Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@11:58:34 GMT

سفر هیاتی از «حماس» به روسیه

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۷۶۵۸

سفیر فلسطین در روسیه دوشنبه شب به وقت تهران گفت که یک هیات به ریاست «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی حماس برای دیدار و گفت‌وگو  با «میخائیل بوگدانف» معاون وزارت خارجه روسیه وارد مسکو خواهد شد.

اخبار بین الملل_ به گزارش خبرگزاری «تاس» «عادل عبدالحافظ نوفال» سفیر فلسطین در روسیه گفت: «این هیات اواخر امشب به مسکو می‌آید و روز سه شنبه، ابومرزوق با بوگدانوف در وزارت خارجه روسیه گفت‌وگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بخش مطبوعاتی سفارت فلسطین در مسکو به خبرگزاری تاس گفته که هیچ اطلاعاتی در مورد موضوعات مورد بحث بین مقام ارشد حماس و مقام ارشد دولت روسیه ندارد.

پیشتر نیز یک هیات از حماس به سرپرستی موسی ابومرزوق با «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا در زمینه وحدت مجدد فسلطین به بحث و گفت‌‌وگو پرداختند.

 بر اساس این گزارش، تاکنون چند هیأت از حماس ظرف ماه‌های گذشته به روسیه رفته و با مقامات این کشور رایزنی کردند . وزارت خارجه روسیه پس از انتشار سند سیاسی حماس از این سند و نیز انتخاب «اسماعیل هنیه» به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس استقبال کرد.

 هنیه در همان ماه با «میخائیل بوگدانف» نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در امور غرب آسیا تلفنی صحبت کرد و به رایزنی در زمینه آخرین تحولات فلسطین و همچنین نقش مسکو در آشتی ملی فلسطین  پرداخت.

روسیه بارها از مواضع آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال موضع فلسطین انتقاد کرده و وزارت خارجه این کشور چندی قبل «کارگاه اقتصادی منامه» را که در بحرین برگزار شد، مورد انتقاد قرار داد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حماس وزارت خارجه مسکو ریاست جمهوری خاورمیانه آمریکا و رژیم صهیونیستی بحرین آمریکا و رژیم صهیونیستی بحرین حماس روسیه معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت

مسکو اعلام کرد ولودیمیر زلنسکی را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا، وزارت کشور روسیه اعلام کرد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب مسکو قرار گرفته است.

در بیانیه این وزارتخانه به اتهام دقیق زلنسکی اشاره نشده، اما در آن آمده است: «ولودیمیر اولکساندروویچ زلنسکی، متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۷۸ تحت یکی از ماده‌های قانون کیفری (روسیه) تحت تعقیب است.»

این در حالی است که مسکو هفته گذشته نیز سه مقام اوکراینی را به فهرست افراد تحت تعقیب خود اضافه کرده بود.

روسیه در روز جمعه اعلام کرد «اولکساندر لیتویننکو» دبیر شورای دفاع و امنیت ملی، «اولکساندر اشلاپاک» وزیر سابق دارایی و «استپان کوبیف» رئیس سابق بانک مرکزی اوکراین را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • سفر همزمان رئیس سیا و هیاتی از حماس به قاهره
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین