Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان با اشاره به استفاده بیش از حد مواد شیمیایی در برخی محصولات غذایی، گفت: حتی در حوضچه‌های پرورش ماهی‌ کود شیمیایی می‌ریزند تا ماهی زودتر رشد کند و آن را به فروش برسانند.

به گزارش ایسنا، عبدالله حسینی در جلسه شورای سلامت که امروز دوشنبه (۲۴ تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره با اهمیت هرس درختان کنوکارپوس در روستاها اظهار کرد: در راستای مصوبات شورای سلامت و امنیت غذایی و حساسیت موضوع، برنامه‌ریزی لازم جهت هرس درختان کنوکارپوس به منظور پیشگیری از بروز مشکلات تنفسی از نخستین بارش‌های پاییزی نقشه راهی برای دهیاری‌های پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به گستردگی بعد محیطی روستاهای خوزستان، با برنامه‌ریزی روستا به روستا و با استفاده از ظرفیت دهیاری و شوراها در راستای کنترل بیماری‌های تنفسی جهت هرس درختان کنوکارپوس اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان بیان کرد: فراوانی درختان کنوکارپوس در روستاها به ترتیب در ماهشهر، شوشتر، هندیجان و آبادان است. همچنین در مجموع کل درختان کنوکارپوس در روستاهای خوزستان ۲۰ هزار و ۹۷۸ اصله درخت است.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های عملیاتی در راستای هرس درختان کنوکارپوس گفت: در حال گردآوری اطلاعات جامع و بروز رسانی شده در خصوص انواع گونه‌های گیاهی و درختی به خصوص کنوکارپوس در سطح روستاها از طریق بخشداری‌ها و با اقدام دهیاران و شوراها هستیم. همچنین با توجه به عدم کشت گونه کنوکارپوس در مناطق زاگرس‌نشین، برنامه‌ریزی جهت کشت گیاهان مثمر مانند کنار، بلوط، انگور و توت در این مناطق در حال انجام است.

حسینی با تاکید بر لزوم تأمین امنیت غذایی تصریح کرد: متأسفانه حتی در حوضچه‌های پرورش ماهی کود شیمیایی می‌ریزند تا ماهی زودتر رشد کند و آن را به فروش برسانند یعنی وضعیت تا این حد خراب است.

وی عنوان کرد: اولویت شورای سلامت باید امنیت غذایی باشد. در حال حاضر زمان خرید گوجه‌فرنگی مشاهده می‌کنیم که گوجه از بیرون قرمز است ولی از داخل کاملاً سفید است، بنابراین مشخص است که تا چه حد مواد شیمیایی در محصولات کشاورزی استفاده می‌شود که این موضوع یکی از فاجعه‌های آینده استان خوزستان و حتی کشور خواهد شد.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان ادامه داد: اکنون اگر به مطب‌های پزشکی مراجعه کنید می‌بینید که مردم به چه بیماری‌های خاص و چه مشکلاتی مبتلا شده‌اند که این مسائل بیشتر به دلیل مواد غذایی است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استانداری خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۶۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان

مدیر کل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن قزل آلا از این مزارع برداشت شود.

اسماعیل جباری افزود: تاکنون ۵ هزار تن مجوز پرورش ماهی در قفس در استان صادر شده است و تاکنون هفتاد قفس یا همان مزرعه پرورش در دریا مستقر شدند.

او گفت: تلاش می‌کنیم امسال میزان پرورش ماهی در این طرح به هزار تن افزایش یابد.

سید محمد دهنوی معاون هماهنگی استاندار گلستان نیز در مراسم آغاز برداشت ماهی قزل آلا در قفس گفت: بازگشایی خلیج گرگان سبب شده گلستان به این ظرفیت دست یابد.

ایری نماینده کردکوی، گمیشان، بندرترکمن و بندرگز در مجلس نیز خواستار حمایت از متقاضیان این طرح با پرداخت تسهیلات و تسهیل روند صدور مجوز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان