Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، صابر پرنیان روز دوشنبه در همایش صنعت و معدن شهرستان ری اظهار داشت: شهرک صنعتی شمس آباد باید هم اکنون ۱۲۰ لیتر در ثانیه آب دریافت کند که باید این میزان به ۴۰۰ لیتر در ثانیه ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون قطع برق در طول روز موجب ضرر و زیان تولید کنندگان شهرک های صنعتی استان تهران شده است، ادامه داد: ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای انتقال خط برق و ایجاد برق پایدار در شهرک صنعتی شمس آباد نیاز است که براساس برنامه امسال این امر اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرنیان اضافه کرد: طرح های توسعه ای و زیربنایی شهرک صنعتی شمس آباد اگر به خوبی اجرا شود، ظرفیت اشتغال ۳۸ هزار نفر این شهرک طی یک سال می تواند به ۱۰۰ هزار نفر ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه در حدود ۷۰ درصد واحدهای تولیدی کشور در شهرک های صنعتی استان تهران قرار گرفته است، افزود: فقط ۲ و نیم درصد اعتبارات کشور در حوزه صنایع به شهرک های صنعتی و تولیدی استان تهران اختصاص می یابد.

پرنیان اضافه کرد: شهرک های صنعتی استان تهران با وجود تولید بخش عمده ثروت کشور از محروم ترین شهرک های صنعتی کشور محسوب می شوند به طوری که بسیاری از این شهرک ها با اینکه در ۲۰ کیلومتری تهران قرار دارند، هنوز خط تلفن ثابت ندارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بروکراسی اداری، به روز نشدن بسیاری از قوانین حوزه کسب و کار و جزیره ای عمل کردن ادارات دولتی مشکلات عدیده ای را برای تولید کنندگان ایجاد کرده اند، اظهار داشت: در این شرایط نابسامان اقتصادی کشور باید نگاه دولتمردان و مسئولان ادارات به بخش تولید عوض شود.

پرنیان یادآور شد: قوانین متناقض و نگاه کاسب کارانه دستگاه های دولتی در بسیاری از موارد توان تولید را از کارآفرینان و واحدهای تولید گرفته است.

وی در پایان از آغاز به کار اولین شهرک تخصصی پوشاک کشور در شهرستان ری خبر داد و گفت: این شهرک زمینه خوبی برای برندسازی و توسعه صنعت پوشاک در کشور محسوب می شود، شهرک تخصصی پوشاک به دلیل نداشتن هیچگونه آلودگی هوا جزو شهرک های پاک کشور محسوب می شود.

شهرک صنعتی شمس آباد با ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار مساحت به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در ۳۵ کیلومتری جاده تهران قم قرار دارد.

۳۲۱۸/‌۶۰۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال

مهدی فرجی تهیه کننده تلویزیون که اخیراً فصل پنجم سریال «نون.خ» را به تولید رساند درباره اینکه چه سریال جدیدی در دست دارد به خبرنگار مهر بیان کرد: در حال حاضر سریال «کندو» به کارگردانی احمدرضا درویش را دنبال می کنیم و پیش می بریم.

وی اضافه کرد: فیلمنامه این سریال نوشته شده و آماده است و این روزها توافقاتی برای تامین منابع مالی سریال در حال انجام است که سازمان صداوسیما بخشی از ماجراست و همچنین استانداری سیستان و بلوچستان نیز بخشی دیگر از این مساله را بر عهده دارد.

تهیه کننده «کندو» درباره زمان تولید این سریال عنوان کرد: با پیشرفت این توافقات امیدواریم امسال این سریال به مرحله تولید برسد.

وی در پایان از ساخت یک سریال در شبکه نمایش خانگی خبر داد که خبرها و جزییات بیشتر آن را به آینده موکول کرد.

سال گذشته علی دارابی قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی درباره ساخت سریالی که قرار است وزارت میراث فرهنگی روی آن سرمایه گذاری کند، به مهر گفته بود: «یکی از سریال هایی که قرار است ساخته شود سریال «کندو» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش و تهیه کنندگی مهدی فرجی است. این سریال به صورت مشترک بین ما و صداوسیما تولید می شود و در حوزه میراث، گردشگری و صنایع دستی است. در حال حاضر فیلمنامه آن به نگارش درآمده است و این روزها هم در مرحله پیش تولید قرار دارد.»

کد خبر 6096111 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال
  • هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد