Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کمیته منتخب پارلمان انگلیس امروز (دوشنبه) اعلام کرد هیچ دلیل موجهی از نظر فن‌آوری برای ممنوعیت کامل به کارگیری محصولات تولیدی شرکت مخابراتی هوآوی در شبکه اینترنتی ۵G در این کشور نیافته است.

لورمن لمب، رئیس این کمیته گفت: «به این نتیجه رسیدیم که هیچ دلیل فنی برای حذف کامل هوآوی از شبکه ۵G انگلیس و سایر شبکه‌های مخابراتی آن وجود ندارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه اذعان کرد: باید زمانی که مسئله تصمیم‌گیری بر سر اجازه دادن به سازندگان تلفن برای کمک به تهیه زیرساخت‌های اینترنت پرسرعت است «ملاحظات ژئوپلیتیکی یا اخلاقی» در نظر گرفته نشود.

لمب گفت: «دولت باید این موضوع را که استفاده از فن‌آوری‌های هوآوی همکاری فعلی کشور با متحدان اصلی را به خطر می‌اندازد مورد بررسی قرار دهد».

بنا بر توصیه کمیته پارلمان، دولت باید به جای ممنوعیت کامل هوآوی در شبکه ۵G انگلیس تنها شبکه‌هایی را که حامل عناصر بسیار حساس و امنیتی هستند از دسترس این شرکت چینی دور نگه دارد.

دولت انگلیس تا پایان ماه اوت فرصت دارد در خصوص همکاری با شرکت‌های چینی در زمینه گسترش شبکه‌های اینترنتی پرسرعت این کشور اروپایی تصمیم‌گیری کند. در ماه آوریل، شورای امنیت ملی انگلیس به ریاست ترزا می، نخست‌وزیر این کشور تصمیم به ممنوعیت شرکت هوآوی از توسعه تمامی بخش‌های اصلی نسل پنجم تلفن همراه در این کشور گرفت. قرار بود تصمیم نهایی کابینه دولت در این خصوص در هفته‌های بعدی اجرایی شود که با اعلام کناره‌گیری ترزا می‌از سمت نخست‌وزیری، روند اجرایی این اقدام متوقف شد.

از سال گذشته میلادی، آمریکا با این اتهام که شرکت مخابراتی هوآوی تحت نفوذ دولت چین است و با حمایت‌ها و کمک‌های پکن از دستگاه‌های خود برای جاسوسی به نفع این دولت استفاده می‌کند، تلاش کرده است دیگر متحدان خود از جمله اروپایی‌ها را متقاعد کند فعالیت این شرکت را در کشور خود ممنوع و یا محدود کنند.

سال گذشته میلادی آمریکا، استرالیا، ژاپن و نیوزیلند استفاده از تولیدات مخابراتی و گوشی‌های همراه شرکت هوآوی را در سازمان‌های دولتی به بهانه مسائل امنیتی ممنوع اعلام کردند.

چندی پیش نیز وزارت بازرگانی آمریکا با این ادعا که مبنایی منطقی وجود دارد که نشان می‌دهد هوآوی درگیر فعالیت‌هایی شده که مغایر با امنیت ملی آمریکاست به طور رسمی این شرکت و ۷۰ شرکت وابسته به آن را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. به این ترتیب روابط تجاری شرکت‌های آمریکایی با این شرکت چینی ممنوع شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس آمریکا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هیئت حماس به قاهره و آغاز مذاکرات فشرده با میانجیگران مصری

«طاهر النونو» یکی از مقامات حماس و مشاور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که هیئتی از اعضای این جنبش امروز (شنبه) وارد مصر شد تا با میانجی‌گران مذاکره در خصوص آتش‌بس غزه را آغاز کند.

به گزارش رویترز، این مقام حماس می‌گوید که جلسات گفت‌وگو با طرف مصری و قطری آغاز شده و حماس با پیشنهادات آنان «با جدیت و مسئولیت کامل» برخورد می‌کند.

مشاور هنیه در ادامه تاکید کرد که هرگونه توافقی باید شامل «پایان کامل و دائمی تجاوز، خروج کامل اشغالگران از نوار غزه، بازگشت بدون محدودیت آوارگان به خانه‌های خود و مبادله واقعی اسرا» باشد. 

یک مقام دیگر فلسطینی که نام او فاش نشده، در خصوص نحوه پیشرفت مذاکرات آتش‌بس کنونی به رویترز گفت: «این بار اوضاع بهتر به نظر می‌رسد، اما حصول توافق بستگی به این دارد که آیا اسرائیل آنچه برای تحقق آن لازم است را ارائه می‌کند یا خیر». 

پیش از این، شبکه الجزیره به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در مذاکرات آتش‌بس غزه پیشرفت حاصل شده و یک تیم فنی قطری در حال بررسی جزئیات توافق احتمالی با مصری‌ها هستند. این شبکه اعلام کرد که هر دو گروه میانجی‌ها کلیدی هستند و معمولاً وارد شدن تیم‌های فنی به مسیر مذاکرات نشان می‌دهد که توافق در حال حرکت به سمت جنبه عملیاتی آن است.

مصر در اواخر ماه گذشته با نگرانی از احتمال حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، تلاش مجددی برای احیای مذاکرات انجام داد.

در حال حاضر گفته می‌شود آخرین طرحی که برای آتش‌بس ارائه شده سه مرحله دارد و هر مرحله آن حدودا ۴۰ روز طول خواهد کشید.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه «الجزیره» در کابینه رژیم صهیونیستی
  • الجزیره: بستن دفتر ما برای سرپوش گذاشتن بر جنایات صهیونیست است/ ادامه می‌دهیم+ فیلم
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه الجزیره در کابینه رژیم صهیونیستی
  • توضیح دفتر نتانیاهو درباره بستن شبکه الجزیره
  • ورود هیئت حماس به قاهره و آغاز مذاکرات فشرده با میانجیگران مصری
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا