Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@09:23:14 GMT

رشد اقتصادی چین به پایین‌ترین سطح ۲۷ ساله رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۵۰۳۳

رشد اقتصادی چین در ۳ ماه دوم سال جاری میلادی تحت فشار جنگ تجاری با آمریکا به ۶.۲ درصد رسید که پایین‌ترین سطح در ۲۷ سال اخیر است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، در ۳ ماهه دوم امسال تحت فشار جنگ تجاری با آمریکا، رشد اقتصادی چین به ۶.۲ درصد رسید که پایین‌ترین سطح در ۲۷ سال اخیر است. این در حالی است که انتشار داده‌های اقتصادی جداگانه‌ای نشان داد که شرایط دومین اقتصاد بزرگ جهان در حال رسیدن به پایداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده‌های رسمی روز دوشنبه نشان داد که تولید کارخانجات صنعتی چین در ماه ژوئن ۶.۳ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل جهش کرده و فراتر از پیش‌بینی تحلیل‌گران (رشد ۵.۲ درصدی) بوده است. این در حالی است که در ماه می رشد تولیدات صنعتی چین به پایین‌ترین میزان ۱۷ ساله خود رسیده و ۵ درصد رشد کرده بود.

همچنین داده‌های رسمی جدید نشان داد که میزان تولیدات روزانه زغال‌سنگ، آلومینیوم و فولاد چین در این ماه رکورد زده است.

تولید زغال‌سنگ چین با افزایش فعالیت معدن‌کاران برای تضمین تقاضای تابستانی بالا (برای الکتریسیته)، با ۶.۷ درصد افزایش نسبت به ماه می و ۱۰.۴ درصد جهش نسبت به ماه مشابه سال گذشته، به ۳۳۳.۳۵ میلیون تن رسید.

تولید فولاد خام چین، بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان در این ماه به ۸۷.۵۳ میلیون تن و رکورد روزانه ۲.۹۲ میلیون تن رسید.

بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم جهان در ماه گذشته تولید خود را به ۲.۹۷ میلیون تن رساند که باعث ثبت رکورد تولید روزانه ۹۹ هزار تن، شد.

قیمت مسکن جدید در چین که در ماه می ۰.۷ درصد رشد کرده بود، در ماه ژوئن هم با رشدی ۰.۶ درصدی نسبت به ماه قبل روبرو شد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰.۳ درصد بالا رفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: رشد اقتصادی چین جنگ تجاری سید محمد بطحایی احمد سالک لیگ ملت های والیبال آیت الله یزدی مسجد النبی آیت الله اعرافی عملیات رمضان افزایش قیمت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، در صورت اجرای درست و دقیق، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این زمینه تصویب شده است، بیان کرد: مهم‌ترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه، رفع انحصار از مجوزهای کسب‌وکار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.

وی افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز به عقب‌ماندن نظام قانون‌گذاری از نیازهای زیست‌بوم فناوری کشور پایان داد و به‌گفته معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، قانون جهش تولید دانش‌بنیان تاکنون به یک میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی منجر شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، همچنین معافیت‌های مالیاتی بر کسب‌وکارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه‌دارکردن فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد و درنهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان‌ها، از دیگر عناصر ریل‌گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین