Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مجتهد» افشاگر معروف عربستانی در صفحه توئیتر خود نوشت که مسئولان سعودی اخیرا از «سفر الحوالی» مفتی عربستانی که در بازداشت به سر می‌برد خواسته‌اند تا با نوشتن نامه‌ای عذرخواهی کرده و آزاد شود.

مجتهد همچنین نوشت که مسئولان سعودی از او خواسته‌اند تا توبه کرده و از افکار خود عقب‌نشینی کند، اما «سفر الحوالی» با نوشتن نامه‌ای که سعودی‌ها گمان می‌کردند نامه عذرخواهی باشد، به آل سعود و محمد بن سلمان هشدار داده است که اگر از ظلم و فساد دست برندارند، باید منتظر عواقب ناگواری باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سفر الحوالی» به همراه سه فرزند خود در ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۸ (۲۱ تیرماه ۱۳۹۷) پس از انتشار کتابش با نام «مسلمانان و تمدن غرب» که حاوی انتقادات زیادی به خاندان آل سعود و هیأت عالی علما بود، بازداشت شد.

تلاش برای عذرخواهی و توبه علنی مفتی‌ها و علمای دینی نزدیک به اخوان‌المسلمین که در زندان به سر می‌برند، از مدتی پیش از سوی حکومت سعودی آغاز شده است. هفدهم اردیبهشت گذشته «عائض القرنی» از علمای بسیار معروف عربستانی که مشی اخوانی داشت مقابل دوربین حاضر شد و از تمامی عقاید خود عذرخواهی و توبه کرد که به «عذرخواهی بزرگ» معروف شد. او صراحتا گفت که از این پس دنباله‌روی مشی به اصطلاح میانه‌روی «محمد بن سلمان» خواهد بود.

اولین موج بازداشت مبلغان و خطیبان مساجد در سپتامبر ۲۰۱۷ (سه ماه پس از آغاز، ولی عهدی بن سلمان) شروع شد و در این دوره افرادی سرشناسی، چون «سلمان العوده»، «عائض القرنی» و «علی العمری» به اتهام ارتباط با اخوان‌المسلمین به زندان رفتند. حتی فردی، چون «محمد العریفی» رجل دینی نزدیک به حکومت نیز در دوره‌ای در بازداشت به سر برد.

2323

کد خبر 1280118

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عربستان محمد بن سلمان ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا اتحادیه اروپایی خودرو کارگردانان سینمای ایران تیم ملی فوتبال ایران بازار طلا و ارز بازیگران سینما و تلویزیون ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل وحشتناک خودروهای میلیاردی عربستانی‌ها را له کرد | فیلم

مناطق مختلف عربستان سعودی از جمله مدینه منوره شاهد بارش شدید باران و به دنبال آن سیل بودند که مانع از عبور و مرور شد. منبع: خبرگزاری دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شرط جدید عربستانی ها برای جذب محمد صلاح: اعلام تمایل خودِ صلاح!
  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • قهرمانی آسیا ۱۹ ماه بدون پول؛ جام مفتی برای تاج!
  • سیل وحشتناک خودروهای میلیاردی عربستانی‌ها را له کرد | فیلم
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • شیرین سعیدی: از شنیده شدن خبر بازداشت خود شوکه شدم!