Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسیر پرپیچ و تلاطم ترمیم سلولی یکی از نیازهایی است که به کمک محصولات دانش‌بنیان سلولی و گیاهی هموار شده و شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید محصولات این حوزه به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته‌اند.

بر همین اساس یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی با کار پژوهشی روی پروژه‌های سلولی و فناور، توانسته است محصولاتی را در این زمینه تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامحسین محمدی، مدیرعامل این شرکت فناور با اشاره به پژوهش‌های موفق در زمینه تولید محصولی با ویژگی ترمیم سلولی و درمان سوختگی اظهار کرد: فعالان فناور این شرکت دانش‌بنیان با همکاری مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه شیراز پمادی را تولید کرده‌اند که ضمن درمان سوختگی به تکثیر سلولی کمک می‌کند.

وی با اشاره به این‌که پایه این محصول گیاهی است، عنوان می‌کند: این درمان که بر اساس خواص منحصر به فرد گیاه «برازمبل» تولید شده است با همین عنوان تجاری به بازار ارائه می‌شود، این محصول که در شکل پماد ارائه می‌شود، توانسته است کارآمدی خود را در درمان و ترمیم عارضه‌های پوستی همچون سوختگی به خوبی نشان دهد.

محمدی با اشاره به این‌که داروی تولیدشده، عاری از عوارض سمی و مضر است، ادامه می‌دهد: در مراحل گوناگون آزمایش‌های انجام شده روی این دارو، رشد سلولی با سرعت بسیار بالاتری صورت گرفته است، همچنین تاییدیه مرکز مطالعات مقایسه‌ای دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، ضد باکتری عفونتی و سمی بودن این فرآورده دارویی را تأیید می‌کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، از کاربردهای متنوع پماد برازمبل می‌گوید و ادامه می‌دهد: این محصول علاوه بر زخم‌های سطحی می‌تواند در درمان زخم‌های پوستی و سلولی، زخم‌های دیابتی و زخم بستر به خوبی کارآمدی خود را نشان دهد.

وی این محصول تولیدشده را منحصر به فرد و بدون نمونه مشابه خارجی عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: این پماد با توجه به ویژگی‌های یادشده و برخورداری از خواص ویژه، در نوع خود مشابه دیگری ندارد.

این فعال فناور ادامه داد: این محصول همچنین دارای ویژگی انعطاف دمایی بالایی است و در دماهای مختلف قابل نگهداری بوده و فاسد نمی‌شود، ضمن این‌که فرآیند ترمیم سلولی را به طور کامل محقق می‌کند.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی دانش‌آموختگان و متخصصان دانشگاهی و پژوهشگاهی در این شرکت دانش‌بنیان گفت: تعدادی از دانش‌آموختگان متخصص در حوزه‌های تخصصی چون سلول‌های بنیادی، زیست‌فناوری و سرطان در این شرکت مشغول فعالیت هستند و بر روی تحقیق و توسعه محصولات دانش‌بنیان جدید کار می‌کنند.

محمدی با اشاره به کارآمدی پایه این محصول دانش‌بنیان در دیگر حوزه‌های درمانی می‌گوید: این محصول با مختصری تغییرات فرمولی کارآمدی خود را در بهبود درمان بیماری سالک نیز اثبات کرده است و مقدمات و مکاتبات با وزارت صحت افغانستان صورت گرفته تا این محصول بتواند در صورت ورود به بازار این کشور، به درمان بیش از ۷۰ هزار بیمار مبتلا به این عارضه کمک کند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز

نخستین سند اعیانی توسط سازمان ثبت در اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز صادر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات این سازمان در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تقویت زیست‌بوم فناوری و حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و همچنین توسعه اقتصاد دانش‌‎بنیان، صدور سند برای ساختمان‌هایی که توسط بخش خصوصی و تعاونی در اراضی پارک علم و فناوری احداث می‌شوند را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از صدور اولین سند اعیانی توسط این سازمان در اجرای بند چ ماده 4 قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز خبر داد و گفت: اجرای این تکلیف قانونی، علاوه بر تشویق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، روند دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان را همواره خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرآیند‌های طی شده در سال گذشته در زمینه الکترونیکی شدن امضا‌ها و پرداخت‌ها در ثبت و تغییرات شرکت‌ها، اظهار کرد: در پایان سال 1402 شاهد 64 هزار و 832 امضا و پرداخت الکترونیک برای تاسیس شرکت‌ها و 352 هزار و 275 امضای الکترونیک برای آگهی تغییرات شرکت‌ها بودیم؛ در نتیجه اجرای این فرآیند طی سال گذشته، مراجعه حضوری مردم به مراکزثبت شرکت‌ها، 417 هزار و 103 فقره کاهش داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز