Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوریس جانسون بخت اصلی جانشینی ترزا می گفت اگر نخست وزیر شود از اقدام نظامی آمریکا علیه ایران حمایت نمی کند.

به گزارش ایرنا جانسون این اظهارات را در مناظره ای با جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس و رقیب خود مطرح کرد و پرسید: اگر نخست وزیر شوم آیا از اقدام نظامی علیه ایران حمایت می کنم؟ پاسخش منفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال هانت نسبت به بروز درگیری تصادفی هشدار داد و گفت در وضعیت ناپایدار ممکن است اتفاقی به صورت ناخواسته رخ دهد.

آمریکا پس از خروج از برجام و در ادامه فشار حداکثری برای کشاندن ایران پای میز مذاکره دست به جنگ روانی زده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به‌رغم توسل به اقدامات تحریک‌آمیز مختلف مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی، ارعاب مشتری‌های نفتی ایران، ارسال چندین بمب‌افکن و ناو به منطقه در رسیدن به اهدافش در قبال ایران ناکام مانده است

او به هر لحنی برای مجاب کردن تهران به مذاکره با دولت او متوسل شده است، اما با اراده محکم ایران مواجه شده است.

مقامات دولت انگلیس تاکنون در اظهار نظرهای مختلف، بر لزوم کاهش تنش ها در منطقه تاکید کرده‌اند.
در بخش دیگری از این مناظره، دو طرف به سخنان نژادپرستانه ترامپ واکنش نشان دادند. جرمی هانت با اشاره به اینکه همسرش چینی است گفت اگر کسی به فرزندانش که نیمه چینی به حساب می آیند بگوید برگردید چین، وحشت می کند.

جانسون هم ادبیات ترامپ را تایید نکرد و گفت نمی‌توان به افراد گفت به جایی که آمده اند بازگردند.
ترامپ پیشتر درباره در باره چهار بانوی رنگین پوست عضو کنگره آمریکا در توییتر نوشته بود: این چهار عضو برجسته دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا باید به کشورهای ورشکسته و پر جرم و جنایت خود بازگشته و برای بهبود اوضاع کشورهای اصلی خود تلاش کنند. وی در توئیت دیگری که یکشنبه شب منتشر کرد، از حمایت دمکرات‌ها از این زنان ابراز ناراحتی زیاد کرد.

هر چند ترامپ در توئیت های خود از این چهار زن مورد نظر خود، نام نبرده، اما گمان می‌رود که اشاره وی به الکساندریا اوکازیو کوزتر، ایلهان عمر، آیانا پرسلی و رشیده طلیب باشد که تنها خانم عمر با اصلیت سومالیایی، در خارج از ایالات متحده متولد شده است.

سخنگوی نخست وزیری انگلیس در واکنش به این اظهارات گفت: به نظر می، لحن به کاربرده شده برای اشاره به این بانوان، به هیچ وجه قابل قبول نبوده است.

این سخنگو از هرگونه برنامه می برای تماس با ترامپ اظهار ناآگاهی کرد.
این برای دومین بار در دو هفته گذشته است که جدال لفظی میان سران دو کشور موجب عمیق تر شدن اختلافات لندن - واشنگتن شده است.

افشای گزارش محرمانه کیم داراک سفیر اسبق انگلیس در آمریکا که ترامپ را فردی بی عرضه و بی کفایت خوانده بود سبب شد تا رئیس جمهوری آمریکا او و نخست وزیر انگلیس را به باد انتقاد بگیرد.
داراک چهارشنبه گذشته مجبور شد تا برای حفظ روابط دو کشور از مقام خود کناره گیری کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جانسون ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۸۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 848121 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد