Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:29:39 GMT

شاگردان محمدرضا لطفی در نیاوران کنسرت می‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۰۲۳۹

شاگردان محمدرضا لطفی در نیاوران کنسرت می‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران تهران ساعت ۲۱ روز جمعه چهارم مردادماه میزبان علاقه‌مندان موسیقی ایرانی با برگزاری تازه‌ترین کنسرت گروه موسیقی «آن» به آهنگسازی و نوازندگی تار ساناز ستارزاده با عنوان «از من نشان» خواهد بود.

گروه موسیقی «آن» در سال ۱۳۹۳ با هدف تولید و اجرای موسیقی دستگاهی ایرانی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای مؤسس این گروه جملگی نوازندگانی هستند که سابقه چندین سال فعالیت در گروه همنوازان شیدا به سرپرستی استاد محمدرضا لطفی را دارند.

در این گروه هر بار یکی از اعضا مسئولیت آهنگ‌سازی و سرپرستی هنری کار را به عهده دارد و در این راستا هنرمندانی برای اجرای بهتر هر اثر به گروه خواهند پیوست. این در حالی است که مجموعه فعالیت‌های فرهنگی این گروه اعم از تولید و اجرای آثار و هم‌چنین شرکت در رویدادهای فرهنگی و هنری، به شکل مستقل انجام می‌پذیرد.

کنسرت پیش روی گروه «آن» شامل دو قسمت است که در بخش اول دونوازی تار و تنبک و در بخش دوم گروه‌نوازی اجرا می‌شود و میان دو بخش یک ربع استراحت در نظر گرفته شده

ساناز ستارزاده نوازنده تار، سیاوش ایمانی نوازنده تار و تصنیف خوان، آریا محافظ نوازنده سنتور، هوشمند عبادی نوازنده نی، سپیده مشکی نوازنده سه تار، سینا دانش نوازنده کمانچه، آوا اره سازان نوازنده عود، مهرزاد هویدا نوازنده دف و دایره، سینا خشک بیجاری نوازنده تمبک گروه اجرایی این کنسرت را تشکیل می‌دهند.

تازه‌ترین کنسرت گروه «آن» ساعت ۲۱ روز جمعه چهارم مرداد ماه با قیمت بلیت‌های ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان در فرهنگسرای نیاوران تهران روی صحنه می‌رود.

کد خبر 4667739 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: گروه موسیقی آن موسیقی ایرانی کنسرت موسیقی فرهنگسرای نیاوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۰۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مسعود کیمیایی در اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بابک صحرایی پس از پایان اجرای شب اول، در صحبت‌هایی گفت: امشب اسطوره تکرار نشدنی فرهنگ و هنر ما در اینجا حضور دارد. بزرگمردی که سینمای حقیقی را در ایران پایه‌گزاری کرد و بیشتر از ۵۰ سال است که روی بلندترین قله هنر ایران ایستاده است. تاریخ فرهنگ و هنر ایران تا همیشه مدیون ایشان خواهد بود. افتخار این را داریم که امشب نمایش خود را به استاد مسعود کیمیایی تقدیم کنیم.

او افزود: علاوه بر آقای کیمیایی، امروز میزبان جناب مجید مظفری هستیم. او بازیگری است که من از نوجوانی طرفدارش بودم. همچنین از حضور جناب جواد طوسی(منتقد سینما) و رحیم نوه‌سی(نقاش) نیز تشکر می‌کنم.

کارگردان نمایش «مرگ با طعم نسکافه» در ادامه صحبت‌هایش، از همه عواملی که در شکل‌گیری این نمایش او را یاری رسانده‌اند، تشکر کرد.

«مرگ با طعم نسکافه»، نمایشی ۶ پرده‌ای است که با استفاده از کلید واژه‌های مهم زندگی به روایتِ برش‌های دراماتیک در زمان حال، دهه سی و صد سال گذشته می‌پردازد. از نکات جالب توجه این اجرا، حضور پررنگ موسیقی است.

بهنام شرفی، نیکی مظفری، گل ناز عباسی، بهراد محمدی، روشنک رضایی مهر و بابک صحرایی بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.همچنین محمدرضا عیوضی و مسعود امامی به عنوان خواننده - بازیگر در این اجرا حضور دارند.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به مجری طرح: نازنین صحرایی، طراح صحنه و لباس: منیره ملکی، طراح گریم: مهتاب حسنی، طراح حرکت: مهرگان بذرافشان، بازیگران فرم: مهرگان بذرافشان، روشنک رضایی‌مهر، حدیث محمودوف، ملینا مشایخ، آویسا شریفی، موسیقی متن: ستار اورکی، سرپرست موسیقی زنده: امیر مهراد، آهنگساز قطعات باکلام: حامی، علی موثقی، امیرعباس حسن زاده، تنظیم کننده قطعات باکلام: حامی، علی موثقی، امیر مهراد، نوازندگان: صادق نورانی، محمدرضا بختیاری، فرناز ساحری و روزبه سیاه منصوری، دستیار کارگردان: شهرزاد پورفرد، عکاس و طراح پوستر: کیارش کاویان و مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: حامد قریب اشاره کرد.

عکس ها از نیلوفر دهباشی

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903417

دیگر خبرها

  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • نجات پرسپولیس ۱۰نفره از تله قائمشهر با دبل ارونوف / توقف خانگی سپاهان مقابل گزینه سقوط!
  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد
  • حضور مسعود کیمیایی در اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد
  • کنسرت‌های اردیبهشتی کدامند؟
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • وداع مردم خراسان شمالی با پیکر مرحوم عیسی بخشی
  • علی ژکان یک نمایش کمدی به صحنه می‌برد
  • از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم