Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@17:00:46 GMT

پیشنهاد ساخت گاندو تراریخت

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۲۸۱۵

پیشنهاد ساخت گاندو تراریخت

مسئول حوزه‌ نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی استان البرز، پیشنهاد کرد فصل دوم سریال «گاندو» با محوریت داستان غذای دستکاری‌شده ژنتیک در ایران ساخته شود. ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سریال گاندو، یکی از موفق‌ترین، تأثیرگذارترین و پرمخاطب‌ترین تولیدات تلویزیونی جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر ارزیابی شده است؛ ترکیب محتوای فاخر، فرم تأثیرگذار، سوژه‌ی بدیع و نو، و البته ژانر جذاب امنیتی، از گاندو، مجموعه‌ای خوش ساخت و دیدنی ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل، پیشنهاد تولید فصل‌های دیگری از این دست، یکی از سوژه‌های داغ این روزهای رسانه‌ها و دنیای مجازی است.

بر همین اساس، علی ارجمند عین‌الدین،‌ مسئول حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی استان البرز، نیز در گفتگو با خبرگزاری تسنیم، پیشنهاد تولید فصل دوم، با موضوع «کشف و انهدام شبکه‌ی نفوذ در حوزه‌ی امنیت غذایی کشور» را مطرح کرد.

وی در این زمینه گفت: سریال «گاندو» یکی از سریال‌های موفق، تأثیرگذار، پرمخاطب و فاخر جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر بود. در این سریال مجموعه‌ی جمهوری اسلامی و عوامل آن با دو رویکرد متفاوت نشان داده شد؛ در حوزه‌ی سیاست خارجی، لبخند و مصلحت‌گرایی افراطی و انفعال را دیدیم؛ و علی‌رغم این وادادگی، در حوزه‌ی امنیتی اتفاقاً کنش‌ فعال با تکیه بر اصول «عزت، حکمت و مصلحت» به عیان دیده می‌شد. در درجه‌ی اول عزت، و در درجه‌ی بعدی حکمت به‌عنوان پشتوانه‌ی این عزت‌مندی، و بعدتر اینکه این عزیزان وقتی منافع مردم و نظام اسلامی اقتضا کند، مصالح را هم درنظر می‌گیرند.

این کارشناس حوزه‌ی کشاورزی یادآور شد: یادم هست که یک نوبت رهبر انقلاب قریب به این مضمون فرمودند که «منظور من از «فیلم دینی» این نیست که نمادهای دینی را در آن به تصویر بکشیم»؛ یعنی منظور ایشان از فیلم دینی، فیلم‌هایی همچون حضرت یوسف و ولایت عشق و مواردی از این قبیل نیست، بلکه هر فیلمی که بتواند یکی از ارزش‌های اسلامی را جا بیندازد، فیلم دینی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ما در این سریال حقیقتاً ارزش‌هایی همچون عزت، غیرقابل نفوذ بودن در مراکز امنیتی، و اینکه این نظام چگونه توانسته امنیت خودش را با اتکا به چنین جوانانی حفظ کند، دیدیم.

ارجمند در ادامه ساخت فیلم دینی را یکی از الزامات کنونی جوامع بشری و خصوصاً کشور ما دانست و افزود: یک وقتی از یکی از دوستان کارگردان‌ پرسیدم که آیا می تواند از متن قرآن برای فیلم و سریال و تئاتر مؤیدی پیدا کند؟ ایشان در جواب گفت که سراغ ندارد. و بنده به ایشان عرض‌کردم این شواهد وجود دارد، برای مثال در داستان حضرت داوود (ع) وقتی ایشان غره شد که بهترین قاضی و حاکم دنیاست، خداوند دستور داد دو فرشته به‌صورت تجسد یافته از دیوار محراب وارد شدند و به او گفتند «نترس! ما آمدیم تا بین ما داوری کنی؛ ما دو برادریم»، و یکی از دو برادر گفت «من یک گوسفند دارم و این برادرم 99  تا؛ و او می‌خواهد این یک گوسفند مرا هم بگیرد». حضرت، پیش از اینکه نفر دوم پاسخ بدهد، جواب داد و گفت: «بله اکثر مردم به حق و حقوق‌شان راضی نیستند».

وی اضافه کرد: البته به لحاظ دینی این قضاوت اشتباه نبود، چون شخص دوم هم اعتراضی نکرد، پس معلوم بود قضاوت حضرت داوود درست بوده است. اما به این دلیل داوود نبی علی‌رغم اینکه حرف دومی را نشنیده بود صحبتی کرده بود، پشیمان شد و استغفار کرد.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی استان البرز یادآور شد: در این داستان خداوند خودش سناریونویس و کارگردان و تهیه‌کننده است، بازیگر این نمایش هم دو فرشته‌اند که مالکیتی بر خود ندارند و به امر خدا اقدام می‌کنند؛ این دو به‌صورت نمایش نقش دو گله‌دار را بازی کردند، و مخاطب این نمایش هم یک پیامبر بود.

ارجمند با اشاره به اینکه سریال گاندو هم مفهوم عزت و پاکدستی و غیر قابل نفوذ بودن مسئولان امنیتی را نشان داد، و نشان داد که این عزیزان «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» هستند، خاطرنشان کرد: در پایان، سریال این‌گونه تمام شد که فرمانده به آن نیروی خبره‌ی خودش  گفت «یک هفته برو مشهد و برگرد که یک سوژه‌ی جدید برایت دارم».

وی ضمن تأکید بر ضرورت ساخت فصل‌های بعدی گاندو، پیشنهاد کرد: با توجه به حوزه‌ی تخصصی که بنده در آن مشغول فعالیت هستم، و اطلاعاتی که در این حوزه دارم عرض می‌کنم که موضوع خاص نفوذ کمپانی‌های آمریکایی و چندملیتی در حوزه‌ی «امنیت غذایی» مردم، و به‌ویژه سناریوی امنیتی محصولات تراریخته، بسیار ویژه است و جا دارد در این زمینه هم فعالیت‌هایشان در قالب فیلم به تصویر کشیده شود.

وی اضافه کرد: البته ارگانها و نهادهای مختلفیدر این زمینه حضور جدی داشتند، مانند سازمان بازرسی و دستگاه قضایی و همچنین دانشمندانِ حوزه‌ی بیوتکنولوژی و رسانه‌هایی که در این حوزه آتش به اختیار عمل کردند و بسیار مؤثر بودند. کار این پرونده نیز تا آنجا پیش رفت که مسئولان آن تحت پیگرد قرار گرفتند و روند پرونده در حال تکمیل است.

ارجمند در پایان با بیان اینکه «مطمئناً با توجه به اینکه این موضوع با سلامت مردم در ارتباط است، با استقبال بی‌نظیر مخاطب مواجه خواهد شد»، پوشش رسانه‌ای این سوژه را موجب ارج نهادن به این فعالیت‌ها در صیانت از امنیت غذایی مردم دانست و متذکر شد: موضوع بسیار مهم، اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص خطرات نهفته در این زمینه است. بنابراین به نظر من بحث خطرات تراریخته و نفود امنیتی در حوزه‌ی غذای مردم می‌تواند در بستر گاندوی 2 به سمع و نظر مردم برسد.

انتهای پیام/

R1371/P/S7,83/CT7 واژه های کاربردی مرتبط تراریخته

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تراریخته تراریخته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد

به گزارش همشهری آنلاین، نشست خبری سریال «نون خ ۵» با حضور مسعود کریمی خضرا (مدیر گروه طنز سیمافیلم)، مهدی فرجی (تهیه‌کننده) و سه تن از بازیگران این سریال از جمله صهبا شرافتی، کاظم نوربخش و ماشاالله وروایی صبح امروز سه شنبه ـ ۱۱ اردیبهشت ـ در سازمان صداوسیما برگزار شد.

مهدی فرجی در ابتدای این نشست بیان کرد: همان‌طور که در نظرسنجی‌ها مشهود بود «نون خ ۵» نسبت به فصل گذشته پرمخاطب‌تر بود. از رئیس سازمان صداوسیما تشکر می‌کنم که این اجازه را دادند به خط قرمزها بپردازیم و در کنار لحظات شاد و کمیک نقد هم داشته باشیم. ما در سازمان دو خط قرمز یکی مسائل دینی و قومیت را در عین حال که مراقبت کردیم به آن پرداختیم اینکه اجازه دادند به قصه کولبرها بپردازیم اتفاق خوبی بود.

در ادامه وروایی ـ بازیگر نون خ ـ گفت: شرایط کپرنشین‌هایی که دیدم برایمان سخت و ناراحت‌کننده بود. عموم مردم در استان‌ها سریال «نون خ» را دوست داشتند و تاکید داشتند درباره قومیت‌ها باز هم کار شود. همچینین صهبا شرافتی در سخنانی گفت: فصل پنجم برای من چالش برانگیز بود از رانندگی اتوبوس که پایه دو نداشتم اما با کمک دوستان از پس آن برآمدم.

او گفت: «نون خ ۵» فضای متفاوتی داشت، پستی و بلندی داشت، چابهار زیبا رفتیم، سپس به کولبرها در فضای زمستانی رسیدیم و خودم کار را دوست داشتم امیدوارم که توانسته باشم به شخصه لبخندی را به لب بیاورم. مخاطبان درخواست ساخت فصل جدید را از ما دارند.

نوربخش نیز در سخنانی گفت: خداراشکر با تمام سختی‌هایی که داشتیم به امید اینکه مردم «نون خ ۵» را دوست خواهند داشت سریال را ساختیم و جلو رفتیم. خیلی خوب شروع و خیلی خوب تمام شد. امیدوارم فصل دیگر هم داشته باشد و در خدمت همه باشیم.

«نون خ» چه خط‌قرمزهایی را رعایت کرد؟

کریمی خضرا، مدیر گروه تولیدات طنز سیمافیلم گفت: سوژه امسال «نون خ» همان‌گونه که آقای فرجی گفت لبِ مرز بود. شاید برای دوستان سوال باشد وقتی درباره نماز قضای یکی از شخصیت‌ها صحبت می‌شد، برخی نکات چگونه طراحی شد؟ ما دیدیم که قصه‌ها با ظرافت طراحی شد. من در اولین جلسه‌ای که با آقای فرجی صحبت کردم برخی از این نکات مطرح شد. شاید فکر کنید این موارد سفارش سازمان بوده است اما کاملاً دغدغه خود آقایان فرجی و آقاخانی بود.

وی با اشاره مصدومیت عوامل این سریال با شوخی، اضافه کرد: در این سریال گروه جانبازان «نون. خ» را داشتیم و همه شخصیت‌ها به نوعی با مصدومیت‌های مختلفی در این فصل روبه‌رو بودند. کریمی خضرا همچنین گفت: سازمان صدا و سیما در این دوره اراده محکمی در تولیداتش داشت و باید از این اراده استقبال کرد.

فرجی در پاسخ به اینکه نون خ فصل ششم هم خواهد داشت؟ اظهار کرد: درباره فصل ششم الان صحبت کردن زود است. آقای آقاخانی پستی گذاشتند که فصل پنجم ۵ پایان نون خ هست اما به نظرم هنوز صحبت کردن درباره فصل جدید زود است.

او درباره ساخت سینمایی این سریال نیز گفت: درمورد سینمایی کار نه صحبت خاصی شده و نه تصمیمی برای ادامه ساخت این سریال در ورژن سینمایی گرفته شده است.

تهیه‌کننده «نون خ» درباره آسیب سعید آقاخانی و برخی عوامل سریال حین کار نیز بیان کرد: نزدیک به هفت نفر دست و پایشان شکست و آسیب جدی دیدند آقای آقاخانی هم آسیب دیدگی از ناحیه کمر داشتند و این اتفاق باعث شد ۱۰ روزی تعطیل شویم بعد ایشان برگشتند و البته نقششان هم تغییر کرد.

کد خبر 848372 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • چرا کشوری مثل مصر سریال "حشاشین" را ساخت؟
  • چرا کشوری مثل مصر سریال حشاشین را ساخت؟
  • پیشنهاد تماشای «افعی تهران» در تلویزیون
  • (عکس) استایل جالب بازیگر زن سریال «گاندو» در ترکیه
  • کدام دستاورد‌های دولت رئیسی را می‌توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟
  • کدام دستاوردهای دولت رئیسی را می توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد
  • واکنش تهیه‌کننده «نون‌خ۵» به شکایت یک خواننده/ فعلا تصمیمی بر ساخت فصل بعدی نداریم