Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@09:13:24 GMT

پزشکی و نظام ارباب رعیتی

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۳۳۷۳

پزشکی و نظام ارباب رعیتی

نظام پزشکی با روند فعلی عملا کارکرد نظارتی خود بر پزشکان را از دست داده، و دوستی خاله خرسه شان باعث شده پزشکان،آنان را حامی همه جانبه ی خود ببیند نه نظم دهنده خود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از گلستان ما ؛ در مطب بسیاری از پزشکان چند برگه تهوع زا دیده می شود " نوبت دهی تخمینی است " و از همه بدتر مطلب" مجازات توهین به کادر درمانی " است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها مطلبی که دیده نمی شود حقوق بیماران است ؛ انگار قانون برای بیمار حقوقی تعریف نکرده است.

حالا که قانون و ترس از آن یک طرفه تبیین می شود باید دادگستری الزام کند که در مطب ها حقوق بیمار و مجازات قصور پزشکان هم نصب شود.

از طرفی نیروی انتظامی  نسبت به ایجاد قشر های شبه پلیسی باید حساس شود نگهبانان مجتمع  های اداری و پزشکان و نوع  رفتار بادیگاری آنها از جمله اینهاست .

نظام پزشکی با روند فعلی عملا کارکرد نظارتی خود بر پزشکان را از دست داده، و دوستی خاله خرسه شان باعث شده پزشکان،آنان را حامی همه جانبه ی خود ببیند نه نظم دهنده خود.

در این شرایط نیاز است جامعه وکلا و مدعی العموم به داد مردم برسند. چه زیبا می شد که تعدادی از وکلا اعلام می کردند که داوطلبانه امادگی دارند پیگیر حقوق تضییع شده بیماران باشند.

ثمره احترام یکجانبه به پزشکان و انحصار ی و محدود شدن تحصیل در رشته پزشکی این شده که نظام ارباب رعیتی جدیدی راه بیفتد. خوانیین جدیدی در حال شکل گرفتن باشد که اگرچه لباس سفید دارند اما تیغ شان تیز تر از تیغ خان هاست و جبر نانوشته شان تلخ تر و سخت تر از جبر خوانین است.

مسلما در این میان پزشکانی هستند که گرفتار حشمت طبقاتی نشدند و به سوگند پزشکی شان وفادارند_که خداوند نگهدارشان باشد_. اما خطر یوغ خوانین جدید بر گردن جامعه ما جدی است.

یادداشت: احمد ملاشاهی
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست شبکه بهداشت و درمان بوانات گفت: به مناسبت هفته سلامت ، بسیج جامعه پزشکی با حضور در روستای جوی سفید شهرستان بوانات به  ۲۰۰ بیمار خدمات پزشکی و پرستاری رایگان ارائه کردند.

حامد طباطبایی افزود: بیماران در زمینه های اطفال، قلب، داخلی، مشاوره روانپزشکی، مشاوره تغذیه، پرستاری و دارویی در این روستا ویزیت شدند.
وی بیان کرد: این اردو با همکاری فرمانداری و اداره های هلال احمر، آموزش و پرورش، دهیاری و شورای اسلامی روستای جوی سفید و مدرسه امام حسن مجتبی این روستا برگزار شد.

دیگر خبرها

  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی