Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح شناسایی و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های عمرانی در شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب رسید.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، تصویب لایحه‌ای در خصوص شناسایی و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های عمرانی یکی از دستورکارهای شصت‌وپنجمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد بود که امروز در تالارشهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس، به شهرداری مشهد اجازه داده می‎شود در راستای اهداف و سیاست‌های شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری و بودجه مصوب سالانه و به‌منظور اجرایی‌نمودن پروژه‌های شهری در حوزه‌های فنی و عمرانی، نسبت به شناسایی و جذب سرمایه‌گذار یا پیمانکار به شرح زیر اقدام کند
* شهرداری مشهد موظف است بار مالی اجرای این مصوبه را در لایحه اصلاح بودجه سال ۱۳۹۸ منعکس کند.
* اخذ امتیازات موضوع این مصوبه حداکثر تا شش ماه پس از پایان قرارداد امکان‌پذیر خواهد بود، در غیر این صورت، امتیازات، تخفیفات و قیمت املاک شهرداری به نرخ روز محاسبه خواهد شد.
* به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شـود در راستای بودجه مصوب و از طریق سازمان عمران شهرداری مشهد، نسبت به اجرای پروژه‌های آسفالت و راه‌سازی و خرید ماشین‌آلات، تجهیزات و تأمین مصالح مرتبط با این پروژه‌ها، تا سقف مبلغ ۲،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ (دو هزار و پانصد میلیارد) ریال از محل تبصره ۳۵ بودجه مصوب سال ۱۳۹۸ و مطابق مفاد این مصوبه اقدام کند.   * پس از برگزاری مناقصه، کلیه قراردادها، شرایط مندرج در قرارداد و پیوست‌های آن -به استثنای موضوعات تبصره ۳- باید به تایید کمیسیون‌ مشترک برنامه بودجه فناوری اطلاعات و منابع انسانی، عمران و شهرسازی و امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر برسد و پس از آن ممهور به مهر شورای اسلامی شهر شود.
* شهرداری مشهد مکلف است به منظور تسهیل و تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی از طریق منابع مالی غیرنقد یا بخشی نقد، حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ قانونی این مصوبه، نسبت به ارسال لایحه اصلاح آیین‌نامه تأمین منابع مالی غیر نقد برای اجرای پروژه‌های عمرانی مصوب شهرداری اقدام کند.
پرداخت هزینه‌های اجرایی پروژه‌های موضوع این مصوبه، با نحوه پرداخت به‌صورت حداکثر ۲۵ درصد نقد و حداقل ۷۵ درصد غیرنقد، مطابق یک یا ترکیبی از بندهای زیر امکان‌پذیر خواهد بود.
* واگذاری زمین و واحدهای ساختمانی متعلق به شهرداری از طریق تالار مبادلات املاک و مستغلات یا شرایط مشخص شده در آگهی مناقصه، بر مبنای موعد مشخص‌شده در قرارداد و با اعمال ۱۰%‌ تخفیف در واحدهای تجاری و ۵% تخفیف در زمین و واحدهای ساختمانی -به استثنای واحدهای تجاری- نسبت به قیمت‌گذاری کارشناس رسمی منتخب شهرداری.
در تأمین قیر مصالح آسفالت و خرید ماشین‌آلات و تجهیزات مرتبط با آن، اعمال ۱۵% تخفیف در واحدهای تجاری و ۱۰% تخفیف در زمین و واحدهای ساختمانی (به استثنای تجاری)، نسبت به قیمت‌گذاری کارشناس رسمی امکان‌پذیر خواهد بود.
* اعطای پروانه ساختمانی به املاک متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی بر مبنای موعد مشخص شده در قرارداد و با اعمال ۴% تخفیف مازاد بر تخفیف پرداخت نقدی روز، تا حداکثر ۲۲ % تخفیف.
در تأمین قیر، مصالح آسفالت و خرید ماشین‌آلات و تجهیزات مرتبط با آن، اعطای پروانه ساختمانی این بند، با اعمال ۶% تخفیف بیشتر از تخفیف پرداخت نقدی روز، حداکثر تا ۲۴% امکان‌پذیر خواهد بود.
سرمایه‌گذاران پروژه‌های مشارکتی شهرداری در صورت درخواست و پس از شرکت و انتخاب‌شدن در فراخوان و مناقصه می‌توانند در قبال سهم‌الشرکه شهرداری که ارزیابی آن توسـط کارشـناس رسمی منتخب شهرداری انجام می‌گردد، با اعـطای تخفیف ۵ درصدی، بر اسـاس بندهای ۵-۷-۱ و ۵-۷-۲ آیین‌نامه تامین منابع مالی غیر نقد برای اجرای پروژه‌های نسبت به تسویه حساب با صورت وضعیت قطعی موضوع فراخوان اقدام کند.
در صورتی که مشمولین این بند دارای شرایط لازم بر اساس آیین‌نامه تعیین صلاحیت باشد، می‌تواند راساً نسبت به اجرای پروژه عمرانی اقدام کند، در غیر این صورت پس از انعقاد قرارداد با شهرداری، موظف است برای انجام پروژه عمرانی مجری ذی‌صلاح به کارگیری کند. بدیهی است به کارگیری مجری و پیمانکار ذی‌صلاح رافع تعهدات سرمایه‌گذار در برابر شهرداری نخواهد بود.
در ادامه این جلسه لایحه قرارداد مشارکتی پروژه لواسان تصویب شد.
بر این اساس، به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود درپروژه دلاوران (لواسان) واقع در بلوار دلاوران را با مشارکت آقای یاسر اکبری در زمین متعلق به سرمایه‌گذار به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع و با مساحت کل زیربنای ۳۷۰۰۰ مترمربع بر اساس ضمائم و قرارداد پیوست و لحاظ تباصر زیر مشارکت کند.
* برآورد مبلغ کل سرمایه گذاری و سهم‌الشرکه شهرداری در این پروژه مشارکتی با لحاظ کاهش هزینه اجرا هر متر مربع پارکینگ از ۰۰۰/۰۰۰/۲۵ ریال به ۰۰۰/۰۰۰/۱۸ ریال اصلاح و تقسیم منافع پروژه مذکور نیز بر همین مبنا صورت خواهد گرفت.
* شروع و ابلاغ قرارداد جهت اجرائی شدن موضوع قرارداد منوط به اخذ مجوز های لازم از مراجع ذی‌صلاح است.
* متن قرارداد پس از تایید کمیسیون حقوقی و نیز جداول آنالیز اقتصادی پس از تایید کمیسیون اقتصادی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها به مهر شورای اسلامی شهر مشهد مهمور شود.
* شهرداری مشهد مکلف می‌شود امکان مشارکت در پروژه‌های مشابه به میزان حقوق شهرداری را در شهرداری مناطق و سایت شهرداری اطلاع‌رسانی کند.
همچنین در ادامه این جلسه اساسنامه سازمان اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد  تصویب شد.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال بخش خصوصی سرمایه شورای اسلامی شهر شهرداری فرهنگی و اجتماعی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۴۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال

صبح امروز بازدید خبرنگاران از ۳ پروژه شهری از جمله مجتمع ورزشی امامزاده یحیی، میدانگاه سبزه‌میدان و خانه بلدیه (خانه شهر) انجام شد.

به گزارش تسنیم، مسعود حق‌لطفیT مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهرانT اظهار کرد: مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در منطقه ۱۲ و در محدوده بافت فرسوده قرار دارد که احداث این پروژه پیش از این در اختیار شهرداری منطقه بود که با هماهنگی ایجاد شده فرآیند احداث این پروژه به سازمان عمرانی معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران سپرده شد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مجموعه آبی، توپی، بیلیارد و ... در مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در نظر گرفته شده و ان‌شاءالله این مجموعه در زمان معین و مشخص به بهره‌برداری خواهد رسید.

حق‌لطفی در پاسخ به این سؤال چرا پارکینگی برای مجتمع ورزشی امامزاده یحیی (ع) پیش‌بینی نشده ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است از این مجموعه ورزشی اهالی این محله و منطقه استفاده بکنند پارکینگی برای آن پیش‌بینی نشده است.

وی تصریح کرد: مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در منطقه ۱۲ در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ متر و شامل ۲ بلوک است که بلوک اول دو طبقه ساخته و مجموعه مختلف ورزشی در این مجتمع در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران به عنوان بازوی اجرایی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در پروژه‌های بزرگ‌مقیاس ورود پیدا کرده است، افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پردیس شماره سه و چهار، ساختمان شهرداری منطقه ۶، احداث سوله‌های بحران، احداث شتاب‌نگاره‌ها برای مدیریت بحران، احداث میادین میوه و تره‌بار و همچنین احداث مراکز نگهداری برای مجموعه سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران جهت نگهداری معتادان متجاهر، اشاره کرد.

حق‌لطفی در پاسخ به این سؤال چرا پارکینگی برای مجتمع ورزشی امامزاده یحیی (ع) پیش‌بینی نشده ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است از این مجموعه ورزشی اهالی این محله و منطقه استفاده بکنند پارکینگی برای آن پیش‌بینی نشده است.

وی تصریح کرد: مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در منطقه ۱۲ در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ متر و شامل ۲ بلوک است که بلوک اول دو طبقه ساخته و مجموعه مختلف ورزشی در این مجتمع در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران به عنوان بازوی اجرایی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در پروژه‌های بزرگ‌مقیاس ورود پیدا کرده است، افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پردیس شماره سه و چهار، ساختمان شهرداری منطقه ۶، احداث سوله‌های بحران، احداث شتاب‌نگاره‌ها برای مدیریت بحران، احداث میادین میوه و تره‌بار و همچنین احداث مراکز نگهداری برای مجموعه سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران جهت نگهداری معتادان متجاهر، اشاره کرد.

وی افزود: یکی از پروژه‌های مهمی که در دستور کار سازمان عمرانی قرار دارد، همان خانه بلدیه است. این پروژه در محدوده میدان امام خمینی در حال اجرا است.

حق لطفی در ارتباط با هزینه اجرای این پروژه گفت: پیش بینی ما از احداث و تجهیزات و بهره‌برداری از این مجموعه رقمی حدود ۳۰ میلیارد تومان است.

مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در رابطه با جزئیات احداث ساختمان شهر (ساختمان بلدیه) اظهار کرد: ساختمان بلدیه‌ای در سال ۱۳۰۳ در همین محدوده ساخته و در سال ۱۳۰۵ به بهره‌برداری رسید که بهره‌برداری آن فراتر از شهرداری بود و اقداماتی در حوزه اقتصاد و دارایی انجام می‌شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۴۸ ساختمان بلدیه تهران تخریب و جای آن را به پارکینگ اتوبوس‌های بین شهری داد و در ادامه از سال ۹۶ بازآفرینی بلدیه یا خانه شهر در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

حق‌لطفی با اشاره به اینکه در حال حاضر این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: ان‌شاءالله قبل از روز تهران و در شهریورماه امسال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درباره کاربری خانه شهر (بلدیه) تهران اظهار کرد: رویکرد و کاربری در این مجموعه فرهنگی و تاریخی است البته قرار است بخشی از روابط عمومی شهرداری تهران در این مجموعه جهت نگهداشت این ساختمان حضور پیدا کنند.

وی درباره نحوه دسترسی به خانه شهر (بلدیه) گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پارکینگی برای این مجموعه پیش‌بینی نشده است و افراد می‌توانند از مترو که به این مجموعه متصل شده است استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی