Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@20:38:20 GMT

احتمال لغو عوارض ورود به محدوده زوج و فرد تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۹۴۵۵

احتمال لغو عوارض ورود به محدوده زوج و فرد تهران

به گزارش سرويس ساير رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از خبرگزاري تسنیم:
21 فروردین امسال بود که  پلیس راهور از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص اخذ غیرقانونی عوارض ورود به طرح زوج و فرد شکایت کرد.
در متن ارسالی از اداره حقوقی پلیس راهور ناجا به هیئت عمومی دیوان عدالت اداری آمده است: «بر اساس بررسی‌های به عمل آمده و گزارش‌های مکرر از سوی سازمان‌ها و شهروندان، اخذ عوارض در محدوده طرح زوج و فرد در طول سال جاری (سال 97) علاوه بر اینکه موجب تضییع حقوق شهروندان شده، نارضایتی عمومی را نیز در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواهشمند است در راستای اعمال اصل 173 قانون اساسی و ماده 10 قانون آئین دادرسی و تشکیلات دیوان عدالت اداری به اجحافی که در حق شهروندان در این موضوع روا داشته شده، تظلم‌خواهی و رسیدگی شود.»
پلیس، نارضایتی عمومی در بین شهروندان به علت تحمیل هزینه‌های اضافی و غیرمنطبق با حقوق مکستبه رانندگان در استفاده از خودروهای شخصی، محدود کردن بهره‌مندی از مردم از خودروی شخصی علی‌رغم پرداخت عوارض خودرو توسط مالکان به صورت سالیانه به شهرداری، عدم انطباق تعدد جریمه با ارتکاب یک تخلف، عدم سازوکار مناسب و پیش‌بینی توسعه حمل و نقل عمومی جهت دسترسی مردم و کاهش زمینه استفاده از شهروندان از خودروی شخصی، عدم توسعه حمل و نقل عمومی و جایگزینی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های فرسوده، عدم اجرای طرح ترافیک در روز پنجشنبه و افزایش ترافیک در سطح معابر، نارضایتی مردم به دلیل عدم اطلاع‌رسانی دقیق و اعمال نرخ‌نامه یکسویه بدون توجه به میزان انطباق با تخلف و عدم هماهنگی با مراجع ذی‌صلاح را از دلایل این شکایت اعلام کرده است.
محسن قائمی نسب در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت این پرونده اظهار کرد:شکایت پلیس بعد از ارسال به دیوان عدالت اداری، برای رسیدگی و بررسی ابتدا به هیئت تخصصی دیوان عدالت اداری ارجاع شد که این هیئت پس از انجام بررسی‌های لازم، شکایت مطروحه را وارد تشخیص داد و برای اتخاذ تصمیم نهایی به هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ارسال کرده است.
در ماده 84 قانون آیین دادرسی و تشکیلات دیوان عدالت اداری مصوب سال 92 آمده است: اموری که مطابق قانون در صلاحیت هیئت عمومی دیوان است، ابتداء به هیئت‌های تخصصی مرکب از حداقل 15 نفر از قضات دیوان ارجاع می‌شود؛ رسمیت جلسات هیئت‌های تخصصی منوط به حضور دو سوم اعضاء است که به‌ ترتیب زیر عمل می‌کنند:
الف- در صورتی که نظر اکثریت مطلق هیئت تخصصی بر قبول شکایت و ابطال مصوبه باشد، پرونده به همراه نظریه هیئت جهت اتخاذ تصمیم به هیأت عمومی ارسال می‌شود.
ب- در صورتی که نظر سه چهارم اعضاء هیئت تخصصی بر رد شکایت باشد، رأی به رد شکایت صادر می‌کند. این رأی ظرف بیست روز از تاریخ صدور، از سوی رئیس دیوان یا 10 نفر از قضات دیوان قابل اعتراض است. در صورت اعتراض و یا در صورتی که نظر اکثریت کمتر از سه چهارم اعضاء بر رد شکایت باشد، پرونده به شرح بند (الف) در هیئت عمومی مطرح و اتخاذ تصمیم می‌شود.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جباری به خبر شکایت باشگاه پرسپولیس: مگر به مسائل شخصی درویش ورود کردم؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خبرها آمده بود که باشگاه پرسپولیس در واکنش به انتقادات رضا جباری از درویش از این بازیکن سابق شکایت کرده است.

خبرنگار آنا در این زمینه با رضا جباری تماس گرفت و نظر وی را در این خصوص جویا شد که جباری گفت: من در مجموع صحبت خاصی در مورد مدیریت باشگاه نکردم، اگر انتقادی کردم برای موفقیت پرسپولیس بوده و شخص جباری یا رضا درویش مهم نیستند بلکه موفقیت پرسپولیس مهم است. اگر انتقادی به مدیریت باشگاه شده تنها برای موفقیت پرسپولیس بوده است.

وی افزود: هیچ مطلبی به صورت شخصی برای مدیرعامل ننوشتم ولی بهتر است خودشان بگویند برای چه از من شکایت کردند. ما خصومت شخصی با یکدیگر نداریم و هر مساله ای از طرف من عنوان شده به خاطر عملکرد ایشان در باشگاه پرسپولیس بوده است.من به مساله شخصی درویش ورود نکرده ام و تهمت و افترایی هم نزدم.سپر حیدری هم در استوری های خود از پرسپولیس حمایت می کرد، الان طوری شده که اگر نقد منصفانه هم انجام بدهید متاسفانه به او بر می خورد.

پیشکسوت پرسپولیس تاکید کرد:هدف صحبت های من شخص درویش نبوده، بلکه نسبت به عملکرد ایشان در قبال باشگاه پرسپولیس و هواداران تیم مطلب نوشته و حتی در استوری هایم به این موضوع تاکید کردم که هیچ خصومت شخصی با دشمنی با آقای درویش ندارم. به زعم بنده درویش اشتباهی داشته و من هم استوری گذاشته ام. اولیت من پرسپولیس است نه شخص خودم یا رضا درویش. خودم را پرسپولیسی می دانم و همیشه پای این تیم ایستاده ام. مساله ای هم باشد پای پرسپولیس می ایستم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • واکنش جباری به خبر شکایت باشگاه پرسپولیس: مگر به مسائل شخصی درویش ورود کردم؟
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران