Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@14:13:51 GMT

آمریکا در برابر «هواوی» عقب نشینی کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۵۱۸۷

آمریکا در برابر «هواوی» عقب نشینی کرد

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا در کمتر از یک هفته دیگر با صدور مجوز برای شرکت های آمریکایی به منظور از سر گیری فروش تجهیزات به شرکت فناوری چینی«هواوی» که در فهرست سیاه آمریکا قرار دارد، موافقت می کند.

این اقدام اشاره ای به این است که احتمالا تلاش های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که اخیرا برای کاهش محدودیت های اعمال شده بر این شرکت غول پیکر چینی از خود نشان داد، سرعت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو شرکت سازنده مادربرد در ایالات متحده آمریکا که تولیدات خود را به هواوی صادر می کردند به خبرگزاری رویترز گفتند که پس از سخنان « ویلبر روس» وزیر بازرگانی آمریکا که گفت برای فروش تجهیزات به شرکت هواوی در صورت تهدید نکردن امنیت ملی آمریکا مجوز صادر می شود، درخواست صدور مجوز خواهند کرد.

هنوز مشخص نیست که کدام تولیدات مجوز دریافت می کنند اما نماینده یکی از شرکت های آمریکایی که تولیدات آمریکایی به هواوی می فروشد گفت که یک مسئول آمریکایی به وی اطلاع داده است که مجوزها طی دو یا چهار هفته صادر می شود.

به گفته این نماینده مسئول آمریکایی معیارهای موافقت برای صدور مجوزها را مشخص نکرد اما تأکید کرد که در حال حاضر مجوزها  و آن چه به مصلحت امنیت ملی آمریکاست ارزیابی می شود.

تغییر موضع ترامپ و عقب نشینی اش و اجرای سریع آن توسط وزارت بازرگانی آمریکا حکایت از آن دارد که فشارهای شرکت های تجاری آمریکایی و فشارهای سیاسی چین باعث احیای ارائه فناوری آمریکایی به هواوی می شود.

از 70 میلیارد دلاری که هواوی برای خرید تجهیزات و لوازم در سال 2018 هزینه کرده است 11 میلیارد دلار از شرکت های آمریکایی مانند«انتل» خرید کرده است.

این در حالی است که روز گذشته برخی گزارش های رسانه ای فاش کرده است که شرکت«هواوی» چین در پی تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه این شرکت که باعث شد«گوگل» مجوز « اندروید» را لغو کند، قصد دارد ترامپ را « به شدت مجازات کند».

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی  نوشت شرکت هواوی طرح انتقامجویانه برای پاسخ به تحریم شرکت های چینی و در رأس آنها هواوی که دولت آمریکا اعمال کرده است دارد.

این روزنامه آمریکایی به نقل از برخی منابع آگاه نوشت که هواوی قصد دارد در پاسخ به درج این شرکت در فهرست سیاه ایالات متحده آمریکا، تعداد زیادی از کارکنان خود را در آمریکا اخراج کند. انتظار می رود که هواوی کارکنان واحد جستجو و بهبود خود در ایالات متحده آمریکا که نزدیک به 850 تن را در بخش های پژوهشی در سراسر آمریکا به کار گرفته را اخراج کند.

به گفته این منابع صدها تن از کارکنان این شرکت در آمریکا اخراج می شوند و کارکنان چینی این شرکت در آمریکا می توانند به کشورشان برگشته و کار خود را در شرکت ادامه دهند.

روزنامه وال استریت ژورنال در ادامه نوشت که در عمل تعدادی از کارکنان این شرکت اخراج شده اند این در حالی است که به زودی نیز تعداد بیشتری اخراج می شوند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که با هواوی برای واکنش به این گزارش تماس گرفته است اما این شرکت پاسخی به این درخواست نداده است.

«لیانگ هوا» رئیس شورای مدیریت شرکت هواوی پیش از این از وزارت بازرگانی آمریکا خواسته بود که نام این شرکت را از فهرست سیاه حذف کند زیرا این کار آمریکا بر فعالیت شرکت در سراسر جهان تأثیر می گذارد و به طور مستقیم به شرکت های آمریکایی زیان می رساند به همین دلیل هواوی از ایالات متحده می خواهد که این شرکت را به طور کامل از فهرست محدود کننده حذف کند.

لیانگ هوا گفت: دولت آمریکا شرکت ما را در فهرست سیاه قرار داد و ما با این کار به شدت مخالفیم زیرا هیچ اساسی برای این تدابیر وجود ندارد و باعث زیان شرکت های آمریکایی از جمله شرکت هایی که با هواوی همکاری می کنند، می شود.

در عین حال لیانگ هوا اقدام آمریکا را کاملا نامناسب توصیف کرد زیرا بر ارائه خدمات برای کاربران در بیش از 170 کشور تأثیر می گذارد.

دولت آمریکا چندی پیش شرکت چینی هواوی را به بهانه اینکه اقداماتی انجام می دهد که بر خلاف امنیت ملی این کشور است در فهرست سیاه قرار داد اما چندی بعد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا محدودیت های اعمال شده علیه این شرکت را کاهش داد.

سپس وزارت بازرگانی آمریکا به شرکت ها 90 روز پیش از اجرای تدابیر جدید مهلت داد و «گوگل» نیز اعلام کرد که حمایت از گوشی های هوشمند هواوی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند که گوگل آن را توسعه می دهد، ادامه می دهد در عین حال، پس از اجرای اقدامات محدود کننده جدید آمریکا دیگر کاربران گوشی هواوی نمی توانند از خدمات دیجیتالی گوگل مانند«گوگل مپ» و «جی میل» استفاده کنند امری که باعث کاهش محبوبیت این گوشی می شود.

واشنگتن همچنین از همپیمانان خود خواسته است که از تکنولوژی هواوی برای ایجاد نسل پنجم از شبکه های ارتباطی به بهانه آن که این شرکت ابزاری برای تجسس توسط دولت چین است، استفاده نکنند.

از سوی دیگر، شرکت هواوی چین علیه دولت آمریکا در آمریکا شکایت کرده است و خواستار غیرقانونی اعلام کردن درج نام این شرکت در فهرست سیاه آمریکا و منع اش از خریدن تجهیزات و تکنولوژی تولید کنندگان آمریکایی شده است.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال هواوی آمریکا و چین شرکت چینی هواوی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه اعلام کرد که ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی به دلیل به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشر توسط ایران تحریم شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد 4 و 5 قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می‌دهد: 

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند: 

1. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛ 

2. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله های 155 میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛ 

3. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛ 

4. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛ 

5. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛ 

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار  غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

1. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

2. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

3. جیسون برادسکی :(Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته ای به دلیل طرح ایده های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

4. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

5. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

6. براد کوپر(Brad Cooper) : فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

7. گرگ هایز (Gregory J. Hayes) :مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛ 

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا ، تحریم های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می‌نماید.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

درخواست کمیته وزرای کشورهای عربی و اسلامی برای تحریم اسرائیلکنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • حمایت مالی مخفیانه هواوی از تحقیقات آمریکایی
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • ادامه سرکوب دانشجویان آمریکایی
  • سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۴ به‌لطف هوش مصنوعی، سود خود را ۱۰ برابر کرد
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • ۱۲ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟