Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوختن یک نسل، درجا زدن و عدم حضور در تورنمنت‌های باشگاهی و ملی معتبر، از پیامدهای تعلیق فوتبال یک کشور است.

طرفداری- تیم ملی فوتبال کویت، در سال 2007 به دلیل دخالت دولت کویت در فدراسیون فوتبال این کشور به حالت تعلیق درآمد اما با لغو این تعلیق، کویت مجوز حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال‌های 2011 و 2015 را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، دخالت‌های دولتی در امور فدراسیون فوتبال کویت ادامه یافت و صبر فیفا به سر رسید.

در جریان مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 در سال 2016، کویت در گروه کره جنوبی، لبنان، میانمار و لائوس حضور داشت و با سه برد، یک تساوی و یک شکست برای صعود به دور بعد شانس مهمی داشت، از سوی فیفا به دلیل دخالت سیاسی به حالت تعلیق درآمد و بازی‌های باقی‌مانده آن‌ها 3-0 به سود حریفان اعلام شد. این تعلیق، بیش از دو سال و حدود 782 روز طول کشید تا این که در سال 2018، فدراسیون فوتبال کویت رفع تعلیق شد. کویت در دهه 80 میلادی از قدرت‌های برتر آسیا بود و ضمن کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا در سال 1980، توانست در جام جهانی 1982 نیز حضور یابد اما در دسامبر 2017، کویت به پایین‌ترین رتبه تاریخ خود در رنکینگ فیفا رسید و در جایگاه نازل 189 قرار گرفت. این درحالی است که سطح فوتبال کویت، اصلا شایسته چنین رتبه‌ای نبود اما عدم برگزاری بازی باعث شد تیم‌های پایین‌تر از کویت، از این کشور جلو بزنند. 

کویت همچنین جواز حضور در جام ملت‌های آسیا 2019 را نیز کسب نکرد و تیم‌هایی بسیار ضعیف‌تر نسبت به کویت چون یمن، فیلیپین و ... توانستند در این دوره از مسابقات حاضر شوند. محرومیت فوتبال کویت علاوه بر مشروع نبودن حضور تیم ملی این کشور در تورنمنت‌های معتبر ملی، به فوتبال باشگاهی این کشور نیز آسیب زد چرا که به غیر از برگزاری لیگ داخلی، باشگاه‌های کویتی مجاز به حضور در تورنمنت‌های لیگ قهرمانان آسیا و AFC کاپ نبودند. کاهش کیفیت سطح لیگ داخلی کویت علاوه بر محرومیت باشگاهی و ملی، دیگر آسیب تعلیق به فوتبال کویت بود و در نهایت، افت کیفیت یک نسل از فوتبال کویت که قادر به نشان دادن توانایی‌های خود در عرصه بین المللی نبودند را شاید بتوان مهم‌ترین آسیب دخالت دولت در فوتبال کویت دانست. بسیاری از بازیکنان کویتی می‌خواستند نشان دهند که از دولت جدا هستند و مسئله تعلیق، به دوران حرفه‌ای آن‌ها آسیب می‌زند اما جیانی اینفانتینو به نوعی تقریبا حامی تعلیق فوتبال کویت بود. 

حالا کویت حدود یک سال است که فوتبالش از تعلیق خارج شده و تیم ملی این کشور هم اکنون در رتبه 156 قرار دارد و نسلی که دو سال است سوخته است. حالا با حذف نام لیگ ایران از وب سایت AFC و پایان مهلتی که جیانی اینفانتینو به فدراسیون فوتبال ایران در رابطه با ورود زنان به استادیوم ها داده بود، این گمانه‌زنی به وجود آمده که فوتبال ایران نیز در آستانه تعلیق قرار گرفته است.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال حضور رونالدو و مسی در یک تیم قوت گرفت

تیم فوتبال اینترمیامی آمریکا با خرید لیونل مسی در ابتدای فصل جاری توانست خود را به صدر اخبار و توجهات فوتبال جهان برساند.

این باشگاه که مالکیتش را دیوید بکهام ستاره سابق تیم ملی انگلیس برعهده دارد با جذب ستاره‌های دیگری چون لوییز سوارز و سرژیو بوسکتس به یکی از مدعیان لیگ آمریکا تبدیل شد.

اما به نظر می‌رسد ماجراجویی‌های صورتی پوشان اینتر میامی به اینجا ختم نمی‌شود و یک خبرنگار معتبر عربستانی به نام «عبدالعزیز العصیمی» مدعی شده است که این باشگاه مذاکراتی با کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم النصر عربستان انجام داده است و قصد دارد او را به خدمت بگیرد.

در صورتی که این اتفاق رقم بخورد این ۲ ستاره فوتبال جهان برای نخستین بار در یک تیم بازی خواهند کرد که می‌تواند جذابیت بسیار زیادی برای هواداران آنها داشته باشد.

دیگر خبرها

  • از فیفا 94 تا امروز؛ روند دیدنی تکامل ضربات آزاد
  • حضور یک شهروند با گریم صدام حسین در استادیوم فوتبال! + فیلم
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • احتمال حضور رونالدو و مسی در یک تیم قوت گرفت
  • کادر تیم پیکان بدنبال استعداد‌های فوتبال مازندران
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • هم‌گروهی تیم هندبال جوانان با کویت و چبن
  • محرومیت ۱۰ ساله هوادار خاطی سپاهان از حضور در ورزشگاه‌ها
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!