خصوصی واگذار کرد که این موضوع نیز در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۱۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار اشاره کرد:کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوز‌ها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس
  •  کشف بیش از ۵۶۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان سمنان
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • ربودن کودک چهار ساله با خودرو مادرش
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز