Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@02:38:36 GMT

دهه کرامت؛ روایت عاشقانه‌ای به وسعت جهان

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۲۸۸۲

دهه کرامت؛ روایت عاشقانه‌ای به وسعت جهان

دهه کرامت بار دیگر ثابت کرد عشق نسبت به اهل بیت(ع) نه محدود به زمان است نه مکان و در حصار مذهب و دین قرار نمی‌گیرد، این عشق دامنه‌ای به وسعت کره خاکی دارد. اثبات اینکه تشیع مذهب اشک و آه نیست و جهان را با شادی خود همراه می‌کند، دیگر دستاورد آن است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، بزرگداشت دهه کرامت (فاصله زمانی بین ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) یعنی 1 تا 11 ذی القعده) دستاوردهای شگرفی را در ابعاد مختلف رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم افزایی 34 دستگاه و نهاد برای برگزاری هر چه باشکوه تر جشن ها و برنامه های این دهه در عین حفظ رویکرد مردمی و مردم نهاد بودن، ازجمله نقاط قوت بزرگداشت این ایام است چراکه حضور و مسئولیت پذیری این نهادها در کنار تلاش های مردمی فرصتی را فراهم آورد تا همه درگیر و متاثر از این جشن ها شوند ... پای کار آمدن مساجد و بقاع متبرکه، برخی وزارتخانه ها و کانون های فرهنگی هنری مساجد و دیگر نهادهای عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت باعث به فعلیت درآمدن ظرفیت های بالقوه مردمی برای برگزاری باشکوه جشن های ایام ولادت حضرت شمس الشموس(ع) شد.

 

 

حضور کاروان های موسوم به «زیر سایه خورشید» متشکل از خادمان آستان قدس رضوی در اقصی نقاط ایران و فراتر از آن جهان، همراه با پرچم و دیگر اشیای متبرکی آستان از جلوه های خاص این دهه بود که سبب جهانی شدن حس حضور در حرم امام رضا(ع) شد و این فرصت را برای عموم علاقمندان امام هشتم(ع) فراهم آورد تا اگر مشکلات و شرایط پای جسم شان را برای حضور در حرم بازداشته، در کنار این کاروان ها روح شان تا حرم پر بگیرد و زائر خورشید هشتم(ع) شود.

از دیگر جلوه های زیبای جشن های دهه کرامت و همراهی های مردمی با کاروان های زیر سایه خورشید، فرامذهبی بودن، بود به گونه ای که جشن ها و ویژه برنامه ها و استقبال از کاروان های خادمان فقط به شیعیان و مناطق شیعه نشین اختصاص نداشت بلکه برنامه ریزی های به گونه ای بود که سایه کرامت و رافت رضوی همه را بهره مند کند.

 

 

یعنی همانطور که وجود مقدس امام رضا(ع) در زمان حیات شان منشاء وحدت شیعه و اهل سنت و نیز پیروان ادیان بر سر سفره علم و فضل و کرامت خویش بودند، امروز هم به برکت مضجع شریف ایشان و معنویت ناشی از آن، وحدت و همدلی بر جامعه سایه انداخته به گونه ای که همه از نسیم و خنکایش بهره می برند.

 

 

میزبانی مساجد، بقاع متبرکه، حسینیه ها و هیئت ها و حتی بوستان ها از جشن های دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) و خواهر کریمه شان(س)، زینت کوچه ها و خیابان ها به چراغانی ها و پرچم های منقش به اسامی و القاب و احادیث حضرت رضا(ع)، برپایی ایستگاه های صلواتی، برنامه های جشن و سخنرانی و ... آنهم نه فقط در مشهدالرضا(ع) بلکه در جای جای ایران اسلامی بار دیگر ثابت کرد عشق نسبت به اهل بیت(ع) نه محدود به زمان است نه مکان و نه در حصار مذهب و دین قرار می گیرد این عشق دامنه ای به وسعت کره خاکی دارد برای همین هم است که در نقاط مختلف جهان موقوفاتی به نام نامی معصومان علیهم السلام وجود دارد و از برکات آن گروه های مختلف بهره می برند.

دهه کرامت از سوی دیگر ثابت می کند که تشیع صرفاً مذهب گریه و سوگواری نیست بلکه اگر شیعه در محرم و صفر و یا فاطمیه رخت عزا بر تن کرده و ایام عزای سالار شهیدان(ع) را گرامی می دارد، در ایام ولادت ائمه(ع) نیز اینچنین در سور شادی می دهد و جهان را با شادی خود سهیم می کند. شادی از جنس مومنانه که نشاط و آرامش را برای آدمی به ارمغان می آورد.

 

 

شادی ای که هر قدر هم با امواج روزمرگی ها همراه شده باشی نمی توانی گرمای مطبوعش را حس نکنی و به قدر توان از شور شیرین آن نچشی ... شوری که بی اراده، لب ها را به ذکر «السلام علیک یا علی بن موسی الرضا(ع)» باز و بسته و کبوتر دل را روانه گنبد طلایی رنگ امام رئوف (ع) می کند. 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع بیانیه گام دوم انقلاب جشن های دهه کرامت حجاب و عفاف آل هاشم شیراز مجلس ولادت امام رضا ع ولادت امام رضا ع اهل بیت ع امام رضا ع دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از کنترل حریف انبار کارتن شهرری خبر داد و گفت: آتش در یکی از انبارها کاملا خاموش و انبار دیگر نیز در حال اطفا است و از سرایت آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، جلال ملکی گفت: دو انبار مسقف هر یک به وسعت حدودی 500 متر در بین چندین انبار دچار حریق شده بود که شعله ور بودند و محدوده‌ای از فضای باز به وسعت هزار متری نیز شعله ور بود.

وی افزود: یکی از انبارها مملو از آسپری، افشانه و ادکلن بود که سقف انبار نیز کاملا دفرمه شده بود که در حال حاضر کاملا خاموش شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در ادامه گفت: در حال حاضر بخش زیادی از حریف انبار لوازم یدکی دوچرخه نیز خاموش شده و آتش به طور کامل تحت کنترل است.

آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود

ملکی در پایان با تاکید بر اینکه از گسترش آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شده خاطرنشان کرد: کانتینرهای بزرگ کالا در داخل محوطه باز این انبار نیز وجود دارد که یکی از آنها دچار حریق و سپس خاموش شد.

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • تالاب درگه سنگی نقده دارای بیشترین حجم آب است
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد فرشته حسینی
  • آن‌سوی تاریخ نصف‌جهان به روایت میراث ناملموس
  • روایت کشتی‌گیر ایرانی از مبارزه‌اش با برنده دیوید تیلور
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود