Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@01:55:58 GMT

اعلام جزییات نشست تیرماه موسیقی فرهنگسرای ارسباران

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۲۶۴۴

اعلام جزییات نشست تیرماه موسیقی فرهنگسرای ارسباران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، نشست تیرماه هنرمندان موسیقی با اجرای موسیقی گروه‌های «برساد»، «آوای رود» و «آمین» ساعت ۱۸ روز شنبه ۲۹ تیر با حضور اهالی موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

در این نشست گروه موسیقی «برساد» با سرپرستی محمد رحیمی و آواز محمود عبدالملکی با همراهی امین کرزیان نوازنده کمانچه، محسن بخشی نوازنده تار، طاها رئیس صفری نوازنده تمبک، لیلا رحیمی نوازنده سنتور و تارنوازی محمدرحیمی به اجرای موسیقی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه موسیقی «آوای رود» با آواز ادیب تیرانداز و همراهی شیواعابدی با ساز کمانچه، علی شکریز نوازنده سنتور، علی عاطفی نوازنده تمبک، محمدبالوایه نوازنده تار، یاسرچاکرخ نوازنده سنتورباس، فرشید کیهان تبار نوازنده نی و نوازندگی عود ادیب تیرانداز قطعات کردی «نازنین»، «سلامه»، «۱۰ ضربی واران» و ۷ ضربی شور را به اجرا در می‌آورند.

همچنین اجرای گروه «آمین» با قطعاتی در مایه افشاری با آواز امیرعباس ابراهیمی و همراهی یاسین خزایی ساز سه تار، شیوا عابدی کمانچه، مهدی ایمانلو تنبک بخش دیگر این برنامه است. ضمن اینکه دو نوازی تار با تارنوازی سینا شیرین ور و فرید قنبری راد اجرای دیگر این نشست است.

نشست ماهانه موسیقی با هدف معرفی گروه‌های موسیقی و جوانان با استعداد هنر موسیقی فعال در زمینه نوازندگی، آواز، ساخت ساز و آهنگسازی درموسیقی چندسالی است شنبه‌های آخر هر ماه با حضور اهالی موسیقی، پیشکسوتان و علاقه مندان در فرهنگ سرای ارسباران برگزار می‌شود.

علاقه مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگ سرای ارسباران به نشانی سیدخندان، بالاتر از سیدخندان، خ جلفا مراجعه کنند.

کد خبر 4667266 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: موسیقی ایرانی فرهنگسرای ارسباران کنسرت موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۲۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

شهرام فرجی اظهار داشت: ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

وی افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده استان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

فرجی با بیان اینکه اجرای آهنگ‌های اصیل بختیاری همچون مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم‌ای جونم از جمله آهنگ‌های انتخابی گروه هنری سراب جهانبین برای اجرا در این جشنواره ملی است، اضافه کرد: گروه‌های دیگری از استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و گیلان نیز در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس حضور دارند.

بیشتر بخوانید

تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری

وی بیان داشت: این جشنواره بخشی از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس است که بنا به اعلام دبیرخانه در صورت امکان و با توجه با هماهنگی که با شهرداری بندرعباس، گروه‌های موسیقی محلی علاوه بر اجرا در تالار شهید آوینی بندرعباس در فضای باز و در محلات این شهر نیز اجرا خواهند داشت.

فرجی ادامه داد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس و دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس هفتم تا دهم اردیبهشت در بندرعباس برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • برگزاری نشست «گر تو سعدی شوی» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • وزیر ارتباطات دولت رئیسی: دوستان همراهی کنند گوگل‌پلی را رفع فیلتر می‌کنیم!
  • اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!