Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قضایی با تبریک ایام میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) و دهه کرامت، تصریح کرد:  تاکید ما از ابتدا بنا به فرموده مقام معظم رهبری، رعایت عزت قضات شجاع و مقتدری بوده است که در مقابل نفوذها ایستادگی کرده و به حق و عدل حکم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، دستورالعمل جامع کرامت در 33 ماده و تبصره به همه زیرمجموعه های دستگاه قضایی ابلاغ شد تا ان شاءالله ضمن حفظ عزت قضات شریف، از کرامت کارکنان، ارباب رجوع، شاکی، متهم و محکوم نیز صیانت و پاسداری شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه این دستورالعمل مشتمل بر جمع بندی نکات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و مفاد مقرر در قوانین گوناگون است، اظهار کرد: قوت و اقتدار دستگاه قضایی به هیچ عنوان مستلزم بی احترامی به ارباب رجوع، متهم و محکومان نیست. از طرف دیگر، صرف صدور دستورالعمل کارساز نخواهد بود بلکه برای ارتقای سطح رعایت کرامت افراد درگیر در پرونده های قضایی باید از سامانه های الکترونیکی استفاده کرد تا امور به سرعت، منظم، با حفظ احترام طرفین و همچنین با شفافیت قضایی پیش برود.

آیت الله رئیسی در ادامه با تاکید بر ضرورت نظارت علی الدوام بر دستگاه ها از جانب مدیران اظهار کرد: مدیریت بدون نظارت معنا ندارد. خصوصا بخشهای مختلف اجرایی که امروز در خط مقدم مبارزه با فساد و ناهنجاری هستند باید نظارت را جدی بگیرند. در دستگاه قضایی نیز تاکید ما بر نظارت هر چه بیشتر بر تحت نظرگاهها، بازداشتگاهها، کلانتری ها و دادسراهاست زیرا این مراکز مهم، بیشتر با آحاد جامعه سر و کار دارند و بر همین اساس دارای اولویت هستند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم اجرای هر چه بهتر قانون احترام به آزادی های مشروع و حفظ حقوق شهروندی، افزود: نظارت به هیچ عنوان به معنای بی اعتمادی نیست بلکه به معنای تضمین اجرای قانون و تداوم اعتماد است. براین مبنا، هرگز نباید نظارت را مزاحمت، ایجاد مانع یا مچ گیری تلقی کرد. اصل نظارت برای صیانت از افراد است و این نظارت نیز در وهله اول بر عهده مدیران قرار دارد.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پایبندی شرکت ها به تعهدات خود و حقوق مردم تاکید کرد و گفت: اگر سازمانی به خود اجازه دهد که تعهدش نسبت به مشتری را به صورت یکطرفه نقض کند، در واقع مرتکب نقض حقوق عامه شده است.

مثلا فرض کنیم یک شرکت خودروسازی متعهد شده است که خودرو را با قیمت مشخص در زمان مشخص به مشتری تحویل دهد. اگر به صورت یکطرفه و با میل خود قیمت و زمان تحویل خودرو را تغییر دهد، اقدامش خلاف حقوق عامه است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: دستگاهها و شرکت ها برای جلب رضایت مردم باید بیش از دیگران به تعهدات خود عمل کنند. چرا یک شرکت به خود اجازه می دهد قیمت را بر خلاف تعهد افزایش یا زمان تحویل کالا را تغییر دهد؟ قطعا ما با چنین مواردی به دلیل نقض حقوق عامه برخورد می کنیم. نباید یک شرکت به دلیل ایستادن در نقطه قدرت و نیاز مردم به کالای آن، برخلاف موازین شرعی و قانونی اقدام به نقض تعهداتش کند.

آیت الله رئیسی در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از تلاش ها و مجاهدت های حجت الاسلام احمدی میانجی در دوران ریاست مرکز امور شوراهای حل اختلاف سراسر کشور، برای حجت الاسلام مظفری رئیس کل سابق دادگستری استان آذربایجان شرقی که ریاست امور شوراهای حل اختلاف را بر عهده گرفته است، آرزوی موفقیت کرد. کپی متن خبر برچسب ها: رئیس قوه قضاييه سید ابراهیم رئیسی خودروسازان

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: رئیس قوه قضاييه سید ابراهیم رئیسی خودروسازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه گفت: صهیونیست‌ها در کمتر از هفت ماه بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه در غزه را به خاک و خون کشیدند و بیش از ۷۰ هزار تن را مجروح کردند؛ امروز در سراسر دنیا نفرتی بی‌سابقه از رژیم منحوس صهیونیستی ایجاد شده است.

وی با گرامیداشت روز معلم گفت: نقش معلم در جامعه نقش پیامبری است و معلمی در سازندگی کشور و نیرو‌های انسانی جامعه نقشی بی‌بدیل دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به روز کارگر بر تلاش همه‌جانبه برای رفع مسائل و مشکلات معیشتی و شغلی کارگران کشور تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری هرمزگان دستور داد تا کارگروه ویژه‌ای را برای رفع مجموعه مسائل و مشکلات کارکنان قضایی و قضات این استان تشکیل دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مراسم تجلیل از 100 تن از معلمان خانواده های قضایی گفت: مجموعه قضایی استان در ابتکار، خلاقیت، مدیریت جهادی، مدیریت میدانی و تعامل برای هم‌افزایی دستگاه‌ها، پیشتاز و نمونه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خطاب به کارکنان، قضات و مسئولان قضایی هرمزگان افزود: چنانچه شما به صورت شبانه‌روزی برای گره‌گشایی از کار مردم تلاش می‌کنید و بعضاً با ناملایماتی مواجه می‌شوید، این را بدانید که خانواده شما نیز در اجر و ثواب خدمت جهادی شما شریک هستند.

بیشتر بخوانید؛ لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

رئیس کل دادگستری هرمزگان هم در این مراسم گفت: با ورود بموقع دستگاه قضایی در حل مشکل عدالت اجتماعی و اجرای صحیح قوانین تنها در دو سال اخیر ۷ هزار و۲۰۰ میلیارد تومان با انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ، به عنوان عوارض و سهم، به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

قهرمانی افزود: پس از دستور رئیس قوه قضاییه برای رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه، امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مجموعه قضایی استان هرمزگان، هیچ ایرانی بدون شناسنامه‌ای در این استان وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: از دو سال اخیر تاکنون فروش پنج هزار و۱۰۰ میلیارد تومان کالای متروکه، تعیین تکلیف چهار هزار و۲۰۰ پرونده متروکه شامل۱۰ هزار و۶۰۰ کانتینر در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های قضایی صورت گرفته است.

قهرمانی افزود: در اجرای طرح فروش اموال تملیکی ۲۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه موجود در پارکینگ‌های راهنمایی و رانندگی به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد تومان به فروش رسید.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در دو سال اخیر رفع تصرف از زمین‌های دولتی در ۴۷۳ فقره پرونده به میزان هزار و ۶۳۴ هکتار و به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان، حدنگاری صددرصدی اراضی ملی و ۶۷ درصدی اراضی کشاورزی استان و صدور۹۰ تا صددرصد اسناد حریم دریا، شهرک‌های صنعتی و جنگل‌های مانگرو انجام شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • مجموعه قضایی هرمزگان پیشتاز و نمونه است+ تصویر
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان