Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو وزارت نیرو، رضا اردکانیان اصلی‌ترین ثروث تجدیدپذیر نسل حاضر و آینده این کشور را منابع انسانی آن برشمرد و افزود: کشور ما سرشار از منابع انسانی بسیار مناسبی است که اگر هنر پرورش و نگهداشت این ماده مستعد را داشته باشیم و از آن به درستی استفاده کنیم طبیعتا در آینده دغدغه‌ای نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: اگر شدت انرژی، مصرف منابع آب، پرت آب در شبکه و تلفات انرژی در کشور بالاست و وزارت نیرو با چالش‌های مشابه‌ای در این بخش مواجه است مطمئنا راهکار اصلاح هر چالشی در صنعت آب و برق با اتکای به نیروی انسانی مناسب امکان‌پذیر است؛ لذا اصلی‌ترین جهت‌گیری خود را بر روی استفاده از این ظرفیت متمرکز کرده‌ایم.

وزیر نیرو افزود: براین اساس کشوری که دارای منابع انسانی سرشاری است نباید با برخی روش‌های سنتی، عادات غلط و نگرانی‌های بی‌مورد خود را گرفتار خودتحریمی حوزه منابع انسانی کند.

اردکانیان با اشاره انتخاب مدیران ارشد وزارت نیرو از طریق اعلام فراخوان عمومی، گفت: عرصه‌های مدیریتی محل خدمت و توفیق است و افراد برای تصدی آن بایستی به رقابت بپردازند؛ نه اینکه انتخاب خود را بر مبنای تکلیف و اصرار دیگران بدانند تا اگر زمانی مشکلی هم در حوزه کاری فرد پیش آمد خود را از پذیرفتن آن معضل مبرا بداند و حضورش در این عرصه را براساس اصرار دیگران بداند.

وی تصریح کرد: در ابتدای راه شروع انتخاب مدیران از طریق اعلام فراخوان عمومی این مهم مورد تاکید قرار گرفت که اجرای این طرح به معنای کمبود مدیران ارشد کافی در وزارت نیرو نیست بلکه این امر یک سطح توسعه‌ یافته‌تر از مدیریت است تا وزارت نیرو به صراحت اعلام کند هر فردی که شرایط احراز این مسئولیت را داشته باشد می‌تواند با آن شخص همکاری داشته باشد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تاکنون 52 مدیرعامل استانی و مدیرکل ستادی وزارت نیرو از طریق اعلام فراخوان عمومی انتخاب شده‌اند، اضافه کرد: آخرین فراخوان اعلامی وزارت نیرو نیز که در کشور بی‌نظیر بوده مربوط به معاون وزیر است و در حال حاضر یکی از معاونان این وزارتخانه از طریق فراخوان انتخاب شده است.

اردکانیان تاکید کرد: انتخاب مدیران از طریق اعلام فراخوان عمومی موجب افزایش اعتماد به نفس مدیران منتخب نیز می‌شود. زمانی که فرد صرفا به اتکای توانایی و شایستگی خود و نه سفارش دیگران انتخاب شده باشد طبیعتا در فرایند کار، ایفای مسئولیت و اتخاذ تصمیمات مهم اجرایی از اعتماد به نفس بالایی نیز برخوردار است.

وی یادآور شد: همچنین برای انتخاب 52 مدیرعامل استانی و مدیرکل ستادی وزارت نیرو از طریق اعلام فراخوان عمومی حدود دو هزار فرم تقاضا دریافت شده است که این اطلاعات هم اکنون به عنوان یک بانک اطلاعاتی و آرشیو غنی از ظرفیت‌های انسانی صنعت آب و برق و بخش‌های مختلف کشور گردآوری شده است و این افراد در پست‌ها و موقعیت‌های دیگر نیز می‌توانند معرفی و مورد استفاده قرار بگیرند.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در روند انتخاب مدیران ارشد سفارش هیچ فرد و بخشی پذیرفته نخواهد شد، ادامه داد: مسئولیت باید با اختیار تناسب داشته باشد؛ اگر من بیش از اختیاری که دارم زیر بار مسئولیت بروم این نامش ایثار و فداکاری نیست و در یک زمان مشخصی کار مختل خواهد شد. از سوی دیگر اگر بیش از مسئولیتی که پذیرفته‌ام اختیار نزد خود نگه دارم این مسئله نیز منجر خواهد شد تا بخشی از کار مختل شود.

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: اینکه مدیر ارشد بخشی از صنعت آب و برق با سفارش دیگران انتخاب شود یعنی اینکه من مسئولیت خود را در قبال تامین آب و برق مردم بر روی دوش دیگری بیندازم و اگر فرد سفارش شده توانایی اجرای مسئولیت را نداشت فرد شفارش کننده را شریک این اختلال بدانم.

اردکانیان خاطرنشان کرد: بنده مسئول زشت و زیبای عملکرد تمام 190 مدیر ارشد صنعت آب، برق و فاضلاب در سراسر کشور هستم و لذا طبق عهدی که با رئیس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی در زمان کسب رای اعتماد دارم به هیچ عنوان از زیر بار مسئولیتی که بر دوشم قرار گرفته شانه خالی نخواهم کرد و ذره‌ای از اختیارات خود نخواهم گذشت.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اعتماد به نفس برق صنعت وزارت نیرو فراخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۰۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره رویداد ۲۴ و مجله ناداستان 

 هیات منصفه دادگاه مطبوعات، پایگاه خبری رویداد ۲۴ و مجله ناداستان  را مجرم شناخت.

 سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده‌های پایگاه خبری رویداد ۲۴ و مجله ادبی ناداستان با حضور اعضای منصفه در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران برگزار شد.  

به گزارش ایرنا، اکبر نصراللهی روز سه‌شنبه افزود: اتهام محمد حیدری مدیر مسئول پایگاه خبری رویداد ۲۴ در شکایت مهدی قدمی مدیرعامل شرکت واسپاری ملت «نشر مطالب خلاف واقع» در مطلبی با عنوان حقوق ۱۷۰ میلیون تومانی مدیرعامل شرکت لیزینگ ملت با دستور مدیر بانک ملت! در نوزدهم تیر ۱۴۰۲ بود که در آن گفته شده است «مهدی قدمی» مدیرعامل شرکت واسپاری ملت، از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملت، «نجومی‌بگیر» است.

وی ادامه داد: هیات منصفه بعد از شنیدن دفاعیات متهم محمد حیدری مدیر مسئول پایگاه خبری رویداد ۲۴ را با اکثریت آراء مجرم دانستند و مستحق تخفیف ندانستند. 

نصراللهی اظهار داشت: پرونده دیگری که مورد بررسی گرفت مربوط به آرش صادق‌بیگی مدیر مسئول و صاحب امتیاز مجله ناداستان و مهدی طلوعی سردبیر مجله یادشده به اتهام اشاعه منکرات و تصاویر و مطالب خلاف عفت عمومی بود که هیات منصفه در این پرونده هم با اکثریت آراء متهمان را مجرم شناختند اما مستحق تخفیف دانستند.

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: رأی دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام‌های محمد حیدری مدیر مسئول پایگاه خبری رویداد ۲۴، آرش صادق‌بیگی مدیر مسئول و صاحب امتیاز مجله ناداستان و مهدی طلوعی سردبیر مجله یادشده که به ریاست قاضی کریمی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • داعش مسئول حمله به نمازگزاران هرات
  • نظر هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره رویداد ۲۴ و مجله ناداستان 
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • ۴ انتصاب در دانشگاه فرهنگیان لرستان
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی