Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد یزد،‌ صبح امروز بزرگ‌ترین سیستم جامع آبیاری هوشمند کشور(با توجه به نیاز آبی گیاه و اطلاعات محیطی) که توسط شرکت دانش‌بنیان فناوران صنعت رباتیک مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی یزد طراحی و اجرا شده بود با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط‌زیست کشور، استاندار و جمعی از مسئولان استان یزد در شرکت فولاد آلیاژی این استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد در حاشیه این مراسم گفت: این نوع آبیاری در فضایی به مساحت ۵۰ هکتار اجرا و به توسط ۵۱ ایستگاه هوشمند که مجهز به سلول خورشیدی و سنسورهای رطوبت خاک، دمای خاک، فشار و سنسورهای محیطی است، اطلاعات را به‌صورت بی‌سیم به مرکز کنترل ارسال و پس از پردازش و تجزیه‌ و تحلیل‌های آماری، آغاز به آبیاری گیاه با توجه به نیاز می‌کند.

نوید نصیری‌زاده افزود: با توجه به بحران آب در کشور به‌ویژه شهر کویری یزد، این سیستم می‌تواند حداقل ۲۵ درصد در مقایسه با آبیاری‌های تحت‌فشار (قطره‌ای) و بیش از ۷۰ درصد نسبت به آبیاری غرقابی صرفه‌جویی داشته باشد.

سیدبهادر احرامیان مدیرعامل فولاد یزد نیز با بیان اهمیت حفظ ذخایر آبی، این طرح را بسیار مؤثر دانست و ابراز امیدواری کرد با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کمبود منابع آبی در کشور سیستم‌های سنتی بتوانند جای خود را به سیستم‌های هوشمند و بهینه بدهند.

گفتنی است، دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدیدی که بهمن‌ماه سال گذشته از این شرکت و روند اجرایی این طرح که توسط جمعی از اعضای هیئت علمی و فارغ‌التحصیلان عضو انجمن علمی رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تأسیس شده با ابراز خرسندی، بحث مدل جدید آبیاری در کشاورزی را یکی از نیازهای اساسی کشور دانسته و تأکید کرده بود که سیستم آبیاری این شرکت باید تجزیه و در سایر واحدهای دانشگاهی تکثیر و این شرکت به‌عنوان متولی تولید این دستگاه فعالیت داشته باشد.

انتهای پیام/

325 / 188 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد نوید نصیری‌زاده رئیس سازمان محیط‌زیست کشور عیسی کلانتری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس سازمان محیط زیست کشور عیسی کلانتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس

تین نیوز

مدیر کل راه آهن شرق گفت: با پیگیری های صورت گرفته با بخش خصوصی و با مشارکت فولاد سنگان، ساختمان در حال احداث شرکت فولاد با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، علی حکامی قاسمی در حاشیه بازدید از سایت ایستگاه در حال احداث فولاد، برای تبیین شرایط بهره برداری و تبادلات بین راه آهن و بخش خصوصی، در جلسه هم اندیشی با مدیران شرکت فولاد سنگان شرکت کرد.

گفتنی است شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با هدف تولید پایدار بخشی از گندله مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در نزدیکی معادن سنگ آهن سنگان تاسیس شده و در حال حاضر واحد گندله سازی و کنسانتره سازی این شرکت، در حال تولید است و راه آهن شرق محصولات این شرکت را به مقاصد مورد نیاز بارگیری و حمل می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی