Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-09@02:21:59 GMT

شهرداری به دنبال راهی برای کاهش «ازن»

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۰۳۴۰

شهرداری به دنبال راهی برای کاهش «ازن»

محسن پورسیدآقایی در خصوص افزایش نسبی غلظت آلاینده ازن در شهر تهران و اتخاذ راهکارهای حل این مشکل از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه کاهش آلاینده ازن بسیار پیچیده است؛ گفت: چرا که در برخی موارد کاهش آلایندگی‌های دیگر می‌تواند موجب تولید و افزایش این آلاینده شود؛ بعنوان مثال اگر ذرات معلق را کاهش دهیم، ممکن است که به آلایندگی ازن اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اگر دمای احتراق خودروها بهتر شود و سوخت را کامل تر بسوزانند، باز هم ممکن است نتیجه آن تولید بیشتر آلایندگی ازن شود؛ چراکه به جای تولید CO ، دی اکسید نیتروژن تولید می‌شود که این دی اکسید نیتروژن در ترکیب با دما و سایر هیدروکرین‌های موجود، «ازن» را افزایش می‌دهد، گفت: برخی اقدامات مثبت در سوخت و کیفیت خودروها ممکن است در صورت مناسب نبودن کاتالیست که نتوانند ذرات و گاز دی اکسید نیتروژن را کاهش دهند، ممکن است که منجر به تولید ازن شود.

پورسیدآقایی افزود: برخورد با پدیده ازن دارای پیچیدگی‌های خاصی است؛ بگونه‌ای که ایجاد  برخی بهبودها در چرخه سوخت و خودرو و همچنین بروز برخی اشکالات در همین  چرخه، ممکن است منجر به افزایش ازن شود.

او با بیان اینکه تیم کارشناسی برای بررسی معضل ازن و اتخاذ راهکارهایی برای حل این مشکل انتخاب شده‌اند تا تحقیقات خود را برای سال آینده تکمیل کرده و تصمیماتی برای جلوگیری از آلایندگی ازن گرفته شود، گفت: با این حال باید کاتالیست خودروها را جدی‌تر گرفت؛ چرا که نقش زیادی در جلوگیری از انتشار گازهایی دارند که در ترکیب نور خورشید و سایر گازها تبدیل به ازن می‌شوند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه موضوع آلایندگی ازن پدیده جدیدی نیست، در پاسخ به چرایی افزایش آلاینده ازن در تابستان جاری، گفت: تابستان جاری تهران به طور متوسط یک و نیم درجه گرم‌تر از سال گذشته است و علت این که سال‌های قبل ازن کمتر مورد توجه مردم قرار می‌گرفت، این بود که علاوه بر افزایش درجه دما و افزایش میزان تبدیلات شیمیایی، شاهد کاهش ذرات معلق و آلایندگی‌های دیگر هستیم که سبب می‌شود شدت نور خورشید بیشتر شود، وگرنه ازن آلاینده جدیدی نیست.

او با بیان اینکه کاتالیست خودروها نقش زیادی در کاهش انتشار گازهای منتهی به ازن دارند، گفت: باید سازمان محیط زیست،  نظارت و کنترل بیشتری بر کاتالیست خودروها داشته باشد؛ چرا که در حال حاضر نیز گارانتی خودرو کمتر از طول عمر کاتالیست است و باید راهکاری ارائه شود که دوره گارانتی افزایش یابد تا اگر در این مدت کاتالیست خودرو دچار مشکل شد، خودروساز نسبت به تعویض آن اقدام کند.

۴۷۲۳۴

کد خبر 1280136

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران محیط زیست ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا تیم ملی فوتبال ایران اتحادیه اروپایی کارگردانان سینمای ایران خودرو سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات مالی، شهردار مرند را راهی زندان کرد

به گزارش تابناک، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند اعلام کرد: شهردار و چند نفر از کارکنان شهرداری مرند با اتهامات مالی بازداشت شدند.

ضیامهر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: موضوع تخلفات شهرداری مرند از چندین ماه قبل تحت رصد مراجع اطلاعاتی و امنیتی بود.

وی ادامه داد: با صدور دستورات قضایی لازم و با جمع آوری اسناد و مدارک، در نهایت پیرو این دستورات بیش از ۱۰ نفر از جمله شهردار و معاون وی و چند نفر از کارکنان شهرداری به اتهامات ارتشاء و تضییع اموال دولتی و تبانی در معاملات دولتی و مشارکت و معاونت در این اتهامات و سایر موارد بازداشت و با صدور قرار تامین مناسب روانه زندان شدند.

 

دادستان مرند در خصوص ابعاد این تخلفات گفت: در بین متهمان از افراد عادی که با عوامل شهرداری همکاری و مساعدت داشتند نیز بازداشت شدند و تحقیقات از همه افراد در دادسرای مرکز استان و شهرستان مرند با جدیت ادامه دارد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تولید نسل جدید کاتالیست‌های فرایند خالص سازی هیدروژن در کشور
  • لایحه‌ مالیاتی دولت برای سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید
  • حمایت شرکت ملی مس از طرح‌های نوآورانه با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری
  • چرا تولید خودروسازان در فروردین ۱۴۰۳ کاهش یافت؟
  • افزایش قیمت نفت به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی مجوزدار به شهرک صنعتی خیرآباد
  • افزایش قیمت نفت به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح در نوار غزه
  • اتهامات مالی، شهردار مرند را راهی زندان کرد
  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی دارای مجوز به شهرک صنعتی خیرآباد
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف