Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش «پارسینه» به نقل از الوقت، بزرگ‌ترین پایگاه گارد ساحلی قطر در ساحل شرقی این کشور با حضور «عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی»، وزیر کشور قطر و همچنین «جیم مالوی» فرمانده نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه افتتاح شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد این پایگاه دریایی با نام «الظعاین» در سمیسمه در ساحل شرقی قطر و در ۳۰ کیلومتری شمال دوحه، پایتخت این کشور واقع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گفته شده این پایگاه با بیش از ۶۰۰ هزار متر مربع وسعت، علاوه بر نظارت بر سواحل و امدادرسانی در دریا، از تاسیسات نفتی دریایی قطر نیز محافظت خواهد کرد.

پست‌های فرماندهی، پایگاه آموزشی و ساختار‌های پزشکی، یک مرکز دفاع مدنی، کارگاه‌های تعمیر و اسکله‌ای با عمق شش متر از جمله امکانات پایگاه دریایی جدید قطر به شمار می‌رود.

از سوی دیگر همزمان با افتتاح پایگاه دریایی قطر، «جیم مالوی»، فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در این زمینه اظهار داشت این پایگاه جدید فرصتی فوق‌العاده برای آمریکا جهت تعامل قوی‌تر با گارد ساحلی قطر است. فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین در زمینه این‌که آیا این پایگاه هماهنگی قطر با آمریکا در زمینه «ایران» را افزایش می‌دهد یا خیر، گفت: این اقدام در راستای افزایش امنیت دریایی صورت گرفته است.  

افتتاح پایگاه دریایی جدید قطر از آنجا که همزمان با افزایش تنش‌ها در منطقه و برخی ادعا‌های مقامات آمریکایی در ارتباط با تشکیل ائتلاف نظامی با تعدادی از کشور‌ها برای حمایت از آزادی تردد و دریانوردی در تنگه هرمز و باب المندب است، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

قطر از کشور‌های نزدیک به ایران در منطقه به شمار می‌رود که همزمان روابط نزدیکی نیز با امریکا دارد. پیش از این نیز، خالد العطیه، معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع قطر در کنفرانس امنیتی بین‌المللی در سنگاپور خواستار گفتگو درباره صلح در منطقه و پرهیز از جنگ شده و گفته بود: توافق اتمی باید حفظ شود و بسط یابد. العطیه افزود آمریکا عاقل‌تر از آن است که وارد جنگ با ایران شود.

یک ماه پیش نیز شیخ تمیم بن احمد الثانی، امیر قطر از ایران به خاطر حمایت از کشورش در خلال بحران تقدیر کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قطر پایگاه دریایی خلیج فارس آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر شهید بهشتی ـ چابهار

بندر شهید بهشتی به عنوان دومین بندر مهم چابهار در سال ۶۱ با توجه به شرایط خاص حاکم بر خلیج فارس (جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران) و با تاکید دولت بر لزوم داشتن بندر در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس شروع به احداث کرد. این بندر در زمان جنگ تحمیلی به دلیل واقع شدن در کرانه دریای عمان و دوری از مرکز بحران نقش مهمی در صادرات ایفا نموده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079982 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت