Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، گزارش های سازمان ملل نشان می دهد که ژاپن طی ده سال گذشته تحریم های بین المللی علیه کره شمالی را نقض کرده و اقدام به صادر کردن برخی از تجهیزات استراتژیک و کالاهای لوکس به کره شمالی کرده است.

10 گزارش که توسط کمیته کارشناسان در سازمان ملل در دوره ای بین سال های 2010 تا 2019 تهیه شده  است نشان می دهد که در چندین مورد ژاپن تجهیزات ممنوعه از جمله تجهیزات حساس و کالاهای لوکس به کره شمالی به رغم تحریم های سازمان ملل علیه، به پیونگ یانگ صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارشی که در سال 2016 صادر شد کره شمالی به تجهیزات راداری که یک شرکت ژاپنی برای کشتی های جنگی این کشور تولید کرده دست یافته است و برخی از این تجهیزات در عکس هایی که روزنامه «رودنگ سینمون» کره شمالی در جریان آزمایش موشکی ضد کشتی در فوریه 2015 منتشر کرد، ظاهر شدند.

در گزارش دیگر سازمان ملل در سال 2015 کمیته سازمان ملل تأکید کرد که برخی از اجزای ممنوعه ساخته شده در ژاپن در ساخت پهپادهای کره شمالی مورد استفاده قرار گرفته است. این نتیجه در پی بررسی لاشه یک پهپاد کره شمالی در جزیره«بایک یونگ» کره جنوبی در دریای زرد، به دست آمد.

در گزارش دیگری ژاپن اقدام به صادر کردن کالاهای لوکس به کره شمالی کرد که اغلب آنها از سال 2008 تا 2009 صورت گرفته است که شامل 18 خودروی لوکس مانند«مرسدس» و «لکسوز» بوده است.

در تحولی دیگر، «مون جایه این»رئیس جمهور کره جنوبی امروز دوشنبه گفت که اتهام های ژاپن به کره جنوبی درباره نقض تحریم های بین المللی کره شمالی توسط سئول با صادر کردن کالاها و تجهیزات ممنوعه «چالش خطرناکی» برای کشورش به شمار می رود.

مون طی نشست با معاونان ارشد خود هشدار داد که اقدام ژاپن برای محدودیت صادرات موادی که در تجهیزات تکنولوژیک پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد به کره جنوبی زیان بیشتری به اقتصاد ژاپن وارد می کند و از توکیو خواست به میز مذاکره برگردد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ژاپن کره جنوبی کره شمالی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، مطابق رتبه بندی انجام شده توسط مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، در راستای اجرای تکالیف قانونی صدور مجوزها، وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات با کسب ۹ امتیاز از ۱۰ امتیاز، رتبه اول کشوری را از بین ۱۶ دستگاه اجرایی ارزیابی شده به دست آورد.

شاخص‌های مهم ارزیابی در این رتبه بندی، عبارت از: حذف مجوزهای کاغذی، رعایت شروط حذف شده، مراتب رد / صادر بدون شکایت، رد / صادر بدون تأخیر، درهای پشت بسته، اتصال کامل به درگاه ملی مجوزهای کشور و ارائه کامل مجوزها در درگاه‌های تخصصی در نظر گرفته شده بود.

وزارت ICT در راستای رعایت دو شاخص شروط حذف شده و اتصال کامل به درگاه ملی مجوزها، موفق به کسب امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ شد و در خصوص ارزیابی سایر شاخص‌ها نیز موفق به کسب حداکثر امتیاز ۹.۹ از ۱۰ امتیاز شد.

به طور کلی وزارت ICT، صادرکننده ۳۶ عنوان مجوز است که از این میزان، سازمان فناوری اطلاعات ایران مسئولیت صدور ۱۶ عنوان مجوز در حوزه‌هایی نظیر امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا)، مراکز داده، تاییدیه فنی نرم افزار و گواهی سلامت و احراز اصالت نرم افزار را به عهده دارد.

گفتنی است ۴۵ درصد مجوزهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران صادر می‌شود.

کد خبر 6097244 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • رفسنجانی ها برای تشییع شهید گمنام سنگ تمام گذاشتند
  • امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در سیل ۲۰ استان/ آماده باش هلال احمر
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی